مقالات و یادداشت ها
موضوعات داغ

چرا هیچ کس اسرائیل را مواخذه نمی کند؟

آوای سنت : چرا هیچ کس اسرائیل را به خاطر کشتن غیرنظامیان مقصر نمی داند؟

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، گلب ایوانف در تحلیلی با عنوان فوق در آرگومنتی فکتی از استانداردهای دوگانه در برخورد با عملیات اسرائیل در غزه در مقایسه با عملیات روسیه در اوکراین انتفاد کرد.

در این مقاله آمده بود: عملیات اسرائیل در نوار غزه علیه فلسطینی ها چند روز به طول انجامید که طی آن ده ها غیرنظامی فلسطینی کشته شدند. بر اساس آمار رسمی هیچ اسرائیلی در این عملیات کشته نشد.ایالات متحده از عملیات اسرائیل حمایت کرد. جو بایدن در مورد حملات تل آویو به فلسطینی ها چنین اظهار نظر کرد که اسرائیل حق این کار را دارد.

سازمان ملل متحد هر دو طرف را مقصر تشدید تنش ها دانست و خواستار جلوگیری از تنش بیشتر شد. هنرمندان روسی که پس از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، روسیه را ترک کرده و در اسرائیل زندگی کردند، در مورد عملیات اسرائیل اظهار نظری نکردند.

شرکت های بین المللی هیچ واکنشی به عملیات نظامی اسرائیل نشان ندادند، زیرا آنها بر خلاف کاری که با روسیه کردند،عجله ای برای ترک دولتی که این عملیات را آغاز کرده،ندارند.

همانطور که اولگ بارابانوف، مدیر برنامه های کلاب والدای به Argomente e Facty گفت: همه چیز در مورد نحوه ارائه این مبارزه است. یک لابی قدرتمند طرفدار اسرائیل در آمریکا وجود دارد که هر کاری می کند تا چهره تل آویو را سفید کند. بنابراین، اقدامات مقامات اسرائیلی نه تنها از سوی سیاستمداران، بلکه از سوی مطبوعات نیز حمایت می شود.

به گفته بارابانوف،دردوران ترامپ، ایالات متحده بدون قید و شرط از اسرائیل حمایت می کرد اما در زمان رهبران دموکرات که احزاب آنها شامل بسیاری از مسلمانان یا فعالان چپ است، حمایت از تل آویو به طور سنتی محافظه کارانه تر بوده است.

با این حال، ایالات متحده همچنان اسرائیل را مهم ترین متحد خود در خاورمیانه می داند و در واقع هیچ اقدام جدی علیه اسرائیل انجام نشده است.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن