مقالات و یادداشت ها
موضوعات داغ

گزارش جروزالم پست درباره توقیف دو نفتکش از طرف ایران

ترجمه و انتشار از طرف تارنمای الخلیج الجدید

آوای سنت :  ایران درحال افزایش آزار و اذیت نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس است.

ایران تهدیدات خود را برکشتیرانی افزایش داده و به دنبال آزار واذیت نیروهای دریایی آمریکا در خلیج فارس و خلیج عمان است.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، روزنامه جروزالم پست درگزارشی که توسط الخلیج الجدید ترجمه شده است،اعلام کرد که ایران روز چهارشنبه یک نفتکش خارجی را توقیف کرد،در هفته های اخیر این دومین باری است که این کشور برای اخلال درتردد نفتکش ها اقدام می کند.

این روزنامه بیانیه نیروی دریایی آمریکا رامنتشر کرد که در آن آمده بود:در ۳ می، حدود ساعت ۶:۲۰ صبح به وقت محلی،نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران نفتکش با پرچم پاناما را هنگام عبور از تنگه هرمز توقیف کرد.

روزنامه تسنیم نیوز ایران نوشت: نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نفتکش خارجی را در آب‌های تنگه هرمز توقیف کرد.سپاه پاسداران ایران می گوید این کشتی را توقیف کرده است.

ایران می گوید ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مدعی شده است که این نفتکش با پرچم پاناما به سمت فجیره درامارات حرکت می کرد،این روزنامه گفت:قایق های تندرو از بندرکوچک قشم آمده اند و سپس با همان سرعت به عقب برگشتند.

به نوشته این روزنامه،رسانه های حامی ایران با انتشار مطالب خبری،تهدیدات خود علیه آمریکا را افزایش دادند.تسنیم اخیرا مدعی شده است که خلیج فارس جایی برای آمریکا نیست.روزنامه ایران نیز اظهارات مشابهی در مورد عراق داشت.

رئیس جمهور ایران که درسوریه نیز حضور داشت از مقاومت بشار اسد تمجید کرد.ایران همچنین اخیراً سفارت خود را در عربستان سعودی بازگشایی کرد،ایران می‌گوید این اقدام تهدیدات سایبری علیه اسرائیل را افزایش می‌دهد.

روزنامه جروزالم پست درگزارش خود اشاره می کند که این بخشی از اقدامات گسترده تر علیه نیروهای آمریکایی است.

ایران احساس می کند درسوریه،یمن،عراق و لبنان پیروز شده و اکنون می خواهد آمریکا را درخلیج فارس اذیت کند و به همین منظورکشتی ها را توقیف کرده است.این روزنامه می افزاید که طی چند سال گذشته ایران این کار را با کشتی های بسیاری از کشورها انجام داده است.آنها همچنین کشتی ها را مین گذاری کرده اند،از هواپیماهای بدون سرنشین برای حمله به کشتی ها استفاده کرده اند و انواع دیگر حملات را انجام داده اند.تعداد کل کشتی‌هایی که توقیف شده اند طی ۴ سال به بیش از ۲۰ کشتی رسیده است.

در اول ماه مه،رسانه دولتی ایران،کلیپی را در توییتر پخش کرد که درآن تهدید ناوهای آمریکایی و تحقیر ملوانان آمریکایی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشان داده شد.ایرانی ها می گویند که ملوانان سپاه درخلیج فارس ملوانان آمریکایی را مجبور می کنند به جای انگلیسی به فارسی صحبت کنند و همچنین به آنها می گویند که فوراً از مرزهای دریایی جمهوری اسلامی ایران دور شوند.

آخرین کشتی توقیف شده توسط ایران در هفته های اخیر،”Advantage Suite” در مسیر کویت به هیوستون بود. ایران از هلیکوپتر برای اعزام نیروی دریایی برای کنترل و هدایت آن استفاده کرده است.نیروی دریایی ایران نیز در اواخر ماه می نفتکش با پرچم جزایر مارشال را در خلیج عمان توقیف کرد.

این روزنامه در پایان گزارش خود پیش بینی کرد که این آغاز کارزار دریایی جدید ایران برای افزایش فشار بر آمریکا و کشتیرانی خواهد بود.

اصل مطلب را اینجا مشاهده کنید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن