گفتگو و مصاحبه

باید به شدت با توطئه قرن مقابله کنیم

آوای سنت: امام جمعه مریوان معامله قرن را توطئه استکبار جهانی برشمرد.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، ماموستا مصطفی شیرزادی با اشاره به توطئه آمریکایی صهیونیستی موسوم به معامله قرن گفت: استکبار به شیوه‌های گوناگون مسلمانان را مورد هجمه قرار می‌ دهد و طرح معامله قرن نیز توطئه دیگری از سوی شیطان بزرگ است.

وی افزود: آمریکا بعد از اجرای توطئه‌های بسیار علیه مسلمانان که همگی محکوم به شکست بوده، اکنون رئیس جهمور آمریکا با نتانیاهو توطئه دیگری را به نام معامله قرن یا سازش خاورمیانه یا صلح و امنیت اسرائیل به راه انداخته ‌اند تا حقوق فلسطینان را پایمال نمایند.

ماموستا شیرزادی با بیان اینکه فلسطین پس از جنگ شش روزه، طی تمام این سال ها در اشغال اسرائیل بود متذکر شد: جامعه بین الملل به فکر مردم مظلوم این کشور نیست. معامله قرن توطئه استکبار جهانی و ننگ بزرگ تاریخ است که باید به شدت در مقابل آن ایستاد. کشور اسپانیایی توسط طارق بن زیاد رضی الله عنه با دوازده هزار نفر فتح شد و وقتی با کشتی به اسپانیا رسید آنها را آتش زد تا کسی فکر فرار از میدان جنگ را به ذهن خود راه ندهد.

امام جمعه مریوان اذعان کرد: اکنون بیش از هفتصد سال از آن زمان می‌گذرد و در طول این سال‌ها کفار برای باز پس گیری این نقطه از دست مسلمانان از هر راهی ورود پیدا کردند، اما در مقابل توان نظامی مسلمانان ناتوان بودند.

وقتی دشمنان اسلام از راه نظامی نتوانستند بر مسلمانان در اسپانیا تسلط پیدا کنند نا امید شدند و از این رو با گسترش شراب خواری، بی بند و باری و بی حجابی در میان مسلمانان غیرتشان را گرفتند.

امام جمعه مریوان یاد آور شد: در آن زمان تمام انگورهای تولیدی در تاکستان‌های قرطبه در اسپانیا پیش خرید شد تا به مشروبات الکی تبدیل شده و میان مسلمانان توزیع گردید. زنان رقاصه را به جان جوانان مسلمان انداختند و آنها را از دین و ایمان دور نمودند. این دین گریزی باعث شد تا دشمنان بتوانند با یک حمله کوچک اسپانیا را از دست مسلمانان خارج سازند.

ماموستا شیرزادی متذکر گردید: اکنون نیز جهان کفر در حال پیاده سازی این نقشه در بین سایر کشورهای مسلمان هستند و هوشیاری در برابر این توطئه شوم دشمنان ضروری است. این وظیفه شرعی هر فردی است که در صورت پایمال شدن حقوق سایر ملل مسلمان از سوی دشمنان، اگر توان مقابله نداریم، حداقل قلباً نسبت به آن ابراز ناراحتی و انزجار نماید.

این عالم اهل سنت همچنین اظهار نمود : امروز خیلی‌ها این پرسش را مظرح می کنند که چرا باید با جهان کفر مقابله کنیم. دراین عده جواب باید گفت طبق دستور خداوند متعال سازش با کافر درست نیست. وقتی ما با آنها در اجرای توطئه ‌هایشان همراه و نسبت به آنها شاد شویم، شریک آنها خواهیم بود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن