جهان اسلامعمومی
موضوعات داغ

انتقاد از رفتار برخی از حکام اسلامی

برخی از حکام اسلامی دین خود را به دنیا فروخته اند

آوای سنت: یک عالم اهل سنت مقیم اقلیم کردستان عراق رفتار برخی از حکام اسلامی را در تضاد با تعالیم دینی دانست.

به گزارش آوای سنت، ماموستا فواد هه رته لی از علمای اهل سنت استان اربیل عراق در تحلیل وقایع کنونی دنیای اسلام و بویژه خودکامگی برخی سران کشورهای عربی برای ماندن در راس حکومت گفت: شکی نیست هر اتفاقی که برای بشریت می افتد، به نفع عده ای از مردم و به ضرر عده ای دیگر خواهد بود، اما نباید این سخن خدای متعال را فراموش کنیم که می فرماید، نهایتا کسانی بیشترین سود را می برند که از افراد متقی و با ایمان بشمار می روند.

آنها روز معاد را باور دارند و به خاطر ترس از خشم الهی،نماز برپایی می دارند تا به درجه اعلای ایمان دست یابند. نیاز اصلی امروز جوامع اسلامی از توقف چرخه اقتصادی در اقصی نقاط جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا، زمین گیر شدن قدرت نظامی کشورهایی است که در سرزمین های مسلمانان پایگاه های نظامی علم کرده و به منافع ملت های مسلمان آسیب می رسانند.

وی افزود: یکی از مهمترین مشکلات دنیای اسلام را در ضعف و سستی مسلمانان دانست و افزود: جوامع اسلامی ما با افراد صالح و متقی پیشرفت خواهند کرد. کم نیستند کسانی که ادعای امتی بودن دارند، اما هنوز نمی توانند سوره فاتحه به درستی بخوانند و یا نمی دانند منظور از امر به معروف و نهی از منکر چیست! در همین جوامع، والدینی هستند که حتی قدرت مدیریت امور خانواده خودشان را نیز ندارند و نمی توانند جلوی پوشش جلف فرزندان شان را بگیرند.آنها به این وضعیت افتخار ورزیده  و از اعتماد کامل  به اولاد خود سخن می رانند. لذا خدای متعال افراد بی قید و بند را از دسته متقین جدا کرده است.

ماموستا هه رته لی اظهار داشت: کسانی که خودشان را مسلمان دمکراتیک و سکولار مدرن معرفی می کنند، جزو اهل ایمان نبوده و از سود مادی و معنوی دنیای فانی و آخرت باقی به فیض نمی رسند. امروز وقتی حکومت داری اسلامی برخی کشورهای منطقه مانند عربستان، امارات و ترکیه  را بررسی می کنیم، می بینیم که این کشورها ظاهرا به لحاظ اقتصادی و ساختار شهری از بقیه کشورها پیش افتاده اند.

کارشناس مسائل شرعی در عراق، ساخت آپارتمان های مجلل و برجهای مرتفع در کشورها را محصول استفاده از پولهای ربا نقش خواند و عنوان نمود: در این ساختمان ها “کافه ها”  و “دیسکوها” به عنوان محل هایی برای رقص و فاحشه گری تعبیه می شوند. اقساط ساختمان های بنا شده از محل درآمد سرشار این قبیل اعمال زشت و ناپسند تامین می گردد. زنانی که پای به این وادی می گذارند، در حقیقت مقام مادر را به نابودی می کشانند. نابودی مقام مادر به معنای نابودی تولید نسل تلقی می شود. آنها اگر واقعا متقی بودند، نه تنها خودشان را به این گونه منجلاب ها نمی کشاندند، بلکه از شبهات نیز دوری می جستند.

ماموستا هه رته لی ادامه داد: اینکه برخی ها تن به هر  معامله و مراوده داده و می گویند، خدا رحمان و رحیم است، نوعی فریب خویشتن می باشد. مهمترین هدف ما پیروی از دین و سنت نبی مکرم صلی الله علیه و آله و سلم است که همواره مورد تاکید صحابه رضی الله عنه و اولیا الله بوده است. صرف مسلمان بودن ما را متقی نمی کند. انسانها باید به راهی برگردند که انسانیت حکم می کند. کسانی که از الله می ترسند، به فرموده قرآن کریم از دو نعمت بهره مند می گردند. نعمت اول زندگی آرام و ایمن با حفظ بنیادهای خانوادگی و اجتماعی است و دوم، بنده مومن در قیامت به جزای اعمال نیک خود می رسد.

این عالم اهل سنت در انتقاد به سیاست های برخی حکام منطقه یادآور شد: شماری از سیاستمداران ممالک اسلامی برای اینکه بتوانند مدت بیشتری در قدرت باقی بمانند، مبالغ کلان قرض کرده و صرف منافع شخصی می کنند. این مبالغ در حالی هزینه می شوند که می بینیم مردم برای تهیه دارو و اقلام غذایی عاجز مانده اند. اینها هر چند مدت کارهای کوچکی را با تبلیغات زیاد عملیاتی می کنند تا اهداف شان برای مردم پنهان بماند. آنها منافع شان را با گرفتن وام از کشورهای اروپایی و فروش نفت به آنها هرینه می کنند، اما نمی دانند که کشورهایی مانند چین با کاهش خرید نفت، وارد چرخه برقی شده اند.

ماموستا هه رته لی خاطر نشان ساخت: ماشینها به تدریج برقی خواهند شد و کشورهای اروپایی برای رسیدن به این مهم در رقابت هستند. آنها منافع خودشان را دنبال می کنند و فروش نفت بیشتر، نه تنها مشکل اقتصاد کشورهای عربی را حل نمی کند، بلکه باعث افت بهای نفت شان می شود.

دوام و بقای این قبیل دولتها بخاطر دینداری، عالم پروری و حافظ قرآن بودن نیست، بلکه حماقتی که آنها در حال انجامش هستند، دین فروشی است. عالمان حقیقی را در زندانها حبس می کنند تا خودشان از انتقادها مصون  باشند. آنها آمریکا را به عنوان محافظ منافع خود به منطقه کشانده و در داخل نیز اوضاع را با نیروهای نفوذی خود مدیریت می کنند. برای تن دادن به این حماقت ها فروش نفت بیشتر و پول زیاد لازم است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن