اخبارخارجی

بایکوت اسرائیل در جام جهانی ۲۰۲۲ به ژاپن هم رسید

آوای سنت : درحالی که خبرنگاران اسرائیلی گمان می کردند که تنها هواداران تیم کشورهای عربی در جام جهانی ۲۰۲۲ از گفتگو با آنها خودداری می کنند، اما امتناع یک فوتبالدوست ژاپنی از مصاحبه با خبرنگار یدیعوت آحارونت مهر تاییدی بر بایکوت جهانی این رژیم زد.

به نقل از الجزیره، درحالی خبرنگاران اسرائیلی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از نفرت مردم کشورهای عربی نسبت به رژیم صهیونیستی می گفتند که گمان نمی کردند که جو ضد صهیونیستی به مردم کشورهای دیگر از جمله ژاپن نیز رسیده باشد.

در ادامه سلسله مخالفت‌های گسترده مردمی از حضور روزنامه نگاران و خبرنگاران اسرائیلی در جام جهانی ۲۰۲۲ میلادی، یک فوتبالدوست ژاپنی از مصاحبه با خبرنگار روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونت در قطر خودداری کرد.

راز ششنیک، روزنامه نگار اسرائیلی این روزنامه پس از پیروزی تیم ملی ژاپن مقابل آلمان قصد داشت تا بایکی از هواداران تیم ملی ژاپن مصاحبه کند.

این هوادار فوتبال ژاپن به محض نزدیک شدن این خبرنگار پرسید: این چه شبکه ای است؟ خبرنگار اسرائیلی پاسخ داد: شبکه اسرائیل.

پس از آن، این هوادار فوتبال با دست اشاره کرد که نمی خواهد مصاحبه کند و سپس رفت.

از زمان آغاز جام جهانی ۲۰۲۲میلادی در شبکه های اجتماعی فیلم های متعددی پخش شده است که نشان می دهد که هواداران کشورهای عربی پس از اطلاع از اسرائیلی بودن خبرنگار از هرگونه مصاحبه خودداری کردند.

فعالان حامی فلسطین به کسانی که از مصاحبه با خبرنگاران اسرائیلی امتناع کردند، تبریک گفتند و مواضع شان را شرافتمندانه دانستند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن