شخصیت ها و گروه ها

حافظ بلوچی: رسول اکرم (ص) الگوی تمام عیار مسلمانان است

آوای سنت: خطیب نماز جمعه شهر ساربوگ حضرت امام حسین رضی الله عنه را الگوی برتر مسلمانان در پیروی از روش و منش رسول گرامی اسلام دانست.

به گزارش آوای سنت، حافظ محمد ادریس بلوچی در سخنانی به مناسبت نزدیک شدن ماه ذی الحجه و اعزام حجاج به سرزمین وحی با انتقاد از گستاخی های اخیر نخست وزیر کشور هند به ساحت مقدس رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله وسلم گفت: حج به جهت طواف خانه خدا و زیارت مرقد مطهر نبی اکرم هزینه های سنگینی برای مسلمان به دنبال دارد. در آستانه این موسم جشن و خوشحالی می‌بینیم که افراد ملعونی مانند مودی که خود را مسئول کشوری متمدن می داند، طوری از تمدن و فرهنگ به دور است که اخلاق و رفتار انسانی را زیر پا گذاشته و به پیامبر آخرالزمان که بیش از دو میلیارد انسان از او پیروی می کنند، جسارت می ورزد. باریتعالی مقام و مرتبه پیامبر امت را به حدی رسانده که هیچ فرشته، انسان و جنی مانند ایشان نشده و نخواهد شد.

حافظ بلوچی شرط مومن واقعی بودن را محبوبیت پیامبر خدا را بیش از سایر مردم و حتی نزدیکان و وابستگان خواند و افزود: هزاران ملعون مانند مودی هم که به شان آن حضرت جسارت کنند، چیزی از مقام و جایگاه ایشان کم نخواهد شد. روزی خواهد رسید که در هند و سایر کشورهای غیر اسلامی انفجاری رخ داده و همگی به سیطره اسلام در خواهند آمد. مسلمانان در پاره ای از مسائل گرچه سست هستند، ولی دیدیم با دست زدن به تظاهرات میلیونی، کالاهای هندی را تحریم کرده و امنیت سفارت هند در سایر کشورها را به خطر افتاده است. دشمن باید بداند که جان فدایان رسول الله صلی الله علیه و سلم در هر گوشه از عالم آماده دفاع از پیامبر خود می باشند.

خطیب نماز جمعه شهر ساربوگ در سراوان تاکید کرد: مهمترین وظیفه ما عمل کردن به سنت های آن ‌حضرت صلی الله علیه وسلم و پیاده کردن روش و منش آن والا مقام در زندگی فردی و اجتماعی است، پس تا جایی که می توانیم باید به مقام ایشان درود بفرستیم. خدای متعال در اینباره فرمایش می دارد، هر کس بر حضرت محمد صلی الله علیه وسلم یک درود بفرستد، من بر او ده بار درود می‌فرستم. مسلمانان عصر کنونی باید همانند حضرت امام حسین رضی الله عنه عملا به جهانیان ثابت کنند که ما پیروان بر حق امام الانبیاء صلی الله علیه و سلم هستیم.

حسین و یارانش که در میدان کربلا در خاک و خون غلطیدند، حاضر بودند سرشان از تن جدا شود، لیکن با وجود صحنه های غم انگیز دشت کربلا، نماز جماعت شان قضاء نشد. حتی بانوان سر بریدن فرزندان را تحمل کردند، اما نگذاشتند حیا و عفت شان از دست برود.

حافظ بلوچی در بخش بعدی سخنانش اهمیت به مکاتب را یک اولویت ویژه در ایام فراغت برشمرد و عنوان نمود: همه خیر و خوبی ها از قرآن مشئت می پذیرند. این کتاب در حیات بشر تحول و انقلاب ایجاد می کند. قرآن یک کتاب سرنوشت ساز است. محافظی که هیچ چیزی نمی تواند به آن نفوذ کند. والدین باید فرزندان را با قرآن بیمه کنند. آنها سرمایه ارزشمند آینده هستند. والدین می بایست این سرمایه ها را با تعلیم قرآن مجید و تربیت دینی زنده نگهدارند، اگر فرزندان به خوبی تربیت نشوند برای خانه و جامعه نگرانی به وجود آورده و جامعه را به تباهی می کشانند. امروز در جامعه مدارس دینی برای تعلیم فرزندان در اختیار مردم قرار دارند. نعمتی که در تمام لحظات باید از آن استفاده شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن