مذاهب و خطبه ها

آخوند جاور : فلسطین در قلب ما جای دارد

آوای سنت : امام جمعه اهل سنت شهرستان گنبدکاووس در سخنان پیش از خطبه نماز وحدت بخش جمعه ۲۵ فروردین ماه گفت: بیت المقدس قبله اول مسلمین، متعلق به فلسطینیان و در قلب مسلمانان جهان جای دارد.

حاج عبدالکریم آخوند جاور تصریح کرد: صهیونیست ها بخش مقدس و شریفی از سرزمین مسلمین را غصب کرده اند و صاحبان اصلی آن، فلسطینیان مظلومی هستند که از خانه و کاشانه اجدادی خود آواره شده اند.

وی افزود: اشغالگران صهیونیست برای رسیدن به اهداف شیطانی خود، در طول تاریخ همواره مردم مظلوم فلسطین را مورد اذیت و آزار قرار داده و اعتراضات مردمی و مقاومت جوانان را در سایه حمایت استکبار جهانی و سکوت برخی مجامع بین المللی با سلاح های خود به خاک و خون کشیده اند.

خطیب جمعه اهل سنت گنبدکاووس : توطئه های ننگین یهودیان دل مسلمین جهان را به درد می آورد. مخالفت کشورهای اسلامی، مجامع و سازمان های بین المللی آزاده اندیش برای مقابله با این دسیسه ها چاره ای باید بی اندیشند.

وی اظهار امیدواری کرد، به حول قوه الهی روزی فراخواهد رسید که مسلمانان جهان با وحدت کلمه و در جبهه ای واحد در برابر توطئه های دشمنان اسلام بایستند و آزادی بیت المقدس جشن بگیرند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان گنبدکاووس در بخش دیگر سخنان با اشاره دهه سوم ماه مبارک رمضان اظهار داشت : روزها و شب های ماه مبارک رمضان بخصوص در دهه سوم از فضائل ارزشمندی برخوردار است و از مردم مومن می خواهم تلاش کنند این ایام را با مناجات به درگاه خداوند، تسبیحات، اذکار و عمل به دستورات دینی و سنن پیامبر (ص) ارج نهاده و قدر بدارند.

حاج آخوند عبدالکریم آخوندجاور تصریح کرد: الحمدلله امسال هم ایام ماه مبارک رمضان با استقبال خوب از سوی مردم منطقه بخصوص جوانان همراه بوده و این امر جای خرسندی و تقدیر و تشکر دارد.

وی با بیان اینکه شب قدر در روزهای فرد دهه سوم ماه مبارک رمضان قرار دارد و به جهت نزول قرآن از اهمیت ویژه ای در بین مسلمانان برخوردار است اظهار داشت: دید و بازدیدها و آیین های سنتی شب قدر فی نفسه اموری پسندیده اند و شایسته است آن عده از اشخاص معدود که در این ایام به لهو و لعب و یا سبک سری می گذرانند از اعمال ناخوشایند خود پرهیز کنند.

وی در ادامه گفت: احتمال دارد جمعه آینده عید سعید فطر باشد و با توجه به گرمای هوا و رعایت حال عموم مردم بنابه به تصمیم علمای بزرگوار مقرر شد آیین عید سعید فطر از ساعت ۶:۳۰ درمحل عیدگاه شروع و راس ساعت ۷:۳۰ نماز عید فطر بجا آورده شود. آخوند جاور تاکید کردند که در ایام اعیادی که نماز عید برگزار میشود مردم بعد از نماز صبح نخوابند و جهت اقامه نماز عید در موعد مقرر در محل عیدگاه حضور داشته باشند

حاج عبدالکریم آخوند جاور با تاکید دوباره میزان فطریه را به صورت زیر اعلام کردند.

از حساب گندم ۳۰ هزار تومان
از حساب جو ۴۰ هزار تومان
از حساب کشمش ۲۰۰ هزار تومان
از حساب خرما ۳۰۰ هزارتومان

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن