مناطق و پراکندگی

عبور از خطوط قرمز مقدمه گناهان کبیره است

آوای سنت: مدیر مدرسه دارالقرآن سروان حضور در مجلس رقص را مقدمه ابتلا به زنا عنوان کرد.

به گزارش آوای سنت، مولانا اسحاق سپاهی با انتقاد به عادت های رایج در مراسمات مناسبتی، ارتکاب به گناهان کبیره در برخی مصادیق مانند علاقه به موسیقی مبتذل را مانند خوردن آب دانست و گفت: موسیقی مبتذل جزو آن دسته گناهانی است که دین وایمان شخص را می سوزاند و علی رغم بسیاری توصیه های علما می بینیم که از آن در اجتماعات جمعی استفاده می شود. مسلمان حیاء و شان نوامیس را جزو خط قرمزهای خود می داند، اما بعضا مشاهده می شود که عده ای از زنان و بانوان به بهانه دعوت به مراسم عروسی، حیا و عفت شان را به تاراج می گذارند.

به همین دلیل اهل دین، موسیقی را جزو گناه کبیره می دانند. بزمی که عده ای زن و مرد را در مکان مختلط به کاری وا می دارد که غریبه و آشنا بانیان آن می باشند!

مولانا اسحاق یکی از مهمترین آسیب های مراسمات عروسی در تالارها مجلل را نشر فیلم های خصوصی در فضای مجازی خواند و افزود: سابقا دیدن این موارد در فضای مجازی یک مسئله دردناک و پشیمان آور بود، اما متاسفانه امروز قبح آن شکسته شده است. مبادرت به هر عملی خارج از تکلیف قرآن و سنت نبی مکرم به معنای ضعف دینداری در ما است. از داخل منازل به جا کلام الله، نوای موسیقی مبتذل بلند است. دهل و سرنا را تبدیل به وسایل شخصی خود کرده و حتی برای مجالس و دور همی ها هم به همراه خود می بریم.

مدیر مدرسه دارالقرآن سروان یادآور شد: در صدر اسلام در هر بامداد و شامگاه از خانه ها صدای دلنشین قرآن شنیده می شد، لیکن اکنون در سرای کسی که به حج رفته است، شخصی که حافظ قرآن است، فردی که امین مردم شناخته می شود و منصبی در جامعه دارد ترانه و موسیقی مبتذل حرف اول را می زند!

مسلم واقعی کسی است که در سحرگاه حفاظت ایمانش را از خدای خود طلب کند. مطالبه ای ارزان که در این شب های مبارک مستجاب می گردد. کودکان را به جای تعلیمات دینی به مجالس رقص عادت ندهیم، زیرا دلیل عمده پریشانی های امروز جوامع اسلامی به درس ها و کلاس های موسیقی و ابتذال ارتباط دارد. علی رغم آنکه می دانیم تا چه حد سفارش به ذکر و صلوات می شود، ولی روزها را بدون اذکار و تسبیحات سپری می کنیم.

مولانا سپاهی حضور در مجلس رقص را مقدمه ابتلا به زنا عنوان کرد و متذکر شد: آن حضرت صلی الله علیه وآله وسلم بسیار نسبت به مراقبت از چشمان توصیه کرده است. ما به این مسئله توجه نداشته و منازل خود را تبدبل به نمایش کده فیلم های مبتذل و مخالف شرع دین کرده ایم. هر نوع صدایی که انسان را تحریک کند و هر نوای شاعرانه ای که به منجر به ابتذال شود از اقلام زنا به حساب می آیند. در خودروهای شخصی و عمومی موسیقی حرف اول را می زند.

در گوشی های جوانان انواع و اقسام فیلم های وسوسه کننده ذخیره می شوند. لذا در چنین اوضاعی که چشم ها و گوش ها به افعال شیطانی آلوده می شوند نباید انتظار رحمت و برکت در زندگی داشت. خویشتن را سخره شیطان نسازیم. برای تهیه تدارک لوازم مجالس لهو و لعب به اعمال خود افتخار نکنیم. برای رسیدن به سحر میلیون ها هزینه نکنیم. بی شک بهترین و زیباترین بزم مناجات در درگاه الهی می باشد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن