زن و خانوادههمسرداری

آیا زن و شوهر می توانند همدیگر را تغییر دهند؟

بخش اول

آوای سنت : آیا تغییر دادن همسر بعد از ازدواج امکان پذیر است؟

اگر به فکر تغییر همسرتان بعد از ازدواج هستید که باید بگوییم ریسک بسیار بزرگی می کنید، احتمال این که همسر شما بعد از ازدواج مطابق میل شما تغییر نکند بسیار زیاد است ، زن و شوهر فقط در مواردی می توانند یکدیگر را تغییر دهند که خود فرد تمایل به تغییر داشته باشد.

بسیاری از زوجین قبل از ازدواج متوجه اختلاف نظرهای بارز اخلاقی و رفتاری در طرف مقابل می شوند ولی به دلیل علاقه ای که به او یا شرایط خوب و ظاهر دلنشینش پیدا کرده اند این اختلافات را نادیده می گیرند و با خودشان می گویند که بعد از ازدواج او را تغییر خواهند داد ولی معمولا به مشکل خورده و ناکام می مانند.

اصلی ترین دلیل ناکامی در تغییر همسر این است که تصور می کنید کاری بسیار راحت است و همه چیز دست خود شماست و با خشم و خشونت یا قهر سعی می کنند همسر خود را تغییر دهند ولی غافل از این که ایجاد تغییر در زن و شوهر نیاز به صبر و زمان زیاد دارد و تنها در صورتی امکان پذیر است که شخص مقابل انگیزه لازم برای این تغییر را داشته باشد.

اگر به امید تغییر دادن همسر بعد از ازدواج هستید ، باید بگویم ممکن است دچار سرخوردگی شوید . تغییر دادن همسر بعد از ازدواج در بسیاری از موارد امکان پذیر نیست و شاید فقط همسرتان در یکسری جزئیات رفتاری برای بیشتر هماهنگ شدن با شما بتواند در خودش تغییراتی ایجاد نماید.

به طول کلی ازدواج کردن با یک فرد خاص به امید تغییر دادن همسر بعد از ازدواج ، کار کاملا اشتباهی است. همسرتان تا زمانی که خودش نخواهد و انگیزه ای برای تغییر نداشته باشد هیچ قدرتی نمی توانید او را تغییر دید.

افراد زیادی هستند که به امید تغییر دادن همسر بعد از ازدواج ، وارد زندگی جدید می شوند و بسیاری از آن ها تعارضات و مشکلاتی که در دوستی و آشنایی قبل از ازدواج با آن روبرو بوده اند را ندیده می گیرند ولی بعد از مدتی کوتاه متوجه می شوند که واقعیت فاصله زیادی با خیال پردازی هایش دارد.

اگر قصد ازدواج دارید باید همسر آینده خود را بهتر بشناسید و او را همینطور که هست قبول کنید.

آیا زن و شوهر میتوانند همدیگر را تغییر دهند

شما باید همسرتان را به همین شکلی که هست قبول داشته باشید ، مطمئن باشید که نمیتوانید او را مجبور به تغییر کنید. حتی قول های قبل از ازدواج هم تضمینی برای انجام این تغییرات نیستند و احتمال این که بعد از ازدواج زیر پا گذاشته شوند بسیار زیاد است.

شما نمی توانید همسرتان را مجبور به تغییر کنید ولی با وجودی که تغییر همسرتان دست شما نیست ولی راه کارهایی وجود داردکه می توانید با آن ها همسرتان تشویق کنید و به او انگیزه بدید تا رفتارش را تغییر دهد. ولی باید قبل از شروع این کارها به خودتان بقبولانید که شما نمیتوانید همسرتان را وادار به تغییر کنید ولی با تغییر رفتار ها و واکنش های خودتان می توانید محرکی برای ترغیب او به تغییرات دلخواهتان باشید.

سخت ترین کاری که شما در پیش رو دارید تغییر واکنش هایتان در شرایط سخت است مثلا اگر قبلا بارها سر مسئله ای دعوا کرده اید ، جلوی خودتان را بگیرید و این دفعه بحث نکنید و بیان کنید که نمیخواهید این موضوع را تکرار کنید.

اگر قبلا عادت نداشتید که عقاید و احساسات خودتان را بگویید این بار به روشنی احساسات ، افکار و عقایدتان را با احترام و با لحنی خوشایند بیان کنید.

در نهایت باید بدانید که قرار نیست تغییر صد در صدی در همسرتان بوجود بیاورید بلکه فقط قرار است رفتارهای خانواده خراب کن را اصلاح کنید.

خودتان را بشناسید و برای تغییر شرایط تلاش کنید.

ادامه پیدا کردن شرایط ناگوار می تواند باعث ایجاد افسردگی و نا امیدی شود بنابراین در صورتی که با وجود تلاش و تغییر نتوانستید شرایط را تغییر دهید بهتر از خودتان بپرسید که چقدر می توانید این شرایط را تحمل کنید و برای راهنمایی بیشتر به یک مشاور مجرب مراجعه نمایید.

رفتار های قابل تحمل و غیرقابل تحمل همسرتان را لیست کنید و در مورد این که می توانید با شرایط زندگی تان سازگار شوید یا نه تصمیم بگیرید ضمن این که باید توجه داشته باشید که شاید همسرتان از این شرایط ناراضی نباشد و در جریان نارضاتی شما نباید.

ادامه دارد …… (بخش دوم)

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن