مجلس و نمایندگان

اقدام وزارت ارشاد برای استفاده از ظرفیت اهل سنت در حوزه فرهنگی بی‌سابقه است

آوای سنت : نماینده تربت جام در مجلس با بیان اینکه اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استفاده از ظرفیت اهل سنت در حوزه فرهنگ ارزشمند و بی‌سابقه است، گفت: استفاده از این فرصت آثار سوء تبلیغ و تخریب مخالفان ایران در جهان اسلام را از بین می‌برد.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای استفاده از ظرفیت‌های اهل سنت در امور فرهنگی کشور گفت: توجه به تنوع قومی و مذهبی در کشور استفاده از یک ظرفیت عظیم ملی است چون ایران کشوری با تنوع قومی، مذهبی و ادیانی است که در کمال همزیستی با وحدت و برادری زندگی می کنند و اگر از این ظرفیت در راستای منافع ملی و پیشبرد اهداف ملی استفاده شود، اقدام ارزشمندی است .

نماینده مردم تربت در مجلس با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت آیت الله رییسی اقدامات خوبی در استفاده از ظرفیت های اهل سنت شروع کرده است، اظهار داشت: انتخاب اولین رایزن فرهنگی اهل تسنن در کشور مصر موضوع مهمی است ، همچنین انتخاب مشاور فرهنگی وزیر در امور اهل سنت هم نشان می دهد که آقای اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه ویژه ای به این ظرفیت دارد و اقدام وزارت ارشاد در این زمینه ارزشمند و بدیع و بی سابقه بوده است که امیدواریم این سیاست ادامه پیدا کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: توجه به این ظرفیت ها و تفاوت ها در حوزه فرهنگ می تواند به پیوند ایران با دیگر ملت ها کمک کند و سیاست معقول تری به نظر می رسد.

اهل سنت ایران دلباخته نظام و رهبری هستند

رحیمی جهان آبادی اضافه کرد: بخش عمده ای از ۵۷ کشور اسلامی اکثریت جمعیت اهل سنت دارند و اهل سنت در ایران هم دلباخته نظام و رهبری هستند و با افتخار در کشوری زندگی می کنند که رهبری و نظام اسلامی آن اهداف اسلامی را در جهان دنبال می کند.

وی با بیان اینکه اهل سنت افتخار می کنند که بتوانند مُبلغ آرمان های انقلاب و سیاست های رهبری در جهان باشند گفت: اهل سنت به عنوان کسانی که در کشور اهل بیت رشد کرده و بزرگ شدند می توانند تفکرات و دیدگاه های نظام اسلامی را برای جهانیان بیان کنند.

نماینده مردم تربت جام یادآورشد: سال گذشته سفری به مالزی داشتم و با تعدادی از مسوولان مذهبی مالزی از طریق سفارت ایران دیدار داشتم وقتی واقعیت های مذهبی ایران و نحوه تعامل شیعه و اهل سنت و تفکر اهل بیت را برای آنها تشریح کردیم باعث تعجبشان شد، چون شایعاتی که از سوی مخالفان ایران شنیده بودند فضای فکری منفی را ایجاد کرده بود وقتی واقعیت را می شنیدند که در بخش های مهم کشور مثل کمیسیون امنیت ملی مجلس افرادی از اهل سنت حضور دارند برایشان باعث شگفتی بود و استقبال کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: استفاده از ظرفیت اهل سنت در بخش فرهنگی ایران می تواند در تبیین این واقعیت ها تاثیر گذارباشد و آثار سوء تبلیغ و تخریب مخالفان ایران در جهان اسلام را از بین ببرد.

رحیمی جهان آبادی اضافه کرد: اقدام وزارت ارشاد در راستای منافع نظام و آرمان های انقلاب، اقدام فوق العاده ارزشمندی است و ما از این ایده استقبال می کنیم و ویژه از اقدامات آقای اسماعیلی، وزیر ارشاد در این زمینه تشکر و قدردانی می کنم.

وزیر ارشاد گام‌های ارزشمندی در حمایت از موسیقی مقامی خراسان برداشته است

وی با بیان اینکه شخص وزیر ارشاد گام های ارزشمندی در حمایت از گروه های هنری برداشته، گفت: اخیرا جشنواره هنری در کشور اندونزی در حوزه موسیقی مقامی خراسان برگزار شد و شخص وزیر ارشاد، موسیقی مقامی خراسان را مورد حمایت قرار دادند که در آن جشنواره هم مقام ارزشمندی در حوزه موسیقی عرفانی کسب کرده و اول شد که جای تشکر دارد و امیدواریم این سیاست های مثبت تداوم داشته باشد.

ماموستا عبدالسلام امامی پنجم دی ماه با حکم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مشاور اهل سنت وزارتخانه منصوب شد. همچنین در تیرماه سال جاری داود زرین‌پور (گرگیج) به سِمت رایزنی فرهنگی ایران در مصر انتخاب شد. وی سابقه ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی واحد زاهدان و استاد دانشگاه سیستان و بلوچستان را در سابقۀ خود دارد و حافظ قرآن، نخبه‌ی کشوری و نویسنده و مترجم نیز محسوب می‌شود. این نوع انتساب از بین برادران اهل تسنن برای نخستین بار اتفاق افتاد و سبب شد تا در کانون توجه رسانه‌ها قرار گیرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن