مجلس و نمایندگان

انتقاد نماینده خاش از بی تدبیری دولت در مدیریت کرونا

آوای سنت: نماینده مردم خاش، میرجاوه و تفتان در مجلس یازدهم عدم جدیت دولت در پیشگیری از کرونا و بی توجهی مردم و مسئولان به ابلاغیه های ستاد ملی مبارزه با کرونا را باعث همه گیر شدن این بیماری در پیک چهارم آن دانست.

به گزارش آوای سنت اسماعیل حسین زهی در گفتگوی انجام شده با انتقاد از سیاست کاری دولت در خصوص مقابله با پیک چهارم شیوع ویروس کرونا گفت: مردم و دولت هرکدام به نوعی سهمی در گسترش و همه گیری کرونا طی ایام سفرهای نوروزی داشته اند و صدا و سیما نیز برنامه مدونی برای اطلاع رسانی به مردم در خصوص کرونا داشته است. در این میان متاسفانه دولت با جدیت در بحث کرونا پای کار نبود و توجهی به ابلاغیه های ستاد ملی مبارزه با کرونا از خود نشان نداد. لذا باید دستور العمل های ستاد کرونا به عنوان حکم قانونی مورد توجه دولت و مردم قرار گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی توسط شهروندان افزود: از مردم انتظار می رفت سفرهای غیر ضروری را از برنامه های کاری خود حذف می کردند. سفرهای نوروزی نقش زیادی در انتشار ویروس در مراکز مهمان پذیر کشور داشت و اکثر مراکز استان ها و شهرستان های بزرگ به وضعیت قرمز درآمد. ساکنین استان ها باید با رعایت اصول بهداشتی و عمل به دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا نقش خود در قطع زنجیره کرونا را تقویت بخشند. با توجه به اینکه بعضی از مناطق کشور در وضعیت قرمز قرار دارند، اعمال محدودیت ها و جریمه ها به منظور جلوگیری از ترددهای غیرضروری می بایست با جدیت بیشتری مورد توجه دولت قرار گیرد.

حسین زهی با اشاره به اینکه دولت و صدا و سیما باید برنامه مشترکی برای آگاهی بخشی عمومی داشته باشند، تاکید کرد: دولت و صدا و سیما باید با جدیت تمام برای آگاهی بخشی عمومی در خصوص ویروس کرونا و اطلاع رسانی دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا را اجرا کنند. به عقیده بنده مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور می بایست به منظور پیشگیری از شیوع کرونا در ایام نوروزتعطیل می شد، اما بی برنامگی دولت در اعمال محدودیت ها و عدم اعمال تعطیلی برای اصناف و مراکز تجاری موجب آن گردید تا در شروع سال جدید فعالیت ها تجاری و برنامه سفرها کماکان به قوت خود باقی بماند.

عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان با اذعان بر ضرورت برنامه ریزی دولت جهت مدیریت صحیح بازار و نظارت بر نحوه توزیع ارزاق عمومی عنوان نمود: ادامه ازدحام شهروندان در صف های نان و مرغ جهت تامین نیاز های روزانه خود در برخی شهرهای کشور سبب تشدید کرونا و همه گیری این ویروس کشنده خواهد شد. با وجود قرار گرفتن در ماه رمضان مردم در برخی مناطق کشور همچنان برای تامین مایحتاج خود مشکل دارند و باید در حوزه تامین نان و مرغ چاره اندیشی شود تا شهروندان بیش ازاین در صف های طولانی به بیماری کرونا مبتلا نشوند. لازم است عموم ملت با رعایت پروتکل های بهداشتی و خودداری از تردد های غیر ضروری و همچنین عدم برگزاری مراسمات جمعی یاری گر کادر درمان و ستاد ملی مبارزه با کرونا باشند.

حسین زهی ادامه داد: ما در حوزه تولید مشکلی نداشتیم، اما در نظارت و توزیع مشکل داریم که وزارت صمت باید به این زمینه بیشتر ورود می کرد. برخی از کالاها در کشور به وفور موجود است، ولی عدم نظارت در توزیع صحیح آنها سبب ایجاد صف های طولانی گردید. افرادی که در شهرستان ها وظیفه نظارت و توزیع را دارند، این کار را باید به درستی انجام دهند. اگر نظارت و مدیریت صحیح در کار وجود داشت، این صف ها تشکیل نمی شدند. مافیا و قدرتی که پشت صحنه آرد و مرغ است نظارت بر نحوه توضیع کالاها را از مدیران سلب کرده است. با این حال مجلس نشان داد که به دنبال تعامل با مردم بوده و ضعف در مدیریت توزیع مهمترین مشکلی است که سبب بروز صف های طویل تامین مایجتاج در کشور می شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن