مقالات و یادداشت ها
موضوعات داغ

گسترش بی اعتمادی و میل به مهاجرت در سرزمینهای اشغالی

آوای سنت : یک گزارش اسرائیلی، داده‌های نگران‌کننده‌ای را برای مجامع مختلف اسرائیل فاش کرد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، این گزارش مربوط به تمایل اکثریت قریب به اتفاق جوانان اسرائیلی برای مهاجرت از سرزمین های اشغالی و ترک اسرائیل به سبب عدم اعتماد به آینده و نداشتن تعلق خاطر به این رژیم است.

گزارش جدیدی که روزنامه اسرائیل امروز منتشر کرده است نشان می‌دهد که بحران بی اعتمادی بسیارشدیدی در بین جوانان اسرائیل وجود دارد تا جایی که ۴۲ درصد آنها احساس می‌کنند که نسل بدشانس هستند و آینده‌شان بدتراز والدین آنهاست. ۵۲ درصد نیزمعتقدند که در اسرائیل تبعیض وجود دارد.

این گزارش حاکی از آن است که ۵۴ درصد از نمونه های نظرسنجی آماده مهاجرت هستند و اگر شرایط مهاجرت را داشته باشند اسرائیل را ترک می کنند، ۶۲ درصد نیز احساس می کنند که در مواجهه با آینده خود تنها هستند.

این روزنامه اسرائیلی افزود: داده های افشا شده در این گزارش باید هر اسرائیلی را به ویژه در این دوره اعتراض و شکاف در افکار عمومی نگران کند.

این روزنامه نوشت ناراحت کننده ترین بخش این گزارش،پایین بودن میزان تعلق جوانان به دولت اشغالگر است،زیرا تفکرترک اسرائیل و مهاجرت به خارج از سرزمین های اشغالی از ۴۶ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۵۴ درصد افزایش یافته است.

اسرائیل هشدار داد که تغییرات اجتماعی وسیاسی کمترین موضوعی است که امروزه مورد توجه جوانان اسرائیلی قرارگرفته است.

هنگامی که از شرکت کنندگان در نظرسنجی خواسته شد از میان ۱۲ هدفی که به آنها ارائه شده است،سه هدف مهمی را که می‌خواهند در زندگی خود به آن دست یابند،نشان دهند،حدود ۴۷ درصد از آنها به رفاه اجتماعی و استاندارد بالای زندگی اشاره کردند.

حدود ۴۵ درصد تشکیل خانواده را انتخاب کردند وحدود ۴۰ درصد امنیت اقتصادی که امکان زندگی را فراهم می کند و همچنین پس انداز برای دوران پیری را ترجیح می دهند.تنها ۸.۵ درصد از آنها خواهان کار برای تغییر سیاسی یا اجتماعی بودند.

وی خاطرنشان کرد:یک موضوع برجسته دیگری نیز وجود دارد که گواه بحران جدی اعتماد در اسرائیل است زیرا ۴۲ درصد جوانان معتقدند نسل بدشانسی هستند.آنها معتقدند که آینده آنها بدتر از آینده والدینشان خواهد بود.

این گزارش همچنین نشان می دهد که بسیاری از جوانان معتقدند که دراسرائیل تبعیض وجود دارد. ۵۲ درصد پاسخ دادند که شانس آنها برای دستیابی به آرزوهای حرفه ای خود بیش از همه تحت تأثیر محل سکونت،وابستگی فرقه ای و توانایی های اقتصادی خانواده است.

نتیجه دیگری که از این گزارش به دست آمده عدم اعتماد به توانایی اسرائیل و سازمان های این رژیم برای خروج از این وضعیت است.بیشترجوانان (۶۲ درصد) احساس می کنند که اسرائیل شبکه ایمن برای آنها فراهم نمی کند وآنها در مواجهه با آینده تنها هستند.ییل بلا آونی،معاون مدیرکل پروژه‌های صندوق راشی،هشدار دادکه نتایج بررسی نشان می‌دهد شکاف در شهرهای حاشیه افزایش یافته است و برای ایجاد فرصت‌های برابر نیاز به کارهای زیرساختی گسترده است

نواما میران،مدیر بنیاد جندیرتأیید کرد که اکثر جوانان اسرائیلی امروز احساس می کنند که در برابر چالش های بزرگ تنهاهستندو اینکه آنها باید به تنهایی مراقب خودشان باشند،او افزود این تحقیق زنگ خطری برای دست اندرکاران این موضوع است.

اصل مطلب را اینجا مشاهده نمایید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن