گفتگو و مصاحبه

ارتقای امکانات آموزشی نیاز ضرورتی دانش آموزان سیستان و بلوچستان

آوای سنت: نایب رئیس اهل سنت شورای اسلامی شهر ایرانشهر، ارتقای امکانات آموزشی برای دانش آموزان را از مطالبات مهم مردم در سیستان و بلوچستان دانست.

به گزارش آوای سنت، پریسا ایرندگانی در گفتگو با خبرنگار ما در پاسخ به سوالی پیرامون نگاه دولت در استفاده از نخبگان و شایستگان اهل‌ سنت در پست های حساس مدیریتی گفت: شکی وجود ندارد که دولت جناب رئیسی در خصوص ظرفیت های شایسته از اهل سنت برای پست های مختلف گام های مثبتی برداشته است، البته این روند از دوره اصلاحات شکل گرفته بود و در دولت گذشته نیز به سنی مذهب ها در پست های مهم اعتماد شده است.

از آنجا که اهل سنت در همه ادوار انتخاباتی و بویژه در دوره پیشین مشارکت بالایی در پای صندوق های آرا از خود نشان داده اند، انتظار می رفت نخبگان سنی مذهب در کابینه دولت از جمله در پست های وزارتی بیش از گذشته به چشم می آمدند که این مهم تا امروز محقق نشده، لیکن امید داریم در انتصاب آینده لحاظ قرار گیرند.

بانو ایرندگانی، نگاه ویژه دولت به بخش آموزش و فراهم کردن زمینه تحصیل دانش آموزان در مقاطع بالای تحصیلی را از مطالبات اصلی مردم در سیستان و بلوچستان خواند و افزود: به لطف خدای متعال و با عنایات مقام معظم رهبری در حال حاضر کمتر مناطقی را می توان یافت که مدارس کپری داشته باشند، البته هنوز هم در معدودی مناطق خصوصا بسترهای حاشیه شهر، دانش آموزان از نبود مدارس رنج برده و یا اگر مدرسه ای هم وجود دارد، فاقد امکانات لازم خصوصا سیستم گرمایشی است، لذا می طلبد تا دولتمردان در این باره اهتمام و دلسوزی بیشتری از خود نشان دهند.

در مناطقی نیز متاسفانه مسافت طولانی و مشکلات مالی خانوارها، دانش اموزان زیادی را ناچار به ترک تحصیل می‌ کند، خصوصا امسال که بخاطر تورم و گرانی وسایل نوشت افزار، روپوش مدرسه، کیف و کفش بر معضل ترک تحصیل در روستاها افزوده است.

این بانوی فرهنگی و فعال اجتماعی، سیاسی و هنرمند بلوچ، احیای مجدد صنایع دستی را بسته به فراهم بودن شرایط مناسب و ایجاد رونق اقتصاد توسط مسئولین محلی و کشوری دانست و اظهار داشت: زنان استان سیستان و بلوچستان بیشترین نقش را زمینه خلق کارهای دستی بی بدیل ایفا کرده و در این حیطه زبانزد خاص و عام هستند. حتی هنرمندان شاخص جوان نیز در حوزه کارهای دستی آماده به کار می باشند. در گذشته اساتید هنرهای دستی مانند مرحوم مهتاب نوروزی، سوزن دوز معروف قاسم آباد، شهرستان بمپور که نقش دل می زد در کارش برتر و نمونه و بود.

پریسا ایرندگانی در این باره یادآور شد: مدت مدیدی است که متاسفانه مدیران میراث فرهنگی در خواب زمستانی فرو رفته و هیچ گونه حرکتی در این زمینه صورت نمی گیرد، چون آنها از جنس هنرمندان نبوده و در انتصاب شان، اصل شایسته سالاری، ملاک قرار نگرفته است. جای تعجب دارد که چرا علی رغم تاکیدات دولت مبنی بر حمایت از هنرمندان، اقشار بیشماری از بانوان از امتیاز بیمه برخوردار نیستند و چرا به آنها تنها در زمان برپایی نمایشگاه ها میدان داده می شود!

اگر متولیان میراث فرهنگی دلسوزی کافی داشتند، قلعه ناصری در وسط شهر به حال خود رها نمی گردید. این قلعه، میراث بر جای مانده از عهد قاجاریه و بسیار کهن و قدیمی می باشد، لیکن درهای آن به روی مردم بسته است.

این بانوی خبرنگار در یک ارزیابی کلی عنوان کرد: مدیران و مسئولین ادارات در بخش های مختلف طی سنوات گذشته اقداماتی را در زمینه پیشرفت و توسعه انجام داده، ولی از نگاه این جانب، عملکردها قابل قبول نبوده است. ساکنین حوزه ایرانشهر همچنان در خصوص کمبود امکانات بهداشت و درمان، جاده های ناامن و تامین آب شرب کمبود دارند که این معضلات کهنه و قدیمی باید برای همیشه ریشه کن شوند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن