گفتگو و مصاحبه

استفاده از ظرفیت های مدیریتی بانوان فرصت ساز است

آوای سنت: معاون عمرانی فرمانداری هیرمند، ، نگاه بانوان به سطح کلان را تلاش برای کسب موفقیت های روز افزون و رضایتنمدی جامعه عنوان کرد.

به گزارش آوای سنت، مریم سارانی در گفتگو با خبرنگار ما، استفاده از ظرفیت های نخبه در راس ادارات و بویژه بکار گیری تعداد بیشتر بانوان اهل سنت در مناطق اکثرا سنی نشین کشور را یکی از اقدامات عملی دولت در عبور از شعار به عمل خواند و گفت: امروز می بینیم که نسبت به گذشته توجه بیشتری به بانوان اهل سنت کشور در راس فرمانداری ها، معاونین، بخشداری ها و روسای ادارات شده است و اعتماد به نخبگان در مناطق مربوط به خود، بازدهی بهتری در قیاس با سابق به دنبال دارد. در گذشته از ظرفیت بانوان عمدتا در بدنه ادارات آموزشی استفاده می شد و بخشی از این ظرفیت در مناصب پزشکی و پرستاری جذب می شدند.

خوشبختانه اکنون اعتماد به بانوان نسبت به سنوات پیشین، شتاب قابل قبول تری پیدا کرده و مطمئنا زنان و دختران نخبه در بخش های مختلف اداری و اجرایی و همچنین در سکان قانون گذاری کشور حرف شنیدنی بسیاری برای گفتن خواهند داشت.

خانم سارانی، نگاه بانوان به سطح کلان را تلاش برای کسب موفقیت های روز افزون و رضایتنمدی جامعه دانست و اظهار داشت: قدر مسلم زمانی که بانویی به عنوان فرماندار و یا بخشدار در یک شهرستان معرفی می شود به مراتب بیش از مواقع دیگر در کانون توجه قرار خواهد گرفت و این مسئله نقش مسئولیت ها را پر رنگ تر می کند. علی رغم اعتمادی که به بانوان شده است، زنان درصد کمتری از مشاغل دولتی را در راس ادارات در اختیار دارند و لازم است با هدف گذاری آینده و نشان دادن قابلیت های شان، نظر مثبت وزارتخانه ها را به سمت خود افزایش بخشند.

معاون عمرانی فرمانداری هیرمند با زمان بر بودن زمینه اعتماد به بانوان در رده های حساس تر یادآور شد: انجام ماموریت در هر منصب و مقام بستگی به شایستگی و توانایی اشخاص در ارائه خروجی کار بهتر دارد. زنان ما به خوبی ثابت کرده اند که به بهترین نحو می توانند از عهده کارهای بزرگ برآیند. لیکن می توان انتظار داشت که زمینه اعتماد به سایر زنان نخبه نیز در شاخصه های تعریف شده حاصل شود. تصمیم گیری در موارد اینچنینی بر عهده دولت خواهد بود و مسلما در بکاگیری یک بانوی اهل سنت به عنوان سفیر در کشور برونئی تجارب خوبی حاصل آمده است.

خانم سارانی، تصویب قوانینی در حوزه مرزداران را از مطالبات مهم مردم در نواحی مرزی هیرمند برشمرد و یادآور شد: توجه به معیشت مرزنشینان طی مجلس یازدهم به طور معمول جزو موضوعات مطرح شده بوده است که می طلبد مسئولین هر چه زودتر به جمع بندی های مناسبی در این خصوص دست یابند. با در نظر گرفتن این مسئله که کشور ما، فصل گرم را شاهد بوده است، مردم مرزنشین تابستان کم آبی را پشت سر گذاشته و از جهات بسیاری در مذیقه بسر می برند. شریان اصلی امنیتی که مردم شهرها و روستاها از آن بهره مند می شوند در مرزها جریان دارد، لذا این مردم شایسته دریافت امکانات و تسهیلات مضاعف از سوی مسئولین می باشند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن