گفتگو و مصاحبه

افندی راستگو : محرومیت زدایی از آثار انقلاب اسلامی است

آوای سنت: امام مسجد جامع محمد رسول الله اسالم محرومیت زدایی را از مهمترین دستاوردهای انتقلاب اسلامی توصیف و بر لزوم توجه بیشتر نسبت به اقشار کم درآمد را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش آوای سنت، افندی عبدالله راستگو در گفتگو با خبرنگار ما، شکل گیری انقلاب اسلامی را در نتیجه همبستگی اقشار مردم با علما و دانشجویان دانست و گفت: پیش از انقلاب پنجاه و هفت، علما در مراکز دینی و دانشجویان در دانشگاه با سیاست های حاکم بر کشور مخالف می ورزیدند.

نسل جوان دانشجو با قوانینی که اجازه می داد اتباع خارجی از مصونیت برخوردار باشند، بشدت مخالف بودند و علما نیز بر حکم وظیفه در برابر آنچه که بر خلاف موازین دینی به جامعه تحمیل می شد مبارزه می کردند. در کتب تاریخی به فاصله اجتماعی ایجاد شده میان طبقه مرفه و نزدیک به دولت با اقشار ضعیف که برای ارتزاق عمومی اکثرا ناچار به دوره گردی بودند با تحلیل های مختلفی پرداخته شده است.

در پس از پیروزی انقلاب و در فاصله کوتاهی روستاها نعمت برق و آب متصل شد و تلاش بعمل آمد تا مردم به ضروری ترین امکانات دست پیدا کنند.
زمانی دیدن روستایی که دارای آب و برق باشد در تصورات نمی گنجید. امروز همه امکانات به مردم رسیده است و دولت می کوشد تا آبادانی به بقیه نقاط محروم نیز برسد.

افندی راستگو بازنگری در قوانین را یکی از مهمترین نیازهای جامعه خواند و افزود: افکار نسل امروز با گذشته تفاوت های زیادی دارد. نسل دهه پنجاه و شصت به حداقل ها قانع بودند، اما جهان دائما مسیر پیشرفت را طی می کند. زمانی رفت و آمدها به سختی صورت می گرفتند و امروز بسادگی می توان از نقطه ای به نقطه دیگر جابجا شد. هر دست آوردی که از نظام اسلامی به مردم می رسد باعث تسهیل در مشکلات خواهد شد. یکی از دستاوردهای مهم باید حرکت در جهت برطرف کردن نواقص باشد. اگر بتوانیم به ایرادت موجود واقف بوده و در صدد برطرف کردن شان باشیم سیر صعود ادامه دار خواهد بود.

امام مسجد جامع محمد رسول الله بالاده اسالم، برخورد با هر نوع کم کاری را از جمله ضرورت ها برشمرد و اظهار داشت: مجلس باید برای تخلفاتی از قبیل اختلاس و کم کاری قوانین سختگیرانه تری را اعمال نماید. نظارت در کارها تا حصول نتیجه لازم ادامه دار باشد. به بخشی از مردم که به دلیل کم بودن کار، درآمد ثابت ندارند رسیدگی بیشتری صورت بگیرد. از پرداختن حقوق های غیر متعارف ممانعت گردد. یکی از موارد آسیب این بوده است که ما، در حد کشورهای پیشرفته به قوانین احترام نمی گذاریم و معمولا روابط بر ضوابظ تاثیرگذار بوده است.

افندی راستگو تاکید کرد: انقلاب اسلامی برداشته شدن یک گام بلند بود، زیرا همه مردم جهت آن فریاد زدند. برای جهش های اقتصادی هم باید همگام و همدل بود. اگر عده ای خلوص نیت بکار بسته و تنها یک نفر تابع نفس شود آن کار به منزل نخواهد رسید. این ایام از لزوم ایجاد کارهای کوچک صنعتی صحبت زیاد می شود، اما تجارب گذشته ثابت کرده اند که این گونه مسائل نیاز به کار کارشناسی و نظارت دقیق دارند. وقتی یک مدیر خوب و موفق عمل کند، مجموعه زیر دست وی هم عملکرد مناسبی خواهند داشت.

این عالم اهل سنت خاطر نشان ساخت: از اول انقلاب تا اکنون به کشاورزی توجه شده و روش های مکانیزه مثمر ثمر بوده اند. باید به صنایع دیگر هم اهمیت قائل شویم. به جشنواره های خوارزمی که میان دانش آموزان برگزار می شود بهای بیشتری ببخشیم. اعتماد را به روحیه جوانان تزریق کنیم. مسلما انقلاب اسلامی برآمده از ذهن مردم امانتی است که باید به آیندگان سپرده شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن