گفتگو و مصاحبه

انتظار مردم از دولت بهبود شرایط معیشتی

آوای سنت: امام جمعه روستای حاجی قوشان از توابع گنبد کاووس، کلیات انتظارات از دولت در سال سوم کاری را کاهش نرخ اقلام معیشتی و لوازم صنعتی خواند.

به گزارش آوای سنت، احمد آخوند عطا در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به در پیش بودن ایام میلاد رسول گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم و هفته وحدت، این مناسبت فرخنده را فرصتی مغتنم جهت صله رحم مسئولین با علما و مردم از نزدیک دانست و گفت: طبیعتا دیداری که در ابتدای شهریور ماه میان علما و نخبگان با رئیس جمهور برگزار شد، انتظارات را بالا برده و نیاز است تا به مناطق مختلف اهل سنت خصوصا به حاشیه های کم برخوردار امکانات بیشتری اختصاص یابد.

همچنین از ظرفیت های نخبگان در مناطق خودشان بهره برداری لازم و کافی صورت بگیرد تا نیروی جوانی ایشان صرف کارهای روزمره و بیهوده نگردد. اکنون که خوشبختانه روابط دولت با کشورهای همسایه در روند مطلوب بسر می برد، نگاه مردم به باز شدن دروازه ورود کالاهای اقتصادی است تا شرایط بحرانی را سپری نمایند.

آخوند عطا، کلیات انتظارات از دولت در سال سوم کاری را کاهش نرخ اقلام معیشتی و لوازم صنعتی خواند و افزود: امید آفرینی به جامعه خوب است به شرط آن که از کارهای عملی غافل نباشیم. امروز جوانان زیادی در سن ازدواج قرار دارند، اما موقعیت دلخواه برایشان فراهم نمی باشد. از یک سو توقعاتی که نسل حال حاضر از مسئولان دارد و از سوی دیگر تورمی که بازارها مشاهده می شود، دست به دست هم داده اند تا دغدغه عائله مندی بر جوان ما مستولی شده و قید ازدواج و فرزندآوری را بزند. والدین، علما و در راس همه دولت وظیفه دارند همه تلاش خود برای تسهیل آتیه فرزندان این سرزمین به کار ببندند.

امام جمعه روستای حاجی قوشان از توابع گنبد ، عنایت مسئولین به مصرف کنندگان، قناعت مردم به داشته ها، بسنده کردن به بضاعت موجود و عدم مقایسه خود با دیگران را از عوامل گذر از مرحله کنونی دانست و اظهار داشت: با وجود تعهدات مسئولین در قبال حامعه، باید بپذیریم که برخی مردم قناعت گذشتگان خود را نداشته و مسئله چشم و هم چشمی کماکان بر زندگی ها سایه انداخته است. اینکه توقعات را به بالاترین حد ممکن رسانده و عمر گرانبها را در آرزوی تدارک یک زندگی عالی با پیشرفته ترین امکانات تلف کنیم، حاصلی جز بالا رفتن سن به دنبال نخواهد داشت.

احمد آخوند عطا همچنین تاکید ورزید: خدای متعال، بندگانش را با اسباب مختلف آزمایش می کند، لیکن ارزشمند ترین سرمایه برخورداری از سلامت جسم، داشتن امنیت و آینده روشن می باشد. نتایج بررسی ها نشان می دهند که بسیاری دلایل مشکلات کنونی جامعه از انتصابات نامعقول گذشته سرچشمه می گیرد. در دول های پیشین مدیران کارآمد در راس امور گمارده نشده اند. کسانی که مدتی از بهر طمع، شعار پیشرفت و آبادانی را وسیله قرار داده و در پست های حساس، زمام امور را عهده دار بودند.. لذا در این زمان شاهد آن هستیم که بسیاری از وعده های شان به مرحله عمل نرسیده است.

این عالم اهل سنت ترکمن خاطر نشان ساخت: امروز مسئولین باید از گذشته درس های لازم را بگیرند. شرایط را آن گونه پیش ببرند که مسیر ناهموار و سخت تجارت با سمت دیگر مرزها هموار گردد. شتاب بیشتری به بدنه پیشرفت تزریق شده و جوانان را به آینده امیدوار کنیم. رسیدگی به مشکلات مردم را در اولویت گنجانده و از برگزاری جلسات بیفایده خودداری ورزیم. در فصل ارائه عملکرد باید به انتظارات آحاد جامعه پاسخ های لازم داده شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن