گفتگو و مصاحبه
موضوعات داغ

بازگشت آمریکا به برجام باعث انزوای اسرائیل خواهد شد

دیدگاه دکتر جهان آبادی درباره آینده برجام

آوای سنت: نماینده شاخص اهل سنت ،انزوای اسرائیل را مهمترین دستاورد برجام در صورت بازگشت آمریکا به این توافق دانست.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، دکتر جلیل رحیمی جهان آبادی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما با اشاره به احتمال بازگشت دولت جدید آمریکا به موضوع برجام گفت: اگر طرف آمریکایی برای بازگشت به برحام مطالبات جدیدی از جمله مسائل سیاسی، منطقه ای و موشکی مطرح نکند و کشور ما نیز از این جریان استقبال کند، به نتایج مفیدی خواهیم رسید.

جهان آبادی انزوای اسرائیل را یکی از دستاوردهای اجرای برجام را خواند و افزود: همانطور که می دانید رژیم صهیونیستی به شدت با بازگشت آمریکا به برجام مخالفت ورزیده و اخیرا تهدید کرده است که در صورت بازگشت دولت بایدن به برجام، دیگر در هیچ موضوعی با واشنگتن وارد گفتگو نخواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم هدف اسرائیل را ایجاد تنش و چالش بیشتر خواند و اظهار داشت: رژیم صهیونیستی هر کاری که  در توان دارد، خواهد کرد تا بین ایران و آمریکا جنگ اتفاق بیفتد. به نظر بنده اگر آمریکایی ها مطالبه جدیدی را مطرح نکنند و با بازگشت به برجام متعهد به اجرای تعهدات شان باشند، نتیجه مطلوب برای همه طرف های گفتگو حاصل خواهد آمد.

جهان آبادی ادامه داد: از سوی دیگر اگر دولت بایدن بخواهد با مطرح کردن مسائل موشکی و گشودن یک پرونده جدید، طبق خواسته اسرائیل عمل کند، مسلما کار برای همه طرف ها سخت خواهد شد. همه به خوبی می دانیم که کشور ما هم خط قرمزهای خودش را دارد و به هیچ وجه  از آنها عقب نشینی نخواهد کرد. لذا باید منتظر ماند و دید دولت بایدن چه سیاستی را در قبال موضوع برجام اتخاذ خواهد کرد.

نماینده تربت جام و تایباد یادآور شد: مفاد برجام در زمان باراک اوباما به امضای طرفین رسیده است و نمی تواند تغییر یابد. پس بهترین تصمیم این است که دولت جدید آمریکا عاقلانه عمل کند. به تازگی کاترین اشتون مسئول اسبق سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به شکست ترامپ در قبال ایران به آمریکایی ها توصیه کرده است با بازگشت به برجام اجازه دهند تا فضا آرام شود، زیرا ایرانی ها در برابر خواسته های جدید کوتاه نخواهند آمد و الان زمان مناسبی برای طرح خواسته های جدید نمی باشد.

آوای سنت: ما از تعامل سازنده این نماینده شاخص اهل سنت با اصحاب رسانه به ویژه سایت آوای سنت تشکر و قدردانی می کند.انشاالله در پیشبرد اهداف عالی توفیق یارتان باشد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن