گفتگو و مصاحبه

بیکاری جوانان و تورم دو اولویت اصلی دولت آینده

ماموستا پالانی: کاندیداها وعده های غیر عملی ندهند

آوای سنت: یک عالم اهل سنت مقابله با گرانی و حمایت دولت از خود اشتغالی جوانان را باعث برون رفت کشور از شرایط بد اقتصادی فعلی برشمرد.

به گزارش آوای سنت ماموستا هیوا پالانی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این مطلب که جامعه دیگر براحتی شعارها و وعده های انتخاباتی کاندیداها را باور نمی کند، گفت: نباید مردم را بابت این مسئله شماتت کرد. همه ما در گذشته دیدیم که کاندیداها در زمان کاندیداتوری شان چگونه از اعتماد مردم به نفع خود استفاده کرده و از آنها رای اعتماد گرفتند. زمانی که صحبت از “رای اعتماد” پیش می آید، ذهن مخاطب به سوی مجلس کشیده می شود. باید در نظر بگیریم که پیش از انتخابات، نمایندگان مجلس و پیش از آنکه رئیس جمهور انتخاب شود، این مردم هستند که باید به کاندیداهای آنها اعتماد کنند.

وی با توجه به مشکلات مردم در بحث معیشت افزود: مهمترین شعاری که کاندیداها در هر دوره سر می دهند در خصوص معیشت و تقسیم عادلانه منابع در میان مردم است که این مسئله نه تنها عملی نشده، بلکه متاسفانه می بینیم در افزایش قیمت اقلامی که توسط برخی اصناف اعمال می شود، کنترل لازم صورت نمی گیرد. برخی از مسئولین و متولیان تنها راه چاره در زمان تنگنای اقتصادی را در افزایش قیمت ها می بینند.مدت مدیدی است که ارزش پول ملی کاهش پیدا کرده و علی رغم وعده هایی که کاندیداهای این دوره سر می دهند، امید مردم برای بازگشت به زمان سابق کمرنگ است.

کاندیداها باید راهکارهای عملی ارائه داده و از توضیحات کلی و راهکارهایی که معلوم نیست در دراز مدت نیز تحقق یابند، پرهیز نمایند. در سال جدید اکثر خانواده های ایرانی به لحاظ اقتصادی شرایط ضعیفی دارند و مردم به دنبال راه چاره هستند، تا اندکی از فشار روی اقتصاد خانوارشان کاسته شود.

ماموستا پالانی تصریح کرد: وعده افزایش یارانه مردم را خوشحال نمی کند، چرا که در این میان عده ای از آب گل آلود ماهی گرفته و به محض آنکه وجهی به دست مردم برسد، اقدام به افزایش قیمت ها کالاهای اساسی می کنند.  دلالان و واسطه ها، بازارها را قبضه کرده و آسیب های زیادی به تولید کننده و خریدار می رسانند. مشاغل کوچک متعددی هستند که جوانان می توانند بوسیله آنها درآمدی برای خود کسب کنند، لیکن دولت حمایتش را از این اقشار قطع کرده و از طرف دیگر تضمینی در قیمت فراورده ها از جمله دامی و صنعتی وجود ندارد.

جوانان به دلیل ریسک بالا و ضررهای احتمالی نمی توانند رو به خود اشتغالی آورند. دولت آینده باید فکرش را به ایجاد درآمد به نفع مردم و حمایت از تولید کننده متمرکز کند. جوانان ما در زمینه تولیدات بسیارمستعد و تلاشگر هستند. رنج نبود درآمد پایدار و شغل مناسب، سطح توقعات نیروی کار ما را پایین آورده و به کم قانع کرده است. دولت باید راه حل مناسبی برای حمایت از اقشار جوان ارائه دهد.در اکثر ادوار انتخاباتی، جوانان باعث ایجاد نشاط در پای صندوق ها شده اند. به انتخابات باید به چشم یک بزم همگانی و یک جشن ملی نگاه کرد. برای کامل شدن این جشن ملی می بایست توده مردم در صحنه حاضر باشند و جوانان میدانداران واقعی این جشن به حساب می آیند.

امام جمعه مسجد جامع الیاسی از توابع شهرستان سرپل ذهاب با تاکید بر مقابله جدی با گرانی در جامعه عنوان نمود: برخی کشورها قوانین بسیار سختی برای مبارزه با گرانی اعمال کرده و با تنبیه افراد متخلف، سرنوشت آنها را برای سایرین تبدیل به درس عبرت می کنند. آنچه که ما کشور ما امروز از آن رنج می برد، نبود شغل و پیامد آن مدارا با متخلفان است. عده ای نبض بازارها را به دست گرفته و بر اساس منافع خودشان تصمیم می گیرند. در گذشته می شد افراد خوب و بد را از ظاهر و نحوه زندگی آنها تشخیص داد، اما اکنون ظاهر همه موجه و یکسان است و عده ای که مسئولیتی در بدنه دولت دارند، با دست برد زدن به بیت المال، به اقتصاد مملکت ضربه می زنند.

اگر در جایی یک متولی مسجد عملی خلاف عرف انجام دهد، مسلما اقدام وی روی نمازگزاران تاثیر منفی خواهد گذاشت. به همین ترتیب اگر یک مسئول اموال عمومی را به غارت ببرد، نباید انتظار داشت که ملت از دولت ناامید نشوند.

ماموستا پالانی توصیه های رهبری را نقطه عطف در انتخابات پیش رو خواند و خاطر نشان ساخت: انتظار ما از مردم این است که از حق خود برای انتخاب فردی که برای ریاست دولت آینده مناسب می دانند، چشم پوشی نکنند.

کشور ما از خارج و داخل در معرض تهدید قرار دارد.مهمترین هدف دشمنان و بدخواهان نبود اتحاد در بطن جامعه است. اهل سنت از عدم بکارگرفته شدن در بدنه دولت گلایه مند هستند و می بایست به آنها حق داد. اطمینان داریم که توصیه های رهبر انقلاب مانند همیشه موثر واقع شده و مردم به دعوت علمای دلسوز از انتخابات آینده استقبال خواهند کرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن