گفتگو و مصاحبه

تاثیرات منفی تبلیغات منفی دشمنان بر انحراف جوانان

آوای سنت: مدرس حوزه علمیه نشتیفان تبلیغات منفی دشمنان اسلام را خطری جدی برای نسل آینده دانست.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، مولوی حبیب‌الله صبوری تاثیر ترس از خدای متعال در اعمال را از نشانه های تقوا خواند و گفت: خداوند متعال ما را به تقوا و ترس ایمانی سفارش می کند آن ترسی که در شان ذات رب‌ العالمین باشد. کسی که به معنای واقعی ترس پیشه کند، راه های نجات را به او نشان داده می شود تا از مشکلات و گرفتاری ها رهایی یابد و رزق این چنین اشخاص از جایی داده می شود که گمانش از ذهن به دور می باشد.

حضرت رسول اکرم صلی الله علیه وسلم فرمایش می دارد، همانا تجار در محشر داخل گروه فجار حشر می گردند، مگر آن کسانی که در معامله خالق یکتا را ناظر بر اعمال خود دیده و راه حقیقت پیشه کنند. چنین تجاری به همراه انبیا و صدیقین حشر خواهند گردید.

مولوی صبوری با اشاره به مشکلات عدیده معیشتی اظهار داشت: تنها راه نجات از این گونه گرفتاری ها متوجه شدن به ذات رب ‌العالمین است، پس اگر انسان بخاطر نجات از عذاب اخروی متقی شود، سختی ها را از زندگیش دور کرده و به ساحل آرامش می رسد. خدای متعال بهترین نعمت یعنی عزت را نصیب این امت کرده است. چنان که قرآن کریم در اینباره می فرماید، سست و حتی اندوهگین نیز نشوید، چون شما پیروز هستید به شرطی که رضایت ابدی را حاصل کنید. امروز به دلیل دوری از احکامات دین آن ارزش و منزلت دوران صحابه صدر اسلام در بین مسلمانان کم‌ رنگ شده است و همه ما داریم دوران تنبیه را پشت سر می گذاریم.

مدرس حوزه علمیه نشتیفان تاکید کرد: باریتعالی از ابتدای خلقت بشر، قرآن و نبی مکرم را مخصوص این امت قرار داده است، چنانچه که دیگر انبیا نیز آرزوی امتی شدن داشتند. کتابی بر ما عنایت شده که مولف خود از آن حفاظت می‌کند. این معجزه‌ و حجت و دلیلی است که مسلمانان باید به داشتنش افتخار کنند. حضرت عمر فاروق رضی الله شخصیتی که همزمان بر چندین قلمرو حکومت می کرد سربلندی امت را در پایبندی به اسلام دانسته و می فرماید، ما به وسیله این دین الهی عزیز شده‌ایم و اگر افتخار و سربلندی خود را در غیر از اسلام و قرآن بدانیم خداوند ما را جزو بنده های پست قرار خواهد داد. انسان‌ هایی با آنکه اهل علم هستند و در رشته‌های مختلفی تخصص دارند، حیوانات یا اجسام بی جان را عبادت می‌کنند. اسلام انسان را بر دیگر مخلوقات عزت و شرافت بخشیده است.

مولوی صبوری تبلیغات دشمن را از مهمترین تهدیدات در جوامع اسلامی دانست و عنوان نمود: دوری فرزندان از کلام رب العالمین، مکتب قرآنی و مساجد آنها را متمایل به فرهنگ های مبتذل بیگانه کرده و این برای یک مسلمان شرم‌آور است. هرگز نباید تحت تاثیر موجوداتی قرار بگیریم که در درجه پایین تری از انسان ها قرار دارند. در اوضاع سخت کنونی کسانی که کاسب کار هستند باید حق و حقوق مشتریان را ادا کنند. در ادای حقوق مردم خدا را ناظر بر اعمال خود ببینیم و دست به کاری نزنیم که در روز حشر سرافکنده و شرمنده شویم.

این عالم اهل سنت خاطر نشان کرد: باید متوجه فرزندان خود شویم. در اکثر مساجد مبانی دینی و احکام زیر نظر اساتید دلسوز برگزار می شوند. فرزندان ما می توانند در این کلاس ها درس قرآن و سنت بیاموزند. نونهالان امروز به جوانان فردا تبدیل می شوند و اگر با مساجد، علما و قرآن در ارتباط بوده و در مجالس دینی حضور پیدا کنند، محبت الله و رسول در قلب شان تپیدن خواهد گرفت. با این نونهالان جامعه ما به طرف قرآن و سنت حرکت کرده و دشمن نخواهد توانست آسیبی به ایشان برساند. فرزندی که در کودکی با مساجد و علما و قرآن انس نگیرد در جوانی تکریم خدا را از یاد برده و معضلی برای خانواده و جامعه خواهد شد. قدر این همه نعمت را بدانیم و کودکان مان را به مکاتب قرآنی بفرستیم تا در پرتو قرآن عفو بخشش شامل حال مان شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن