گفتگو و مصاحبه

تداوم محکومیت هتک حرمت به پیامبر اکرم در هند

آوای سنت: واعظ و نایب خطیب مسجد جامع آقا صاحبان جکان هرات توهین سخنگوی حزب حاکم هند به شخصیت والای نبی مکرم اسلام و اهل بیت ایشان را محکوم کرد.

به گزارش آوای سنت، مولوی سید توفیق منور در گفتگو با خبرنگار ما با محکوم کردن صحبت های نوپور شارما سخنگوی حزب حاکم هند موسوم به بهاراتیا جاناتا در خصوص رسول گرامی اسلام صلی الله علیه واله وسلم و امهات المومنین حضرت عایشه سلام الله، گفت: گرچه سران این حزب عضویت سخنگوی آن را به حالت تعلیق در آورده اند، اما این واکنش از آلام مسلمانان کم نخواهد کرد و باید واکنش شدیدتری درباره گونه یاوه گویی ها باشند.

مولوی منور یادآور شد: همه کشورهای مسلمان وظیفه دارند تا با احضار سفیر هند صحبت های سخیف سخنگوی حزب حاکم در آن کشور را محکوم کرده و تذکرات لازم و جدی بدهند. هند باید بداند که ارزش های اسلامی مقدس هستند. جهان اسلام این موضوع را ندید نگرفته و در صورت تکرار اقدام به اخراج سفرای هند از کشورهای شان کنند. از زمان روی کار آمدن دولت ضد اسلامی نارندرا مودی، گروه های افراطی در هند بارها و به دفعات اقدام به تخریب و آتش زدن مساجد کرده و حتی در پاره ای مناطق اقدام به ضرب و شتم مسلمانان نموده اند. دولت هند در حالیکه اجازه این قبیل اعمال ناشایست را به گروه های افراطی می دهد که ادعای دموکراسی داشته و از سوی دیگر مانع از حضور بانوان با حجاب در سر کلاس های درس می شود.

واعظ و نایب خطیب مسجد جامع آقا صاحبان جکان هرات عنوان کرد: تظاهرات گسترده مسلمانان در کشورهای مختلف زنگ هشداری به دشمنان دین مقدس خواهد بود تا بار دیگر به ساحت نبی مکرم، اهل بیت و اصحاب ایشان جسارت نورزند. قرآن سوزی نسخه های قرآن کریم در سوئد و یاوه گویی های سخنگوی حزب حاکم در هند لزوم تقویت وحدت در بین مسلمانان را بیشتر می رساند. فراموش نکنیم که اسلام حد و مرز نمی شناسد و همه ما باید یکپارچه و متحد در برابر دشمنی‌های دشمنان قرآن و پیامبر قد علم کنیم.

مولوی منور بی تفاوتی برخی کشورها نسبت به سخنان سخنگوی حزب حاکم در هند را باد انتقاد گرفت و تاکید ورزید: مسلما اگر همه ممالک اسلامی همدل و همزبان بودند کسی جرات جسارت به مقدسات اسلامی را پیدا نمی کرد. در هند همه ساله علمای سرشناس و مدارس دینی زیادی پذیرای تعداد بیشماری طلاب از چهارگوشه جهان بوده و اهانت به نبی اکرم در این شرایط غیرقابل تحمل می باشد.

این عالم اهل سنت افغان یادآور شد: جوانان امت اسلامی باید همواره سیره رسول گرامی اسلام و سایر انبیا را مطالعه کرده و به شناخت خوبی درباره تفکرات و عقاید ایشان برسند. یک مسلمان می بایست در خصوص گذشته دین اطلاعات کافی داشته و در راستای شناساندن اصحاب رضی الله عنهم به نسل جوان بکوشد. کنکاش در این باره یک واکنش و پاسخ مطمئن به دشمنان دین خواهد بود. اگر ما نسبت به سیره انبیا بی تفاوت بوده و با آن بیگانه باشیم در واقع اجازه می دهیم تا بدخواهان تخریب شخصیت پیامبر گرامی اسلام را همچنان در دستور کار خود بگذارند. بنابراین باید هوشیاری خود را حفظ کرده و هیچ هنگام از دایره اسلام و مسلمین فاصله نگیریم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن