گفتگو و مصاحبه

ترویج فرهنگ اسلامی بهترین راهکار مقابله با اسلام ستیزی غرب

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت نوخندان ترویج فرهنگ نشر اسلام را بهترین مقابله با توهین تندروهای غربی به مقدسات اسلامی خواند.

به گزارش آوای سنت، مولوی قاسم نوری در گفتگو با خبرنگار ما در پاسخ به سوالی راجع به راهکارهای مقابله با فتنه گران غربی در توهین به ساحت مقدس قرآن کریم و نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله وسلم و همچنین تصویب قوانینی مانند ممنوعیت حجاب در مدارس و دانشگاه های برخی کشورهای اروپایی گفت: قدر مسلم اسلام مخالف هرگونه توهین به مقدسات ادیان مختلف می باشد و اگر بخواهیم به روش غربی ها عمل کنیم، نتیجه عکس به دنیال خواهد داشت. خصوصا کسانی که از حوزه های علمیه فارغ التحصیل می شوند باید در راستای تقویت فرهنگ صحیح مقابله با توهین به ساحت مقدسات اسلامی با ترویج و نشر هر چه بیشتر دین مقدس الهی بکوشند.

مولوی نوری به نقل از حدیث نبوی اظهار داشت: ایجاد نفرت در جامعه باعث خواهد شد تا پیروان سایر ادیان مذاهب از اسلام ترس داشته باشند و به این ترتیب توطئه های دشمنان با بار خواهد نشست. ما به خوبی می دانیم که در گذشته پیروان سایر ادیان و مذاهب ساختگی از ابتدا شناخت کافی از اسلام نداشتند و انتظار هم نمی رفت تا با اولین ارشاد و راهنمایی مسلمان شوند. در اکثر سرزمین هایی که در آنها اسلام آشکار نشده بود تجار و بازرگانان مسلمان با خوش رفتاری، داد و ستد حلال و جلب اعتماد به تدریج دین الهی را در آن بلادها نشر دادند. در طول جنگ های مسلمانان با امپراطوری های وقت نیز اصل بر معرفی و گسترش دین در میان کسانی بود که پرستش بت ها را مبنای دین می دانستند.

امام جمعه نوخندان مطالعه و شناخت کافی از مبانی و احکام اسلامی را لازمه تبلیغ اسلام محمدی و نشر آن در جوامع مختلف دانست و عنوان نمود: پیامد یک واکنش قهری در پاسخ توهین تندروهای وابسته به غرب واکنش متقابل خواهد بود. بویژه آنکه مسلمانان در کشورهای اروپایی تا حدی در اقلیت و محدودیت زندگی می کنند و زمان لازم است تا از نظر جمعیتی به حد یکسان برسند. کسانی که به ساحت مقدس نبی مکرم و یا قرآن کریم جسارت می ورزند دشمنی دیرینه ای با دنیای اسلام دارند و تلاش می کنند تا با ایجاد تنش مسلمانان را وادار به واکنش غیر عقلانی کرده و چهره خشنی از یک مسلمان به جامعه معرفی کنند.

مولوی نوری تاکید ورزید: آنچه که در جوامع اسلامی کمتر دیده می شود امر به معروف و نهی از منکر است. وظیفه ای که همه مسلمانان بالغ از جوان و سالمند بر عهده دارند. بسیاری از پرسش ها به دلیل نبود مطالعه کافی درباره تاریخ اسلام و انبیا مجهول باقی مانده اند. کتب ارزشمند بسیاری هستند که براحتی در دسترس قرار دارند، لیکن فضای مجازی بخش اعظم از اوقات فراغت جوانان ما را با سرگرمی های متنوعی به خود مشغول کرده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن