گفتگو و مصاحبه

تشریح مزیت های احیای مناسبات ایران و عربستان

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت بخش یکه سعود ایجاد رونق اقتصادی جهت برون رفت از مشکلات در توافقات بعمل آمده را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش آوای سنت، رحیم آخوند صمدی در گفتگو با خبرنگار ما از سرگیری مناسبات میان ایران و عربستان را تحولی مهم و اساسی در جهان اسلام خواند و با اشاره با مزیت های این توافق گفت: کشورهای مسلمان در دین، برگزاری آئین های اسلامی، مراسم های مناسبتی و در انتخاب اسامی روی فرزندان خود اشتراکات نزدیکی با یکدیگر دارند و این یک نقطه قوت بشمار می رود. این وجه تسمیه به ارادات دنیای اسلام به رسول اسلام صلی الله علیه وآله وسلم بر می گردد. لذا می بینیم که نامگذاری محمد جهان اسلام بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است.

نامگذاری اسامی انبیاء، خلفای راشدین و امامان بزرگوار به فرزندان مسلمان کرامت و شخصیت می بخشد و صاحب اسم را نسبت به آن مسئولیت پذیر می کند. ما به چنین حس مسئولیت پذیری در دنیای اسلام نیاز مبرم داریم.

آخوند صمدی هدف دشمنان دین را در دسیسه چینی، اختلاف افکنی و سردی روابط در بین امت دانست و افزود: تداوم مبارزات برای آزادی قدس شریف و دفاع از حقوق ملت مظلوم باعث شده است تا دشمن از ادبیات زور و تهدید کوتاه آمده و سعی در فریب حکام مسلمان با وعده های فریبنده دارد. دنیای اسلام امروز به خوبی می داند که اسرائیل هرگز کشور فلسطین را به رسمیت نخواهد شناخت و خاکی که متعلق به صاحبان اصلی آن است را پس نخواهد داد. وعده قرآن کریم به تحقیق در موعد مقرر عملی شده و روزی می رسد که مسجد الاقصی از این همه ظلم و ستم رهایی خواهد یافت.

امام جمعه اهل سنت بخش یکه سعود از توابع خراسان شمالی تاکید کرد: فارغ از مناسبات سیاسی و اولویت های اقتصادی که توقع بهبود شرایط آنها می رود، بعنوان مسلمان تکالیفی را بر عهده داریم و خط قرمزها باید رعایت شوند. مسئولین هر چه زودتر تورم در بازارها را کاهش بخشند. انتظارات از توافق با سران عرب منطقه و گسترش مناسبات این است که گرانی ها در همه زمینه ها فروکش کند. چیزی که امروز تهدید جدی به حساب می آید کشف حجاب از سوی برخی اقشار جوان می باشد. دعوت و تشویق به این کارها به بهانه اعتراض به گرانی ها تدریجا به تبدیل به یک فرهنگ غلط خواهد شد.

آخوند صمدی دغدغه علما در خصوص دین گریزی جوانان را مسئله ای جدی عنوان کرد و متذکر شد: دینمداری زمانی رونق پیدا می کند که خیال جوانان از داشتن کار و درآمد کافی آسوده باشد. حضور جوان در محل عبادت در حالی که فکرش مشغول مشکلات است کمکی به ارتقای دین نمی کند.

امروز اقشار مسلمان به ضرورت دین بیش از گذشته پی برده و اکثرا مشارکت های خوبی در ایام ماه مبارک رمضان، جشن های فارغ التحصیلی و کارهای عام المنفعه دارند. پس می طلبد که از نظر معاش تامین گردند. ازدواج در سن مناسب احوال را روحانی کرده و به زندگی نظم می بخشد. لذا خوبی یک توافق به این است که مردم از آن سود کافی ببرند. از سوی دیگر توافق با یک کشور مسلمان نگاه سایر امت را به آینده و مناسبت بیشتر امیدوار کرده و اگر متکی به قدرت و توانمندی خود باشیم غرب دیگر نمی تواند برای هر معامله یک شرط پیش پای ما بگذارد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن