گفتگو و مصاحبه

تلاش دامنه دار دشمنان برای ایجاد اختلاف در امت اسلامی

مولوی یعقوبی: مسلمانان باید نسبت به توطئه ها هوشیار باشند

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت روستای قره تپه از توابع شهرستان بهشهر، میلاد نبی مکرم اسلام را بهترین اتفاق در تاریخ حیات بشر دانست.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، مولوی خیرالله یعقوبی در جریان مراسم اختتامیه سی و یکمین کنفرانس وحدت اسلامی در تهران طی گفتگو با خبرنگار ما ضمن اشاره به نهادینه شدن هفته وحدت در کشور و لزوم گفتمانهای وحدت بخش در میان ملل مسلمان، گفت: دیدار علما از همه مناطق در چنین کنفرانس هایی مقوله اهمیت وحدت و همدلی در میان مذاهب اسلامی را به خوبی مشخص می سازد.

وقایع و اختلافات گدشته ثابت کرده اند که دشمن قصد تخریب شیعه و یا سنی را ندارد، بلکه آنها با اصل دین اسلام مشکل دارند. مسلمان از هر مذهبی که باشد، پیرو یک دین و جزو یک امت است.

وجود چند مذهب در داخل دین یک امر طبیعی به حساب می آید و اگر مجتهدین نبودند چه بسا دایره دین در یک گسترده نه چندان وسیع و به صورت محدود باقی می ماند.

دستور خداوند متعال برای همه ما واضح و معلوم است و دشمن که منافع خودش را در خطر می بیند دست به حیله و دسیسه ای می زند تا مسلمانان به جای ادای تکلیف با خود درگیر باشند. بنابراین برقراری گفتمان های سازنده بین مذاهب و دیدار علما و اندیشمندان می تواند وحدت واقعی را در جوامع اسلامی به جریان دربیاورد.

وی با اشاره به این مطلب که امروز برگزاری مولودخوانی و تبیین اندیشه های نبی مکرم اسلام در سراسر کشور به برند مراسم های هفته وحدت تبدیل شده است، افزود: برگزاری جشن های هفته وحدت باعث می شود تا دشمن عرصه را بر خود تنگ دیده و چند گام به عقب بگذارد.

آنها در سال های گذشته حربه های زیادی را بر علیه امت اسلامی بکار گرفته اند و در حال حاضر نیز با استفاده از ابزار اختلاف می کوشند تا به درگیری های بیشتر در سرزمین های اسلامی دامن بزنند. اما مسلمان ها پیامد این گونه اقدامات را تجربه کرده و از آسیب های نزاع و درگیری اطلاعات کافی در اختیار دارند. در افغانستان همچنان بوی جنگ به مشام می رسد. بیش از نیم قرن است که فلسطین در کانون خطر بسر می برد و اگر حمایت کشورهای اسلامی از یکدیگر نبود، چه بسا عراق و سوریه هم به پایگاه های در اختیار دشمن تبدیل می شدند.

بخش آسیب پذیر جهان اسلام در سرزمین هایی ریشه دوانده است که دین نقشی در زندگی مردمانش ایفا نمی کند. لذا می بینیم که سرسپردگان غربی میدان عمل را به دست گرفته و جوانان را با هدف کشتن همنوعان شان به استخدام خود در می آورند.

امام جمعه اهل سنت روستای قره تپه ، میلاد نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله وسلم را زیباترین اتفاق در تاریخ خلقت بشر خواند و اظهار داشت: یهود و نصارا از پیش هم می دانستند که ایشان بدنیا خواهد آمد و با توجه به نشانه هایی که در کتاب تورات و انجیل بدان ها اشاره شده است، این واقعه مهم را نزدیک می دیدند. از این رو پایه های دشمنی با امت مسلمان را علم کرده و تا زمانی که قدرت داشته باشند، دست از کینه و عداوت برنخواهند داشت.

خدای متعال در زمان ابرهه خانه کعبه را از خطر دشمن محفوظ نگه داشت و این نعمت الهی را برای امت پیامبر خود حفظ کرد. امروز یهود و نصارا قدرت تخریب اسلام را ندارند، اما به طریق متعدد می کوشند تا مسلمانان را به سمت اسلامی ببرند که منافع شان را تامین نماید. ثمره سالها سلطه کمونیستها این بود که بخشی از مردم آسیای میانه با دین بیگانه شده و با اسلام واقعی فاصله گرفته اند.

مولوی یعقوبی مهمترین راهکارهای تقویت وحدت در میان امت را در دینمداری و مراقبت از توطئه های دشمن دانست و تاکید کرد: اگر می شد دشمنان دین اسلام را با گفتگو قانع کرد، این کار در زمان پیامبر اکرم عملی می شد، لیکن در آن دوران هم یهود و نصارا ابزار جنگی خواستند حرف هایشان را با ابزار زور به کرسی بنشانند.

اسلام ساخته دست بشر نیست که در نبود وی از نظر ساختاری دچار خدشه و زیان شود. اسلام نیاز به تکامل ندارد و به آسانی قابل فهم و درک است. اسلام از پیروانش نمی خواهد به دیگران ظلم و ستم برسانند اسلام آمده است تا خدای متعال را به انسان بشناساند و برای زندگی خود در این دنیا بر اساس فرامین قرآن کریم اهداف معینی را تعریف کند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن