گفتگو و مصاحبه

جزییات بازداشت خبرنگار کرمانشاهی از زبان خود

آوای سنت: روزنامه نگار پیشکسوت کرمانشاهی در خصوص ماجرای بازداشت شدن خود توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، غلامرضا نوری علا انتشار یک خبر شوخی در روز اول آوریل را در دنیا یک رسم در بین خبرنگاران و روزنامه نگاران دانست و گفت: تمام روزنامه نگاران و خبرنگاران در طول سال موظف به انتشار خبر درست و موثق به افکار عمومی هستند و در روز اول آوریل می توانند یک خبر شوخی را نیز منتشر کنند و این در دنیا مرسوم است.

این روزنامه نگار پیشکسوت در ادامه افزود: کسانی که با الفبای رسانه و خبر آشنایی داشته باشند می توانند تشخیص دهند که خبر منتشر شده ما در مورد ابتلای استاندار کرمانشاه به کرونا شوخی است یا جدی؟ اما اگر افرادی نتوانستند این موضوع را تشخیص دهند گناه روزنامه نگار نیست.

علا به شوخی های مرسوم در این روز با سران کشورها و مسوولان ارشد دولت ها و حتی مسایل مهم و موضوعات روز هر کشور اشاره کرد و اظهار داشت: حدود ۱۵ سال پیش که فضای مجازی به اندازه الان گسترش نیافته بود روزنامه شرق در خبری نوشت که «برج میلاد کج شد» و روز بعد و در شماره بعدی روزنامه اعلام کرد که این خبر شوخی ۱۳ بوده است. ما معمولا هر سال از این شوخی ها داشته ایم. در این خبرها رگه های شوخی هم وجود دارد و می شود به راحتی این رگه ها را پیدا کرد.

مدیر مسوول روزنامه نقد حال با اشاره به اینکه در خبر امسال هم این رگه های شوخی در خبر وجود دارد، گفت: تست مربوط به تشخیص ابتلای افراد به کرونا بعد از سه روز مشخص می شود در حالیکه ما نوشتیم تست کرونای استاندار کرمانشاه عصر امروز مشخص می شود و این خود یکی از رگه های شوخی در خبر است.
این خبر بهانه ای برای دستگیری بنده بود. برخی به دنبال این هستند که از این موضوع به عنوان فرصتی برای تحقق این هدف خود نگاه کردند و با این هدف بنده را دستگیر کردند.

وی در خصوص جریان پیش آمده چنین توضیح داد: ابتدا حدود ساعت ۱۴ از اماکن نیروی انتظامی با بنده تماس گرفتند و برخورد بسیار محترمانه ای داشتند و تاکید بر حضور بنده در اماکن داشتند که شرایط جسمانی خود را که بیماری قلبی و دیابت دارم و مستعد ابتلا به ویروس کرونا هستم را توضیح دادم و گفتم قرنطینه هستم و به صلاح نیست در این شرایط به بیرون مراجعه کنم و آنها نیز پذیرفتند و گفتند هر وقت توانستید از منزل خارج شوید به اماکن نیروی انتظامی مراجعه کنید.
همچنین حدود ساعت ۱۵ روز چهارشنبه از پلیس فتا تماس گرفتند و اصرار به حضورم در پلیس داشتند که نیم ساعت بعد چند نفر نیروی لباس شخصی به درب منزل مراجعه کردند و به پلیس امنیت عمومی رفتم و آنجا سوال و جواب کردند و بنده هم مراتب را برای آنها توضیح دادم.

علا تصریح کرد: بنده توضیح دادم به عنوان روزنامه نگار حق دارم طنز و شوخی کنم اما آنها متقاعد نشدند و اصرار آنها نگه داشتن بنده در بازداشت در شب چهارشنبه بود اما مدتی بعد ورق برگشت و گفتند که شما آزاد هستید. هنوز دلیل آزاد شدن و در بازداشت نماندن خود را نمی دانم و برایم نیز توضیح ندادند،ذ اما تصور می‌کنم که تلاش همکاران رسانه‌ای و انتشار خبر دستگیری بنده در این راه تاثیرگذار بوده و از این بابت از همه همکاران قدردانی می‌کنم.
بنده از بازداشت شدنم نترسیدم و برای شب در بازداشت ماندن هم اعلام آمادگی کردم و گفتم مشکلی با این موضوع ندارم اما این دستگیری برای خانواده ام سنگین بود و متاسفم که در یک روز تعطیل، خلاف قوانین و مقررات و استفاده از انواع فشار و زور برای چی بوده است.

این روزنامه نگار پیشکسوت کرمانشاهی از نحوه انتشار خبر دستگیری توسط روابط عمومی دادسرای کرمانشاه نیز گلایه کرد و بیان نمود: مگر چه کسی را دستگیر کرده اند که نیاز به انتشار خبر و اطلاعیه داشت. بنده هیچ وثیقه ای برای آزادی ام نگذاشته ام. توبه نامه هم ننوشتم و هنوز خبر ندارم که چرا آزاد شدم، حال آنکه قرار بود شب را در بازداشت بمانم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن