گفتگو و مصاحبه

جنایات رژِیم صهیونیستی در غزه سناریوی از قبل پیش بینی شده است

آوای سنت: بانوی فرهنگی و فعال اجتماعی- سیاسی ایرانشهر، قتل و عام مردم غزه را سناریوی از پیش نوشته شده توسط رژیم غاصب صهیونیستی خواند.

به گزارش آوای سنت، پریسا ایرندگانی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به نقش مقاومت زنان مسلمان غزه ای در برابر حملات رژیم صهیونیستی گفت: تحمل این هجم رنج و سختی و صبوری برای کودکانی که در چشم برهم زدنی مقابل چشمان مادران شان بی جان می شوند.

در تاریخ معاصر مشاهده نشده است که چنین عصیانگری جز از غاصبان قدس شریف بر نمیاد. اگر در جنگ های گذشته از مسئولین بمباران شهرها و کشتار مردم بی گناه بعنوان جنایتکار جنگی یاد می شد، امروز نخست وزیر اسرائیل، مردم مسلمان را تهدید به ترک خانه های شان می کند. بیمارستان ها را آماج بمب های ویرانگر قرار می دهد.

اطباء، پرستاران و خبرنگاران را می کشد و حتی به نوزادان شیرخواره رحم ندارد. این حد پستی و رضالت تنها ممکن است از یک ذهن بیمار برآید، پس اگر حکام آغازگر جنگ در گذشته به جنایت بر علیه بشریت محکوم شدند، باید این شخص را نیز به سزای اعمالش برسانند.

بانو ایرندگانی در این باره افزود: زمانی که توسط جنایتکاران صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی حمله موشکی شد، شاید خود این رژیم نیز انتظار سکوت از سوی کشورهای اسلامی را نداشت. حمله به بیمارستان در هر محدوده جنگی محکوم است، اما سران کشورهای اسلامی چشمان شان را بروی سناریوی از پیش نوشته شده قتل و عام یک ملت بسته و برخی از آنها حتی از اسرائیل حمایت می کنند!

بانوی فرهنگی و فعال اجتماعی- سیاسی ایرانشهر با انتقاد از نبود غیرت و تعصب در جهان کنونی اسلام اظهار داشت: خدای متعال، انسان را اشرف بر سایر مخلوقات قرار داده است. اگر اکنون که در مسجد الاقصی دوران محاصره را می گذراند در لاک خود بمانیم، چگونه می توانیم روز قیامت و محضر باریتعالی و نبی امت رو سفید در آئیم. انگار تاریخ سرنوشت ملت غزه را متفاوت تر از سایر ملت های درگیر در جنگ نوشته است. گویا شهادت با آن مردم عجین شده و تنها به دفاع از حریم مسجد الاقصی فکر می کنند.

هواپیماهای جنگی دشمن شبانه روز بر سر مردم بمب های سنگین می ریزند. کودکان بیگناه در پناه والدین شان به خود می لرزند. شدت انفجارها تا چندین محله خانه های اطراف را تکان می دهد. شهر خاموش است و آب و غذای کافی وجود ندارد. با این همه آنها حاضر به تسلیم نیستند و امروز در بدترین شرایط نیز از دفاع و مقاومت سخن می گویند.

پریسا ایرندگانی با تاکید بر این مطلب که مادران و دختران غزه ای با مقاومت شان یاد و خاطره غیور زنان صدر اسلام را زنده می کنند، عنوان کرد: آن بانوان از خود گذشته، غم شهادت شوهران و یا فرزندان شان را نداشتند. آنها پس از جنگ جویای حال رسول خدا می شدند، چون می دانستند بدون رهبری ایشان نهال اسلام آبیاری نخواهد شد. پند و اندرزها به گوش نمی رسند. نوزادان دختر مجددا در زیر خاک دفن می گردند. آزادی از زنان سلب شده و برده داری در سراسر سرزمین حجاز به صورت قانون لازم الاجرا در می آید.

از خود گذشتگی زنان مجاهد در زمان انبیاء برای ما الگو و سرمشق می باشند. آنها اسوه های ایمان و شجاعت به ‌تنهایی وجدان های خفته ملتی را بیدار کردند که سال ها زیر ظلم و ستم بودند، اما مقاومت کردند، جنگیدند و سرانجم به ساحل امن نجات رسیدند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن