گفتگو و مصاحبه

خانم محمدی : رمضان باعث تقویت دینمداری در قلوب می شود

آوای سنت: بانوی اهل سنت افغان حال و هوای وصف ناپذیر و ملکوتی رمضان را باعث قوت قلب اقشار مسلمان دانست.

به گزارش آوای سنت، رویا محمدی در گفتگو با خبرنگار ما دینمداری را مهترین برنامه زندگی مردم مسلمان افغانستان و بویژه در بخش بانوان توصیف کرد و گفت: مردم این سرزمین در سال های گذشته سختی های زیادی را در نتیجه اشغال توسط بیگانگان تحمل کرده اند، اما بیگانگان با وجود سال ها حضور در این خاک نتوانسته اند فرهنگ خود را بر مردم تحمیل نمایند.

گرچه بیگانه توانست از راه زمین و هوا بر این کشور مسلط شده و امور را به دست بگیرد، اما مردان و زنان افغان دین را رها نکردند و هجوم غرب باعث نشد تا وابستگی به وجود آید. جنگ و اشغالگری ملت افغان را در برابر سختی ها مقاوم کرده و با آنکه معیشت عمومی را تحت تاثیر قرار می دهد، ولی امروز بیگانه به خوبی می داند که اسلام در افغانستان برقرار خواهد ماند و دین جزء جدایی ناپذیر زندگی ها می باشد.

خانم محمدی دینداری در میان بانوان افغان را برگرفته از شیوه زندگی امهات المومنین دانست و افزود: با وجود گذشت قرن ها از صدر اسلام بانوان افغانستان با مطالعه زندگی امهات المومنین و حمایتی که از رسالت نبوی انجام می دادند و همچنین نقش همسران انبیا به اهمیت وظایف دینی خود پی برده اند. حضرت سمیه رضی الله عنه نخستین بانویی است که تابوی بت پرستی را در هم شکست و به سایر زنان نشان داد که می توان در برابر ظلم و ستم پیروز شد.

همسران نبی مکرم اسلام صلی الله علیه وآله وسلم و اصحاب رضی الله عنهم هم در میدان معنوی و با یاری رسانی به مسلمین در میدان جهاد از خویشتن و خانواده گذشتند تا دین از یک نهال ضعیف به شاخه های قوی تبدیل شده و امت مسلمان را در زیر چتر خود قرار دهد.

این بانوی اهل سنت افغان با تاکید بر کامل شدن کمال دینداری در ماه مبارک رمضان یادآور شد: روزه داری، دعای وقت افطار و سحر، خواندن نمازهای نافله در شب، پیدا کردن قوت قلب، یکرنگ شدن با همه آحاد جامعه و حال و هوای خاصی که از رمضان به انسان می رسد بسیار زیبا و وصف ناپذیر می باشد. این حس ملکوتی از عرش خداوند نصیب اشرف مخلوقات یعنی روزه داران واقعی می شود و باید تمام لحظه های آن را قدر دانست. در شب های رمضان و تا مانده به سحر گویی آسمان بیدار است و می توان به این حس و درک رسید که ملائکه نیز در این ضیافت شریک هستند.

رویا محمدی تاکید کرد: رمضان ماه قرآن است و بانوان نیز باید از این گنجینه عظیم استفاده کافی را ببرند. رمضان تمرین عبادت برای کسانی است که سابق بر این چندان عادت به طاعت نداشته اند. اکنون که شیاطین به بند کشیده شده و نفس به کنترل در آمده است با خود اندیشیده و در سایر ماه ها نیز در حال و هوای رمضان بسر ببریم. خداون در هر شرایط گناهان بندگانش را می بخشد، پس از استغفار غافل نشویم. هر روز از این ماه را غنیمت بشماریم و بخصوص شب ها را به طاعت بگذرانیم. به کودکان حس رمضان را انتقال داده و از این همه موهبت با آنها سخن بگوییم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن