گفتگو و مصاحبه

خبرنگاران اهل سنت با تجربه اندوزی منشاء خدمات ارزشمند می گردند

ماموستا بابایی: وحدت باید در میدان عمل پیاده گردد

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت نمازخانه صادقیه تهران تشویق و حمایت نویسندگان خلاق را مناسب ترین راهکار برای تقویت سایتهای اهل سنت کشور دانست.
به گزارش خبرنگار آوای سنت ماموستا عزیز بابایی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگارما گفت: کسب آگاهی و تجربه میدانی باعث می شود تا پایگاه های خبری اهل سنت بتوانند در زمینه برخورداری از نیروهای توانمند و خلاق به نوآوری و شکوفایی بیشتری برسند.
وی با اشاره به دوران وقایع صدر اسلام افزود: نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله وسلم از عنفوان جوانی و تا چهل سالگی در فضای میدانی به خودآزمایی و کسب تجربه مشغول بود و دقیقا در مرز پختگی به پیامبری مبعوث گردید. این امر نشان می دهد که نمی توان بدون کسب تجربه وارد فعالیت در گسترده وسیعی همچون فضای مجازی شد.
امام جمعه اهل سنت نمازخانه صادقیه تهران فضای مجازی را محیطی حساس و اثر گذار دانست و ادامه داد: امکانات در فضای مجازی با امکانات کار در محیط نشریات کاغذی کاملا متفاوت است و در فضای مجازی یک کاربر به راحتی می تواند متون تولیدی خود را به معرض دید عمومی بگذارد. در این راستا متون دینی و مذهبی با اخبار عمومی که معمولا بوسیله کاربران در کانال های مختلف پخش می شود، جریان متفاوتی را دنبال می کند.
ماموستا بابایی در این باره تاکید کرد: اگر قرار است سایت ها و پایگاه های خبری دینی که مسائل مذهبی را نیز مورد توجه قرار می دهند، به شکل حرفه ای و در سطح وسیع فعالیت کنند،می بایست درخصوص صحت و سقم یک خبر اطلاعات کافی داشته باشند و اینجاست که تجربه به نویسنده کمک می کند تا به چگونگی ماهیت موضوع پی ببرد. یکی از تاثیرات داشتن بالا ایجاد روحیه و جسارت در محیط کار است. نویسنده ای که تجربه کافی کسب نکرده باشد، نمی تواند با اعتماد به نفس بالا به کار بپردازد.
این عالم اهل سنت یادآور شد: فعالیت در امور دینی و مذهبی نکات حساس و ظریفی را به همراه دارد. حضور در مساجد جامع و اماکن دینی و مذهبی مستلزم رعایت نکاتی است که باید به آنها توجه گردد. دیدار با علما ترتیب و آدابی دارد که توجه به آنها مهم هستند. نویسنده اهل سنت می بایست پیش از مراجعه به شخص عالم ،درباره وی و آداب و فرهنگ آن منطقه اطلاعات کافی داشته باشد . در این صورت است که می تواند گزارشی متنوع و جامع تهیه کند.
ماموستا بابایی تصریح نمود:در عصر حاضر ما با یک قشر کنجکاو روبرو هستیم که هر مساله ای را به راحتی نمی پذیرند؛ اما به شدت تمایل به دانستن و آگاهی از مسائل را دارند. در صدر اسلام نیز بیشترین مخاطبان پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم جوانان قبایل قریش بودند که در صدر آنها حضرت علی رضی الله عنه قرار داشت. اسلام با جوانان خود به قوت رسید، لیکن افراد با تجربه ای مانند حضرت ابوبکر رضی الله عنه هم بودند که تجربه بالای شان کمک کرد تا اسلام سریع تر رشد و ترقی پیدا کند.
امام جمعه اهل سنت نمازخانه صادقیه تهران با بیان اینکه نمی توان اسلام را تنها با سخنرانی در مساجد بسط و گسترش داد، خاطر نشان ساخت: ما امروز نیاز مبرم به وحدت عملی داریم. وحدت اگر شعاری باشد اثر بخشی لازم را نخواهد داشت. وحدت امت اسلامی می بایست درمیادین به معرض نمایش گذاشته شود. با وحدت ظاهری نمی توان به افق های رفیع دست یافت. آسیب شناسی مسائلی که وحدت امت اسلامی را به سوی خطر سوق می دهند، وظیفه خطیر نویسندگان و محققین سایت و پایگاه های خبری است که مخاطبین بیشماری در جوامع دارند.
هرگز نباید از بررسی و ترمیم نکات آسیب پذیرغافل ماند. اسلام دین به عنوان دین کامل معرفی شده است؛ اما یک انسان برای رسیدن به تکامل واقعی باید تن به ریاضت در پهنه زندگی دهد. خوشبختانه نویسندگان و خبرنگاران اهل سنت این قابلیت را دارند که به مناطق دور رفته و معلومات مفید و خوبی را به مخاطبین خود انتقال دهند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن