گفتگو و مصاحبه

درسهای کرونا برای بشریت در کلام ماموستا بابایی

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت صادقیه تهران تنها راه نجات بشر از بلایا و گرفتاری های روزمره را رجوع به درگاه خدای متعال عنوان نمود.

به گزارش سایت آوای سنت ماموستا عزبز بابایی در گفتگوی تلفنی با خبرنگار ما با تحلیل تاثیرات برجای مانده از بیماری همه گیر کرونا که موجب وارد آمدن آسیب های فراوان بر اقتصاد عمومی شد گفت: زبان‌های کرونا برای همه انسانها قابل لمس بود و هرگاه بشر با مسائلی از این دست مواجه شد، تلاش کرد تا در فرم و شکل زندگی خود تغییر و تحول اساسی ایجاد نماید.

وی افزود: تاریخ ثابت کرده است که در مواقع مشابه، همه پیروان ادیان الهی و حتی مشرکان هم به الله متعال احساس نیاز پیدا کرده و به سوی وی رجوع می کنند. انجام دعا و مناجات از سوی فردی مشرک است و کفر می ورزد، اگر همراه با تواضع و اخلاص عمیق باشد توسط باریتعالی پذیرفته می شود. البته صرفا برگشت و بازنگری در اعمال و رفتار، ملاک محسوب نمی شود، بلکه هر بازگشتی باید مداوم و همیشگی باشد.

برخی انسانها وقتی به آسایش و نعمت می رسند گذشته سخت و ایام پرتلاطم گذشته را به دست فراموشی سپرده و مجددا طریقه نافرمانی و اطاعت از نفس را در پیش می گیرند.

ماموستا بابایی با تاکید براینکه هر تغییر و تحول مثبتی باید ریشه ای باشد، اظهار داشت: ویروس کرونا ثابت کرد که پیشرفت های متعدد حاصل آمده در زمینه علوم مختلف و فناوری های نوین توسط بشر، در برابر قدرت و اراده خالق یکتا هیچ هستند و انسان به هر اندازه هم که پیشرفت کند باز در برابر قدرت لایزال الهی هیچ و بی مقدار خواهد بود. کرونا به همه فهماند که انسان با همه دانسته ها و کشفیاتش نمی تواند کاری را بدون خواست و اراده پروردگار از پیش ببرد و اگر در زندگی دینداری نباشد نمی توانیم به اهداف مورد نظر برسیم.

امام جمعه اهل سنت صادقیه یاد آور شد: در روزهای اوج کرونا دیدیم که روسا و سیاستمداران کشورهای به اصطلاح قدرتمند چگونه عاجز و ناتوان شدند. آنها هم به این نتیجه رسیدند که کرونا را نمی توان صرفا با اتکا پشرفت های پزشکی شکست داد، بلکه راه برون رفت هر ناملایمتی را ابتدا باید از خالق دانا طلب نمود‌. لذا مردم را به خواندن نماز در کنار مسلمان ها تشویق کردند.

ماموستا بابایی تعطیلی موقت مساجد جامع و محلات و آسیب های وارده به زندگی مردم در ایام کرونا را تلنگری به امت اسلامی خواند و یادآور شد: همانگونه که در صدر اسلام نبی مکرم اسلام صلی الله علیه واله وسلم ترجیح داد با بیماران جزامی از راه دور بیعت کند، حضرت عمر رضی الله هم از ورود به شهر به دلیل شیوع بیماری وبا در یکی از سرحدات خودداری نمود، زیرا در حدیث نبوی نقل شده انسان نباید وارد جایی شود که بیماری آن را احاطه کرده است.
امروز بسیاری از کسبه و بازاریان بخاطر کرونا ضرر و زیان دیده‌اند. این موضوع یک تلنگر است تا از حدود خود عدول نکرده و قدر نعمت آرامش و امنیت را بدانیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن