گفتگو و مصاحبه

در اموری مثل حجاب کار فرهنگی و تربیتی اثر بخش ترین کار است

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت گرگان، نبود کار فرهنگی در کشور را دلیل جا نیفتادن اهمیت حجاب در اذهان برخی بانوان مسلمان دانست.

به گزارش آوای سنت، فرهاد آخوند مهر بخش در گفتگو با خبرنگار با اشاره به نقش زنان مسلمان در توفیقات به دست آمده طی صدر اسلام، یکی از رسالت بانوان با ایمان را ترویج و اشاعه فرهنگ حجاب در سخنرانی ها و محافل دینی خواند و گفت: حجاب و پوشش اسلامی افتخار زن مسلمان

در برابر تبلیعات گسترده ای است که توسط دستگاه های بیگانه در بحث آزادی ها مطرح می شود. در گذشته یکی از اهداف اشغال سرزمین های مسلمانان توسط قوای متخاصم، گرفتن حجاب از زنان و بانوان مسلمان بوده است و از این رو می بینیم در کشورهایی که روزی تحت اشغال قرار داشتند بی حجابی یک نوع آزادی اندیشه تعریف می شود. در اقتصاد آن دول،تصاویر دختران جوان روی کالاهای مصرفی بکار رفته و هزینه های هنگفتی برای این منظور تخصیص میابند.

این ابزار تبلیغاتی البته فواید زیادی را نصیب مدیران کارنجات می کند. مدیرانی که بهترین استفاده از زن را نه در محیط های خانوادگی، بلکه در تصاویر و فیلم های بازرگانی و نمایشی می دانند.

آخوند مهربخش یادآور شد: فعالان تجارت در غرب دائما بر شعار آزادی زن با هر نوع لباس و پوشش تاکید می کنند. از نظر آنها یک زن می تواند به اختیار لباس دلخواهش را بر تن کرده و از آزادی در اجتماع بیرون لذت ببرد. امروز بسیاری از کارشناسان که در زمینه روح و روان افراد فعالیت دارند دلیل اصلی نبود انگیزه کافی در میان قشر میانسال زنان قاره سبز را در بالا رفتن سن و پایان عمر استفاده تبلیغاتی از آنها می دانند. در غرب، زنان تا زمانی از امتیازات ویژه برخوردار هستند که طراوت جوانی در آنها باقی باشد و در غیر این صورت با مدل های جوان تر جایگزین می شوند.

امام جمعه مسجد جامع ابوحنیفه {رض} گرگان وجه تمایز زنان مسلمان با پیروان سایر ادیان را در تفاوت تفکرات دینی دانست و تاکید کرد: زنان ادیان سایر توجهی به آنچه که در تورات و انجیل آمده است، ندارند، می دانیم که حجاب یکی از سفارشات انبیاء الهی به زنان دوران خود بوده است. زنان غربی تحت برخورداری از قوانین برابر با مردان،زمان مصرف خاصی دارند و هر چه به دوران کهنسالی نزدیک می شوند جذابیت ظاهری خود را از دست داده و از آنجا که تجربه دای در فرزند داری ندارند فرصت بازگشت به یک زندگی سالم را عدر می دهند. از این رو دوران باقیمانده برای طبقه متوسط ، کار در محیط های نامتعارف و برای طبقه مرفه خوشگذارانی در احتماعات مختلط می باشد.

آخوند مهربخش متذکر شد: از تلاش های خارجی برای دفاعی از آزادی زنان نباید چندان متعجب شد. آنها پی برده اند که کودکان مسلمانان تحت حمایت و دلسوزی مادران شان بزرگ شده و قسمتی در خانواده و بخشی در مهدهای کودک و دبستان با دین و یگانگی الله متعال انس پیدا می کنند. امروز اگر می بینیم که برخی از بانوان جوان آزادی را در برداشتن حجاب می دانند به دو عامل نبود کار فرهنگی در کشور و تبلیغات ماهواره ای برمی گردد که تولیدات شان را تماما روی این مسئله متمرکز کرده اند. حجاب بسان یک عضو بدن است که ربطی به آزادی ندارد و خلاء آن استاندارد ترین محیط ها را ناامن می کند. یک جوان نمی تواند در عین بی حجاب بودن و پوشش نامناسب خود را مسلمان واقعی فرض کند. گرچه تردیدی وجود ندارد که خطر مسلمان ظاهری نیز کمتر از بی حجابی نیست و باید به هر دوی این موضوعات نگاه یکسان صورت بگیرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن