گفتگو و مصاحبه

رعایت اصول بهداشتی همراه با ذکر و دعا ما را از کرونا حفظ می کند

تاکید علمای اهل سنت خاش بر رعایت توصیه های بهداشتی

آوای سنت: جمعی از علمای اهل سنت خاش در گفتگو با آوای سنت بر رعایت توصیه های بهداشتی تا از بین رفتن کامل ویروس کرونا تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، مولوی حافظ محمد علی شهنوازی امام جمعه اهل سنت خاش با اشاره به پیامدهای منفی شیوع ویروس کرونا در جامعه گفت: از چندی پیش ویروسی به نام کرونا وارد کشور شده و بتدریج در همه نقاط عده ای را مبتلا و بستری کرده است به نحوی که مسوولین بهداشت و متولیان امر به مردم توصیه کرده اند از حضور در هر گونه اجتماعات پرهیز نمایند.

وی افزود: یکی از مکان هایی که می تواند باعث شیوع سریع ویروس کرونا شود مساجد جمعه هستند. در این مراسم دینی نمازگزاران معمولا نزدیک بهم قرار می گیرند و این مسئله احتمال انتقال بیماری از فردی به فرد دیگر را بالا می برد.

متاسفانه شدت شیوع ویروس کرونا در روزهای گذشته به حدی بوده است که علمای دین توصیه کرده اند تا زمان خارج شدن ویروس از کشور و کاهش مبتلایان به این بیماری، نماز جمعه موقتا برگزار نشود.

امام جمعه خاش تاکید کرد: این امر مسلما به جهت پیشگیری از ابتلای بیشتر مردم به این بیماری بوده و حتی توصیه شده است نمازهای یومیه برخی از مساجد که در آن جماعت زیادی جمع می شوند، موقتا تعطیل شده و مردم فرایض را در خانه برجای آورند.

مولوی عبدالستار حسین زهی نیز با یادآوری خطرناک بودن بیماری کرونا و سرعت انتقال آن به انسان اظهار داشت: این ویروس در حال حاضر در اکثر نقاط دنیا فعال بوده و روز به روز نفاط بیشتری را در بر می گیرد. کرونا به تازگی در سطح شهرستان خاش هم مشاهده شد و بیم آن می رود بر تعداد مبتلایان آن افزوده شود.
لذا می طلبد که ساکنین از تجمع در مراسم های عروسی و عزا که احتمال انتقال ویروس کرونا به دیگران را تسریع می بخشد اجتناب ورزند.

این عالم اهل سنت بیان نمود: بهترین راه مقابله با این بیماری خطرناک این است که اصناف و بازاریان بمدت معینی از رفتن به سرکار خودداری کرده و تا طی شدن بیماری در خانه هایشان بمانند، زیرا حضور تمام مدت اشخاص در مغازه ها و فروشگاه ها درصد ابتلا را بالا برده و شخص به راحتی می تواند بیماری را به اعضای خانواده اش انتقال دهد.

مولوی عبدالرشید شهنوازی هم با اشاره به فضیلت ماه رجب و فرصت استغفار و طلب بخشش از گناهان یادآور شد: پایبندی ما به قرآن کریم باید شکل عملی پیدا کند. در هر لحظه و حالت باید زبان خود را مشغول ذکر بداربم. اگر در کاری به توفیق می رسیم باید شکر باریتعالی را برجای آوریم. دعا، ذکر و تضرع باعث می شود تا مراض و بلایا که همگی از جانب خدای متعال فرستاده می شوند، زودتر از بین بروند.

همچنین مولوی عبدالواحد ریگی با تاکید بر اهمیت حفظ سلامت جامعه خاطر نشان ساخت: در همه ادوار زندگی بشر بیماری هایی از این دست اتفاق افتاده است. در صدر اسلام نیز امراض و بلایا باعث سردرگمی مسلمین شده اند و آنها در شرایط مشابه بر اساس حفظ سلامت جامعه بهترین تصمیمات را گرفته اند.

مولوی ریگی رعایت نکات بهداشتی را منجر به شکست کرونا دانست و گفت: دعا و نیایش خوب است، اما در کنار آن باید توصیه ها را جدی بگیریم.
لازم است تا نکات بهداشتی را به دقت در زندگی خود عمل کنیم و از دعاو نیایش غافل نمانیم.
زمانی که بیماری مسری در جامعه شیوع پیدا می کند، باید از تردد در اماکن عمومی پرهیز کرده و در خانه بمانیم تا از گزند آسیب در امان بمانیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن