گفتگو و مصاحبه

رمضان فرصت مناسب برای حضور خواهران در مساجد

آوای سنت: مدرس حوزه علمیه انوارالعلوم خیرآباد تایباد دقت در حفظ پوشش اسلامی از سوی بانوان نمازگزار را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش آوای سنت، حافظ عبدالوهاب عزیزی در گفتگو با خبرنگار ما یکی از تاثیرات ملموس در ماه مبارک رمضان را برگزاری جلسات منظم قرآنی ویژه بانوان در مساجد، حضور در نمازهای تراویح و نماز جمعه خواند و گفت: خوشبختانه در اکثر مناطق اهل سنت ایران، بانوان مکاتب نقش تاثیرگذاری در زمینه حفظ و ترتیل قرآن کریم داشته و دانش خود را به سایر خواهران مومنه نیز انتقال می دهند که این امر بسیار پسندیده و مورد تاکید در اسلام می باشد.

حافظ عزیزی افزود: بانوان خاصتا در ماه مبارک رمضان علاقه وافری برای شرکت در نمازهای تراویح نشان می دهند و از این رو نمازخانه مجزایی برای ایشان در مساجد تعریف می شود تا بتوانند به سهولت به عبادت بپردازند. ضمن آنکه تعبیه ورودی های مجزا برای خواهران نمازگزار باعث آن است تا کلیه نکات ضروری جهت حضورشان در مساجد جمعه و مساجد محلات فراهم گردد.

امروزه به کثرت می بینیم که زنان هم مانند برادران ایمانی پله های پیشرفت در زمینه های قرآنی را پیموده و حوزه های علمیه بانوان بتدریج در نقاط مختلف اهل سنت کشور نهادینه می شوند.

مدرس حوزه علمیه انوارالعلوم خیرآباد تایباد رعایت حجاب اسلامی را از نکات اصلی و شرط حضور خواهران نمازگزار در مساجد دانست و یادآور شد: شکی وجود ندارد بیشتر بانوانی که برای خواندن نماز در مساجد حاضر می شوند به مسئله پوشش و حجاب توجه کافی داشته و از چادرهای بلند و البسه مناسب استفاده می کنند.

به پوشش اسلامی در نماز به نحوی که تمام بدن پوشیده شود به تفصیل در شرع دین پرداخته شده است. از این رو می طلبد خواهران جوان ما هم که در ماه رمضان ارتباط معنوی مستمری با مساجد دارند، حجاب اسلامی را رعایت کرده و از پوشیدن لباس های تنگ و بدن نما بشدت پرهیز نمایند.

حافظ عزیزی تاکید کرد: آراسته بودن در سر نماز البته از نکات تاکید شده در اسلام است، اما خواهران ما نباید این مسئله را به شکل دیگری تعبیر کرده و لباس هایی بپوشند که در شان مسجد و نمازگزار نباشد. مادرانی هم که دختران شان را به مکان های برگزاری نماز می برند، همچنان که در نوع پوشش و حجاب خود نهایت دقت را بعمل می آورند با همان دقت نیز به فرزند بر رعایت حجاب و پوشش اسلامی سفارش نمایند.

دختران مسلمان ما باید به این یقین برسند که حجاب تنها برای نماز و عبادت تعریف نشده و بلکه آن را در همه مکان های عمومی داشته باشند. در پیش از اسلام زنان مکه بدون چادر بودند، اما در سایه این دین الهی به یقین و شناخت کاملی از اسلام رسیده و برای زنان امت الگو و سرمشق گردیدند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن