گفتگو و مصاحبه
موضوعات داغ

صلح با اسرائیل؛ صلح برای هیچ !

سازش اخیر اعراب خطرناک ترین توافق قرن

آوای سنت: یک کارشناس حوزوی اهل سنت توافق صلح امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی را مصداق بارز نابودی تاریخ و تمدن برشمرد.

به گزارش آوای سنت مولوی فضل الرحمان اسحاقی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما، توافق بین امارات و بحرین با اسرائیل را خطرناکترین توافق عربی تاریخ (تعامل با اسرائیل) خواند و گفت: این گونه توافقات از توافق کمپ دیوید و پیمان اسلو و وادی عربه نیز خطرناک تر است. این توافقات مبنای جدیدی برای صلح با اسرائیل بنا می کند. صلح با اسرائیل در حقیقت صلح در برابر هیچ است. دادن همه چیز به اسرائیل در قبال گرفتن هیچ.

وی توافقات این چنینی را “صلح صفر” و نابودگر تاریخ و تمدن خواند و افزود: صلح امارت و بحرین با دشمن اشغالگر بدون گرفتن هیچ امتیازی انجام شده است .مبنای آن توافقات صلح  در برابر پس گرفتن زمین بود. یعنی بنای توافق بر این بود که کشورهای عربی در قبال عقب نشینی اسرائیل از اراضی عربی وارد صلح با حکام آن شوند. مبنای صلح با مصر همین بود. پیمان اسلو همین بود و وادی عربه با اردن نیز همین بود. در کمپ دیوید مصر در ازای صلح با اسرائیل صحرای سینا را پس گرفت. اردن نیز در وادی عربه بخشی از زمین های اشغال شده را پس گرفت. حتی در پیمان اسلو نیز قرار و مبنای توافق این بود که فلسطینی ها در ازای صلح با اسرائیل، سرنوشت سرزمین های اشغالی عربی در کرانه باختری و غزه را بدست گیرند، اما صلح امارات و یمن و اسرائیل به کلی متفاوت است.

این عالم اهل سنت فارغ التحصیل جامعه النور الاسلامیه الدولیه ( مشهد) اظهار داشت: در صلح اخیر خبری از سرزمین های اشغالی و آزادی آنها نیست. در این صلح نه قرار است زمینی از اراضی اشغالی عربی آزاد شود و نه حتی وعده آزادی مطرح می گردد. این چیزی است که نتانیاهو هم بطور مشخص و با افتخار آن را اعلام کرد و آن را صلح در مقابل صلح نامید و این یعنی پایان دوران صلح در برابر زمین.

مولوی اسحاقی یادآور شد: کشورهای عربی که پیش تر با اسرائیل صلح کرده بودند مبنا را صلح در برابر زمین قرار دادند که می شد دستاوردی برای آن قائل شد. البته در نهایت و در مجموع آن توافقات نیز خسارت بار بوده و منجر به فاجعه شدند، اما توافقات امسال از نوع دیگر است.

در این توافق نه تنها یک وجب از زمین های اشغالی عربی آزاد نمی شود و نه تنها وعده آزادی یک وجب از زمین های اشغالی عربی از سوی اسرائیل مطرح نمی گردد، بلکه تغییر ترکیب جمعیتی کرانه باختری و یهودی سازی آن با سرعت سابق ادامه می یابد. مصادره زمین های فلسطینی ادامه می یابد، تخریب خانه های فلسطینی ادامه می یابد و همچنین ساخت شهرک های یهودی نشین در زمین های غصبی فلسطینی کمافی السابق ادامه خواهد یافت.

مولوی اسحاقی تاکید کرد: این امر خطیر باعث از بین رفتن فرهنگ و تمدن مسلمانان می شود و خطر یهودی سازی بطور مستقیم وارد امارات و سایر کشور های عربی خواهد شد. این صلح نیست و بلکه تسلیم شدن در مقابل طاغوت است. پیام ما به علماء و تمام اقشار جامعه امارات متحده عربی این است که در مقابل طاغوت و شیطان صفتان تسلیم نشوند و به کلام الله مجید اقتدا کنند. به امید روزی که تمام کشورهای عرب و عجم به شان و عزت صدر اسلام برگردند تا از دین، تمدن و خاک شان دفاع کنند و قدس شریف را از چنگ رژیم صهیونیستی غاصب بگیرند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن