گفتگو و مصاحبه

ضرورت بهره مندی از فیوضات ماه مبارک رمضان

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت نگین شهر، شرکت در نمازهای ختم قرآن کریم در ماه مبارک رمضان را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش آوای سنت، ابوبکر آخوند خوجملی در گفتگو با خبرنگار ما روزهای پایانی ماه شعبان را گشایش دریچه های قلب برای تزکیه نفس و جسم در پیش از آغاز ماه مبارک رمضان خواند و گفت: مومن حقیقی کسی است که در روزها و شب های باقیمانده از فرصت شعبان نهایت استفاده را برده و با آمادگی کامل به رمضان برسد که اگر این نباشد دچار غفلت شده است.

رمضان می آید، اما هنوز هم عده ای آمدن آن را احساس نکرده و به سودای نفس مشغول می باشند. رمضان در راه رسیدن به خانه های ما است، لیکن خانه دل را مهیای این ورود نکرده ایم، پس تا دیر نشده باید درون را از ناپاکی ها بزداییم. بزودی مساجد از جماعت رمضان پر می شوند و اگر از غافله این کاروان عقب بمانیم از فیوضات و برکات موسم روزه بی نصیب خواهیم ماند. زمان آن شده است تا قدری از رقابت در این دنیا فاصله گرفته و به صف منادیان وحدت الهی بپیوندیم.

آخوند خوجملی با تاکید بر شرکت در نمازهای ختم قرآن در طول شب های ماه رمضان افزود: خوشبختانه در بسیاری از مناطق اهل سنت کشور نمازهای تراویح به ختم قرآن کریم مزین می شوند. شرکت در این نمازها برای همه نمازگزاران و بویژه برای جوانان بسیار مفید و ارزشمند می باشد تا سالی یکبار از ثواب و پاداش ختم نصیب برده و از گناه و معاصی پاک شوند.

قرآن کریم برای مسلمان چراغی است که قبر را روشن و نورانی می گرداند. نماز و زکات و اعمال نیک، انسان مومن را در خود احاطه می دارند تا از آسیب دور باشد. روزه هم در آنجا حاضر است و امنیت را برقرار می نماید. پس وقتی شخص در دل زمین قرار گرفت، هیچ یک از نزدیکان و وابستگانش در آن جا نخواهند بود که از او حفاظت بعمل آورند و تنها کیفیت عمل است که همراهش باقی می ماند.

امام جمعه اهل سنت نگین شهر در این باره اظهار داشت: در دنیا انسان ها بر حسب جایگاه، مقام و میزان اموال شان سنجش می شوند. هر چه رتبه شخص بالا باشد، احترام بیشتری کسب می کند. حرفی که می زند و اداعایی که بر زبان می آورد در باور مردم قرار می گیرد. ظاهر بینی ها زیاد شده و از این رو بیشتر اوقات سال تلاش می کنیم تا بر میزان اموال مان افزون تر گردد .

عرفای زاهد و پارسا با ریاضت در دین به شان و مقام نرسیدند، اما امروز برای انجام هر کاری وسایل آن را جستجو می کنیم. با این حال نه در نماز تغییری به وجود آمده است و نه در آیات قرآن و اگر طریقه رستگاری همان باشد که گذشتگان رفته اند، می بایست مطابق با ایشان عمل کرده و از فریبنده های دنیا فاصله بگیریم.

آخوند خوجملی متذکر شد: در هر یوم انسان های زیادی دار دنیا را بسوی دیار باقی و ابدی ترک می کنند. این سرنوشتی حتمی برای همه است. در صد سال پیش بشر امروزی روی زمین حیات نداشت و صد سال دیگر نیز اثری از ما باقی نخواهد ماند. لیکن سرانجام روزی می رسد که همه بنی آدم حیات دوباره یابند.

روزی که جایگاه و مقام دنیا دردی را دوا نخواهد کرد. کسانی که به بهانه های مختلف از نماز و روزه فرار کردند در تنهایی قبر را بدون محافظ حواهند گذارند. این گروه، تهدیدست واقعی خواهند بود. تهیدستانی که در برهوت صحرای محشر گرفتار شده و پناهی برای در امان ماندن از عذاب نخواهند داشت.

این عالم اهل سنت خاطر نشان کرد: بسادگی از کنار دستوراتی که سرنوشت نهایی و ابدی ما را مشخص می نمایند، گذر نکنیم. ماه رمضان روزی می آید و روزی دیگر می گذرد. شاید در ظاهر، بنده عابد و خاطی همان هایی باشند که از قبل بودند، لیکن باید متوجه باشد که در باطن شان چه می گذرد، زیرا با آنها برابر با همان رفتار خواهد شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن