گفتگو و مصاحبه

ضرورت تقویت نظارت دولت بر بازار

در گفتگوی اختصاصی آوای سنت با ماموستا مرادی

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت دهگلان برخورد دولت با متخلفین اقتصادی را ضعیف توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت، ماموستا عبدالسلام محمدی در گفتگو با خبرنگار ما هدف دولت از اختصاص یارانه معیشتی را همسویی هدفمند جامعه با حذف ارز ترجیحی خواند و گفت: با توجه به نظریه کارشناسان اقتصادی مبنی بر ایجاد جراحی اقتصادی در راستای حمایت از مصرف کننده و همچنین ممانعت از رانت و سواستفاده های ارزی توسط برخی افراد کلان خر، لازم بود تا کارهای مفیدی صورت بگیرد. در این خصوص طبیعتا بحث گرانی ها نیز مطرح می باشد و مدتی زمان لازم است تا عموم مردم با فواید و جزئیات چنی طرحی آشنا شده و بدون نگرانی از کمبود اجناس به رندگی عادی خود بپردازند. در این راستا می طلبد تا مردم و مسئولین دست به دست هم داده و همه تلاش خود را برای پویایی اقتصادی جامعه بکار بگیرند.

ماموستا محمدی نظارت ها در بازار و برخورد با متخلفین را ضعیف دانست و تاکید کرد: قطعا بوده و هستند کسانی که از وضعیت پیش آمده نهایت سواستفاده را کرده و با اهکتار کردن اجناس و نیازهای ضروری مردم نظم بازار را به هم می ریزند. این قبیل افراد سفره مردم را هدف قرار داده و برای رسیدن به سود بیشتر قیمت اقلام غذایی را افزایش می دهند. این افراد می بایست مورد تعقیب قضایی قرار گرفته و مردم به عینه ببینند که قانون چه رفتاری با آنها می کند. معمولا سیاست کاری عناصر فرصت طلب این است که با خریدهای عمده و افزایش چند برابر قیمت کالا، نبض حیاتی مراکز پخش را تحت اختیار خود در آورده و تا جایی که می توانند بر دامنه ناامنی های اقتصادی می افزایند. در چنین شرایطی بخشی از مصرف کنندگان به بازارها هجوم آورده و موجب تشویش های کاذب و نگرانی های بیمورد می شوند.

امام جمعه اهل سنت دهگلان اعمال قانون بدون هیچ ارفاق را تنها راهکار برخورد با متخلفین، محتکرین و مفسدان اقتصادی عنوان نمود و یادآور شد: تا مادامی که دستگاه قضایی ورود همه جانبه به مسئله نداشته باشد سودجویان و منفعت طلبان به اعمال بیشرمانه خودشان ادامه خواهند داد. از سوی دیگر مدیریت خرید توسط مردم در ثبات قیمت ها اثر مستقیم می گذارد. آنچه که امروز در فضای مجازی بازخورد بیشتری پیدا کرده است نحوه واکنش کاربران به این مسئله می باشد.

این عالم کرد اهل سنت خاطر نشان نمود: یقین می رود که بخشی از کلیپ هایی که با موضوع دامن زدن به گرانی ها انتشار میابند توسط معاندین و دشمنان نظام تهیه می شوند تا بدینوسیله فرهنگ عمومی مردم را تحت تاثیر القاعات منفی خودشان قرار دهند. استناد به اخبار رسمی راهکاری امن برای اطلاع از اخبار بازار و روز به شمار می رود. بزرگنمایی بیش از حد آنچه که می بینیم و می شنویم خود عاملی برای تقاضای خارج از میزان کنترل است. خرید توام با آرامش می تواند التهاب افزایش قیمت ها توسط سودجویان را خنثی کرده و ثبات را به مراکز فروش عمده برگرداند. اگر همدلی در کار باشد و مردم بر اساس نیازشان خرید کنند دست افراد فرصت طلب از خریدهای کلان کوتاه خواهد شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن