گفتگو و مصاحبه

ضرورت تناسب وعده های نامزدهای انتخابات با وظایف نمایندگان مجلس

آوای سنت: سرپرست معاونت آموزش و پژوهش مرکز اسلامی گلستان، شعارها و وعده های انتخاباتی را بیانگر شناخت عمیق کاندیداها از مطالبات و خواسته های مردم دانست.

به گزارش آوای سنت، کرامت الله آخوند میرزاعلی در گفتگو با خبرنگار ما، رسیدگی به مطالبات و معیشت مردم را از توصیه های مهم مقام معظم رهبری به نمایندگان مجلس شورای اسلامی در همه ادوار خواند و گفت: بودجه ای که در اختیار مجلس قرار می گیرد، باید در جهت بهبود معیشت مردم، اصلاح زیر ساخت ها، بکار گرفته شود و بنابراین دولت و مجلس باید در این راستا همسو و متحد عمل کنند. امروز بیشتر مردم از گرانی کالاهای مصرفی گلایه دارند و به نظر می رسد تا زمانی که اقدامی عاجل در خصوص حذف واسطه از بازارها صورت نگیرد، تورم به قوت خود باقی خواهد ماند.

آخوند میزراعلی، نظارت و کنترل بر افزایش قیمت کالاها از سوی مسئولین اقتصاد کشور را از راهکارهای مدیریت کنترل قیمت ها دانست و افزود: در دوران های خاص مانند همه گیری بیماری کرونا برخی از مواد بهداشتی و دارویی با افزایش بی حد مواجه شدند و نظارت کافی در این خصوص صورت نگرفت! هر از چند در خبرها می شنویم که مسئولین نظارت در گوشه و کنار کشور انبارهای احتکار کالاهای ضروری را کشف کرده و دست هایی در کار هستند تا به افزایش بی رویه قیمت ها دامن بزنند.

اجناس از کالاهای مختلف به اندازه کافی در مملکت ما وجود دارد، اما محتکرین مانع از دسترسی مستقیم مردم به آنها می شوند. در چنین زمانی برخی عوامل احتکار با عناوین متعدد به فروشگاه ها مراجعه کرده و یک جنس معمولی را بالاتر از قیمت درج شده روی کالا به فروش می رسانند و به این ترتیب بیشترین زیان را مصرف کننده تحمل می کند.

سرپرست معاونت آموزش و پژوهش مرکز اسلامی گلستان، تصویب و اعمال قوانین بازدارنده در مورد محتکرین اقلام ضروری را از عوامل ثبات قیمت ها در بازارهای عرضه و فروش توصیف کرد و عنوان نمود: کشور ما در کلیه سیاست ها عملکرد مناسبی از خود نشان داده است، لیکن بهانه تحریم های بین المللی کشور سبب شده تا تعدادی از بخش های خصوصی، قیمت ها را به دلخواه افزایش دهند که تنها با نظارت تمام وقت می توان آسیب های وارده را ترمیم کرد. لذا مجلس باید قوه نظارتی بیشتری را روی معیشت مردم و کنترل قیمت کالاها اعمال کند.

آخوند میرزاعلی، شعارهای و وعده های انتخاباتی را بیانگر شناخت عمیق از مطالبات و خواسته های مردم برشمرد و تاکید کرد: امروز که در آستانه برگزاری انتخابات دوره دوازدهم مجلس قرار داریم، بار دیگر گفتمان کاندیداها با مردم مختص به بهبود معیشت، تولید اشتغال و درآرمد، بکارگیری ظرفیت های بلقوه انسانی و دادن تضمین برای ارائه بهترین عملکرد معطوف شده است.

در یازده دوره گذشته، برخی از حوزه ها به رشد مطلوب دست یافته و پیشرفت های قابل توجهی را شاهد بوده اند، اما در بعضی دیگر نقاط، پیشرفت ها رضایت بخش نبوده است. تفاوت در عملکرد افراد امری امری طبیعی می باشد و لذا بر طبق قانون، انتخابات پس از یکدوره چهار ساله مجددا تکرار می شود تا چنانچه مردم از عملکرد نماینده خود ناراضی باشند، دست به انتخاب بهتری بزنند.

این عالم اهل سنت ترکمن خاطر نشان ساخت: در پاره ای حوزه ها مبنای انتخاب شایسته سالاری نبوده و بلکه آرا بر اساس گرایش های قومی و طاتیفه ای به داخل صندوق عا ریخته می شود، بدین جهت تا مادامی که رویه یک انتخاب نه بر پایه اصول و بلکه با دید سطحی صورت بگیرد، امکان اشتباه زیاد خواهد بود و تبعات آن متوجه خود مردم خواهد شد. در یک انتخاب باید بسیاری خصوصیات مد نظر قرار بگیرند که اگر از کنار آنها به راحتی عبور کنیم، شرایط آینده آن طور که انتظار داریم، پیش نخواهد رفت.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن