گفتگو و مصاحبه

ضرورت حمایت تسلیحاتی کشورهای اسلامی از مردم غزه

آوی سنت: محقق اهل سنت افغان، خواستار حمایت علنی و تسلیحاتی کشورهای اسلامی با مردم مظلوم غزه شد.

به گزارش آوای سنت، عبدالمجید پردل از دانشجویان دانشکده جامعه ابوبکر الصدیق کابل در پاسخ به سوالی خبرنگار ما در خصوص نگاه دنیای غرب به اسلام در پی اتفاقات اخیر در غزه گفت: حقیقت آزادی بیان در غرب همان گونه که خود به نمایش می گذارند، توهین به مقدسات و آتش زدن قرآن در انظار عمومی می باشد. اگر کشوری تحت حمایت غرب، سرزمین های مسلمانان را قلع و قمع کند، عملی در راستای آزادی بیان و تلاش برای برقراری صلح اتفاق افتاده است. در غرب چنانچه برای صلح و حقوق فلسطینی های مظلوم تظاهرات کنید، زندانی می‌شوید.

اگر برای جنگ اوکراین تظاهرات کنید، شما قهرمان هستید، ولی در غرب حق ندارید برای اطفال و زنان بی گناه فلسطینی ها تظاهرات کنید. سردمداران غربی از بحث آزادی بیان، حقوق بشر و نظایر مشابه فقط برای پیشبرد سیاست های شیطانی خود استفاده می کنند.

عبدالمجید پردل، سکوت سازمان ملل متحد در مقابل ظلم های اسرائیل و کشتار مردم بیگناه غزه را مصداق جنایت و حمایت این سازمان از اسرائیل غاصب خواد و افزود: سازمان ملل متحد از بدو پیدایش تا اکنون یکی از نهادهای مهم در حمایت از رژیم غیرقانونی و غاصب است که توسط این سازمان تشکیل شد. این سازمان دائما جنایات اسرائیل در خاورمیانه را نادیده گرفته و یا در حد یک بیانیه احمقانه تقبیح می کند!.

آمریکا معمولا به عنوان یکی از اعضای تأثیرگذار سازمان ملل در این باره نقش مهمی را بازی می کند و علاوه بر کمک ‌های گسترده مالی و نظامی می بینیم که اسرائیل را تحت حمایت دیپلماتیک خود قرار می دهد. آمریکا از سال هزار و نهصد و هشتاد و دو میلادی به این سو، سی و دو قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد را در انتقاد به عملکرد اسرائیل رد کرده است.

این محقق افغان، مسئولیت امت در قبال غزه را متفاوت دانست و اظهار داشت: مسئولیت و همکاری دول اسلامی در همراهی با مردم غزه و فلسطین و قبله اول در چارچوب یک عقیده و باور در نزد مسلمانان یک فرض است و می طلبد که امروز همکاری ها علنی باشد. دولت های اسلامی به فلسطین نیرو و اسلحه جنگی برای دفاع از خود بفرستند و یهودی های وحشی و سفاک را از صحنه هستی نابود سازند. متاسفانه کشور های اسلامی در سکوت به تماشای فاجعه انسانی در غزه نشسته اند. شهری که در آن جا برادران شان، اطفال معصوم و قبله اول هدف گلوله صفاکان قرار می گیرد، زیرا اسلام واقعی در سرزمین های به نام اسلامی وجود ندارد و دین در حد یک شعار باقیمانده است.

عبدالمجید پردل عنوان نمود: در این شرایط بی رحمی، جهان کفر به جانبداری بی دریغ خود از اسرائیل خونخوار ادامه می دهد. بمب های ویرانگر همچون باران یر سر غزه باریده و منجر به شهادت بیش از هشت هزار نفر شده است. با این حال دلاور مردان حماس همچون کوه استقامت ورزیده و از وطن با تمام توان دفاع می کنند. کسانی که با حقیقت ‌های قرآنی سر و کار دارند و روش ‌های الهی و احوال پیامبران را می دانند به سوی آرامش ایمانی برتری حرکت می ‌کنند و زمانی که به حوادث می‌ نگرند، تدبیر الهی را در جهان هستی دیده و به عزت، عظمت و حکمت الله متعال پی می‌ برند. یاری با صبر به دست می‌آید و بعد از هر سختی آسانی آمدنی است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن