گفتگو و مصاحبه

عبور از شرایط بحرانی کنونی محتاج همدلی و همت همگانی است

آوای سنت: مهندس ناصح مرادی از کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمانشاه، ساکن شهرستان پاوه فارغ التحصیل رشته کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی تهران می باشد.
از این اندیشمند اهل سنت تاکنون مقالات متعددی در خصوص مختلف مانند زلزله کرمانشاه و سیل های ویرانگر منتشر شده است.

مهندس مرادی امروز در سیزدهمین روز از بهار طبیعت در گفتگو با آوای سنت به تحلیل تبعات منفی ویروس کرونا در کشور پرداخت و گفت: با به صدا در آمدن آژیر وضعیت قرمز در اکثریت کشورها و شهرها و تشدید محتاطانه هشدارها, نگرانی و تشویش و اضطراب هر لحظه بر دوش دیارمان سنگینی می کند و چه زود این آژیر هشدار از شهر “ووهان” چین در آنسوی کره ی زمین به خیابانهایمان سر زد.
همه ما در دوران نگرانی بسر می بریم و دور از انتظار هم نیست که این آژیر در داخل خانه هایمان نیز به صدا در آمده و شاهد قرنطینه و فغان عزیزانمان باشیم.

مهندس مرادی با سخت و دلخراش دانستن دفن و خاکسپاری قربانیان بحران کرونا افزود: اکنون وقت آن رسیده است که کوتاهی و سهل انگاری را کنار گذاشته و هر کسی به هر طریقی که در توان و بضاعت خود می بیند، آستین همت را بالا بزند. امروز روز بحران است روز ایثار و از خود مایه گذاشتن است. روز رویاروئی واقعیتها و روز کنار گذاشتن تعارفات و روز غیرت است. روزی است که این مهاجم کرونا ویروس در انتظار باز شدن درب سهل انگاری بسر می برد.
امروز بر ما و تک تک اعضای هر خانواده و هر شخصی است که ضمن حفظ سلامتی خویش به تعهدات و مسئولیت اجتماعی و فردی با الزام به رعایت نمودن دستورات مسئولین محترم بهداشت و به فعل ماندن در خانه پایبند باشیم.

این کارشناس اهل سنت تاکید کرد: امروز با سخت ترین بحران در جهان و منطقه مواجه هستیم. ضرب المثل مشهوری است که می گوید، “از این بدترش را هم دیده ایم” بس بلاهای عدیدی از جمله زلزله , سیل , فقر، تحریم و … را تجربه کردیم اما این کجا و آن کجا !!
این بلای نامرئی و فراگیر و مخوف هر لحظه منتظر است تا همه ما را غافلگیر کرده و پشت جوامع مختلف را بر خاک زند، پس نباید غافل بود و باید هر لحظه با این دشمن نامرئی با علم و آگاهی و مسلح بودن به نکات بهداشتی و رعایت توصیه های بهداشتی، آمادگی کامل داشته باشیم تا جان سالم از مهلکه در ببریم.

مهندس مرادی بیان نمود: لازم است از حماسه ها و ایثارگری های تلاشگران عرصه سلامت که جسورانه در خط مقدم بحران با این دشمن مهاجم و مخرب ایستاده اند و متاسفانه شاهد شهید شدن بسیاری از این عزیزان بوده ایم، تجلیل و تقدیر شایسته بعمل آوریم. اجرشان نزد ایزد منان برقرار و یادشان در حافظه تاریخ تا ابد ماندگار باقی خواهد ماند.

همچنین جا دارد از مردم شریف و فهیم که با خودداری از مسافرت و محروم کردن خود از دیدار با خانواده به جهت حفظ و سلامتی جامعه صبر پیشه کرده و با سخاوتمندی خویش و مساعدت نسبت به همدیگر و رعایت نمودن اصول بهداشتی و ماندن در خانه اهتمام لازم بعمل آوردند و مدافع خود و مردم بودند، تقدیر و قدردانی نمود.

وی با بیان اینکه مقابله با هر حادثه و واقعه ای دانش خاص خود را می طلبد اظهار داشت: باید در نظر داشته باشیم که در صورت تشدید شیوع, مهار بحران کنونی در توان هیچ ارگانی نیست و نهادهای دولتی و غیر دولتی و نیز انجمن ها و سمن ها و کمپین ها به تنهائی قادر به مهار و کنترل بحران نمی باشند. بنابرلین تنها با مشارکت همگانی مردم می توان جلو این بحران فراگیر را گرفت.

مهندس مرادی گفت: حقیر بعنوان یکی از خادمین دیارمان عاجزانه و ملتمسانه از مردم شریف استدعامندم همچنانکه کمافی سابق آستین همت را بالا زدید و به یاری و کمک انجمن ها و سمن ها و کمپین ها بشتابیم، زیرا این مصیبت سنگین همت سنگین می طلبد و بحران سنگین هزینه سنگین در بر دارد و نیز با رعایت توصیه ها و نکات بهداشتی و ماندن درخانه, این عزیزان را در راستای جامعه ای سالم حمایت و همکاری نمائیم.

امید است که سال (نود و تلخ) را به یدک نکشیم و این حوادث تلخ زنجیره وار را منقطع نماییم. از آلام همدیگر کاستن وظیفه همگی ما می باشد. همه ما مستحق یاری و مساعدت همدیگر هستیم که انشاالله خداوند متعال سایه این بلای جهانگیر و جهان گستر را با همت همگان از کشور و جهان بردارد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن