گفتگو و مصاحبه

عداوت یهود با اسلام ریشه ای است

آوای سنت: فعال مکاتب اهل سنت سرپل ذهاب، سازش یهود با دنیای اسلام را باوری اشتباه از سوی برخی حکام عرب حاشیه خلیج فارس خواند.

به گزارش آوای سنت، ماموستا عبدالسلام ثنایی در گفتگو با خبرنگار ما با مردود خواندن حاکمیت اسرائیل بر سرزمین فلسطین گفت: همانگونه که می دانید جنگ واقعی ارتش رژیم صهیونیستی با گروه حماس پس از تصمیم نخست وزیر اسرائیل در حرکت دادن نیروهایش برای اشغال غزه، تنها چند روز بطول انجامید و دنیا شاهد بمباران خانه ها، بیمارستان ها و مدارس از هوا و شلیک موشک بوده است. با آنکه نتانیاهو سابقه طولانی در رهبری رژیم اشغالگر دارد، اما گویا مدافعان قدس شریف را بخوبی نمی شناسد و بر این باور بود که می تواند با ارعاب و وحشت غزه را از سکنه خالی کند‌.

تفاوت صهیونیست ها با مسلمانان در این است که آنها اکنون خود را دیده و تا سیطره کامل بر فلسطین دست از آدم کشی برنخواهند داشت، اما یک مسلمان واقعی لذت زندگی را در ایمان به توحید، نبوت و معاد می داند و مبارزه می کند که تا بر دشمن غالب آمده و یا شهید شود و می داند که در هر دو صورت پیروز است.

ماموستا ثنایی با بیان این مطلب که نهاد های مردمی مدافع حقوق بشر، مردم غزه را تنها نخواهند گذاشت، اظهار داشت: حتی انعقاد پیمان ننگین کمپ دیوید در مصر نیز آرامش را به سرزمین های اشغالی برنگرداند. مردم فلسطین پی برده بودند که سازش با یهود به معنای پذیرش حاکمیت اسرائیل بر مسجدالاقصی است. قدس شریف خط قرمز امت واحد می باشد. امت واحد کسانی هستند که رنج دنیا را برای حفظ مقدسات شان به جان می خرند. ملت فلسطین نیز می توانستند تحت حاکمیت اسرائیل، زندگی راحتی را در پیش بگیرند، اما مسجدالاقصی امانت برجای مانده از نیاکان امت است و برای آن می جنگند تا در روز قیامت سربلند باشند.

این فعال مکاتب اهل سنت سرپل ذهاب، سازش یهود با دنیای اسلام را باوری اشتباه از سوی برخی حکام عرب حاشیه خلیج فارس خواند و افزود: همسایگان عربی سرزمین های اشغالی، امنیت مرزی خود را مدیون جهادگران فلسطینی هستند، زیرا هدف طراحان تشکیل دولت اسرائیل، تنها اشغال فلسطین نبود، بلکه به زعم آنها، استیلا بر بخش مهمی از بلاد اسلامی از نیل تا فرات را شامل می گردید. اجداد رهبران فعلی اسرائیل با رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم در همان زمان تولد ایشان مشکل پیدا کردند. در تورات آمده بود که مسلمانان امت برتر قرار داده شده اند، پس به مخالفت برخواستند و برای این منظور با مشرکان مکه پیمان اتحاد بستند.

ماموستا ثنایی، یکی از دلایل تن دادن نخست وزیر اسرائیل به صلح موقت را ترس از افزایش بالای تلفات رژیم اشغالگر در ورودی های شهر غزه دانست و تاکید کرد: دول غربی بابت بمباران شهر غزه از اسرائیل انتقاد نکردند، چون میزان تلفات شان را بالا پیش بینی می کردند. ادامه سیاست جنگ پس از پایان زمان صلح موقت، نام فلسطین را بیش از پیش جاودانه خواهد کرد. مردم جهان، غزه را دوست داشته و ارادت خودشان با به ساکنین این شهر با حمل پرچم فلسطین به رخ روسای دول شان می کشند.

سردمداران اروپایی با حمایت از رژیم صهیونیستی در قتل و کشتار مسلمانان به نحوی تاریخ ساز شدند که از خود منفور شده و از غزه نماد مقاومت و ایستادگی ساختند. جهان به یاد ندارد که در طول یک جنگ، این حجم بمب روی مردم یک شهر ریخته شود. ایستادگی مردم غزه، دنیا را به تحسین وا داشته است. بی شک انسانیت حکم می کند که در زمان جنگ به امنیت مدارس و بیمارستان ها توجه صورت یگیرد، اما صهیونیست ها غزه خالی را می خواستند تا بتوانند آنجا را به پادگان نظامی تبدیل کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن