گفتگو و مصاحبه

ماموستا مرادی:اختلاف ارزش‌های یک ملت را از بین می برد

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت عنبران تفرقه و اختلاف باعث از بین رفتن ارزش های ملت دانست.

به گزارش آوای سنت، ماموستا سید یاور مرادی طی گفتگویی با اشاره به اینکه همه ملل مسلمان باید بابت قرار گرفتن در میان این امت الهی شکر گزار باشند گفت: انسان‌ها باید بدانند که هرگونه تخطی از مسیر پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله به عنوان خاتم الانبیاء ضلالت و گمراهی به همراه دارد و این گمراهی در کمین است و در هر زمانی و به خود را شیوه‌ های مختلف نشان می‌دهد. با این وجود، چنگ زدن به ریسمان الهی و قرآن باعث می‌شود که ما بتوانیم آرمان‌های قرآنی را حفظ کرده و با اتحاد و انسجام در کنار هم زندگی کنیم.

وی نتیجه افتراق را وارد آمدن صدمه به بدنه امت مسلمان خواند و افزود: یک ملت در هر دوره ای که دچار اختلاف شود به مملکت آن آسیب خواهد رسید. ما مسلمانان نتایج اختلاف را درک کرده‌ایم. تجزیه امپراطوری عثمانی ضربات زیادی برا ه کشورهای اسلامی وارد آورد. البته این تجربه را فقط کشورهای اسلامی نداشته‌اند. بلکه ابرقدرتی مثل شوروی نیز به دلیل تجزیه با مشکلاتی مواجه شد که باید از این تجربه‌ها درس بگیریم تا راه های صدمه و آسیب بسته بمانند.

امام جمعه اهل سنت شهر عنبران اردبیل، تجزیه را باعث از بین رفتن ارزش‌های یک ملت دانست و اظهار داشت: با تجزیه یک کشور حرمت‌ها شکسته خواهد شد و در چنین حالتی تر و خشک با هم سوخته و خیری به کسی نمی‌رسد، پس باید عاقل باشیم و مشکلات را با گفتمان حل کنیم، چرا که آشوب و برهم زدن نظم عمومی کشور فقط باعث تنش و بروز مشکلات بیشتر خواهد شد.

مرادی با تاکیذ بر وحدت امت اسلامی عنوان نمود: شیعه و سنی اشتراکات بسیاری دارند که باید به آن توجه کنیم، اگر در مسیر اختلاف پیش رفته و دنباله روی اهداف دشمنان باشیم، هیچ‌گاه به پیروزی نخواهیم رسید. بر همین اساس، بهترین راه برای موفقت و پیروزی در برابر دشمنان به ویژه رژیم اشغالگر قدس که برای بقای خود همواره درصدد ایجاد تفرقه بین مسلمانان است، تقویت وحدت و پرهیز از تکیه بر اختلافات است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن