گفتگو و مصاحبه

مولانا امیری:طالبان در مسیر امنیت و عدالت حرکت می کند

آوای سنت: مدیر مدرسه دینی دارالعلوم زنده جان هرات آزادی زنان در افغانستان مبتنی بر فرمایشات قرآن کریم است.

به گزارش آوای سنت،مولانا بسم الله امیری در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به امنیت بالای افغانستان در دوره طالبان کنونی گفت: دولت طالبان در پس از روی کار آمدن دو محور ارتقای امنیت عمومی و اجرای عدالت را راس امور دانسته و تلاش می کند تا مردم این کشور پس از سال ها درگیری و جنگ روی خوش آرامش را احساس کنند. ملت افغان در طول سال های بلند مدت هیچ زمان آنگونه که حق شان بود در امنیت پایدار قرار نداشتند و این موضوع منشاء پیدایش مشکلات زیادی بوده است. طالبان به خوبی می دانند که بدون اتحاد میان مردم و ارتقای امنیت نمی توان آینده مطمئنی برای این کشور متصور شد، پس ابتدا می بایست سایه شوم جنگ از سرزمین افغان ها بیرون کرد.

مولانا امیری انتشار برخی اخبار در مورد ممنوعیت آزادی برای بانوان افغان و ممانعت از تحصیل و اشتغال آنها در امور اداری را تبلیغات منفی بیگانگان در راستای خدشه دار کردن چهره دولت جدید خواند و افزود: چنین مسائلی در افغانستان امروز معنا و واقعیت ندارد. همه ما در در یک سرزمین اسلامی زندگی می کنیم و طبیعی است که برای بانوان در انظار عمومی محدودیت هایی مبتنی با دستورات قرآن کریم در نظر گرفته شود. رعایت حجاب و پوشش اسلامی در افغانستان یک امر ضروری می باشد. همچنانکه در سایر کشورهای مسلمان نیز به همین شکل به اجرا در می آید.

مدیر مدرسه دینی دارالعلوم زنده جان هرات عنوان نمود: اسلام چارچوب های مشخصی را برای بانوان تعریف کرده است و با آزادی ایشان مخالفت نمی کند، لیکن چیزی که غربی ها آنرا ملاک می دانند بهره برداری از جنس زن می باشد، حال ‌آنکه اسلام به زن شخصیت بخشیده و احترام ویژه ای به حقوق بانوان در خانواده و جامعه قائل می شود. یک زن مسلمان باید بداند که بهترین الگوها برای ایشان همسران رسول اکرم صلی الله علیه واله وسلم هستند و جز این، مسیر سعادت وجود ندارد. زن مسلمان نباید مد زده و غرب پرست باشد، زیرا خود از امتی است که دیگر امت ها آرزوی آن را می کردند.

مولانا امیری ناآرامی‌های اخیر در افغانستان را حاصل نقشه های شوم دشمنان این سرزمین دانست و یادآور شد: غرب نمی‌خواهد که افغان به یکدیگر دست اتحاد بدهند، چرا که منافع خود را در خطر می بینند. غربی ها مزدورانی را در داخل اجیر کرده و به آنها ماموریت می دهند تا با بمب گزاری در مساجد و اماکن دینی بر اختلافات مذهبی دامن زده و اگر بتوانند کشمکش های داخلی را شعله ور سازند.‌ آنها در اجرای این توطئه هایشان موفق نخواهند شد، زیرا دشمنان همیشه به دنبال ایجاد تنش در میان ملت های مسلمان هستند و اختلافات را دلیلی برای اشغال سرزمین های اسلامی به بهانه برقراری صلح و آرامش می دانند.

این عالم حوزوی اهل سنت افغان تاکید کرد: هر کشوری با اقتصاد به توسعه می رسد. نخبگان زیادی از این سرزمین در کشور های دیگر زندگی می کنند و افغانستان نیاز فراوانی به این پتانسیل در زمینه های علمی دارد. داشته هایی که تاکنون استفاده خوبی از آنها بعمل نیامده است. ما در یک سرزمین قوی با اعتقادات راسخ دینی زندگی می کنیم و می دانیم که برای رسیدن به پیشرفت در هر زمینه ای سیاست های کلان تاثیر بیشتری خواهند داشت. تقویت اتحاد و عزم راسخ جهت ساختن افغانستانی آباد، آماده به کار بودن همه افغان ها را می طلبد و این ملت اسلامی توسعه نخواهد یافت، مگر آنکه همگی در زیر یک پرچم الله قرار بگیریم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن