گفتگو و مصاحبه

مولانا امیری:هدف اصلی آمریکا تقویت قدرت اسرائیل است

آوای سنت: اختلافات داخلی عامل اصلی مداخلات بیگانگان در مسایل جهان اسلام است.

به گزارش آوای سنت، مولانا بسم الله امیری در گفتگو با خبرنگار ما ، خدشه در وحدت اسلامی و اختلافات دامنه دار را عامل اصلی دخالت بیگانگان در امور کشورهای مسلمان خواند و گفت: قریب چند دهه متوالی از حضور مستمر آمریکا و متحدانش در خاورمیانه می گذرد و آنها و به ویژه آمریکا با ایجاد پایگاه های نظامی در برخی کشورهای منطقه به ماجراجویی خود ادامه می دهد. همه ما می دانیم که آمریکا بزرگترین متحد اسرائیل در منطقه است و مشروعیت بخشیدن به دولت نامشروع هدفی است که آمریکا آن را دنبال می کند.

از سوی دیگر تلاش می شود تا اعراب به اسرائیل نزدیک شوند، اما این حربه موثر نخواهد افتاد، زیرا اعرابی که دست دوستی به سوی اسرائیل دراز کرده اند نقشی در معادلات سیاسی ندارند و گذر زمان ثابت خواهد کرد که دوستی پاره ای از حکام با اسرائیل مسئله فلسطین را کم رنگ نخواهد کرد.

مولانا امیری یادآور شد: دولت های مختلف در اسرائیل طی ادوار مختلف درگیر همین مسئله بوده اند. آنها در ابتدا گمان می بردند که با اخراج اعراب از سرزمین شان می توانند آن کشور را به اشغال کامل خود در آورند. با وجود حمایت بین المللی از اسرائیل و نادیده گرفته شدن حقوق مردم فلسطین دیدیم که اشغالگران نتوانستند به همه اهداف شان برسند و فلسطین در روی نقشه باقی ماند. در صدر اسلام یهود جرات نکرد به فلسطین دست درازی کند، زیرا مسلمان ها با یکدیگر اتحاد داشتند و هیچ نیرویی جرات دست درازی به آن خاک را پیدا نکرد، اما از زمان افول طلایی خلافت اسلامی، کسانی که از اسلام نفرت داشتند در اجرای نقشه ها و توطئه هایشان بر علیه ملل مسلمان درنگ نکرده و سوغاتی جز جنگ و خونریزی همراه نیاورده اند.

مدیر مدرسه دینی دارالعلوم زنده جان هرات هر نوع تنش بین کشورهای مسلمان را به نفع اسرائیل دانست و اظهار داشت: فلسطین از جایی ضربه می خورد که کمتر انتظار آن می رفت. سال ها مجاهدت و پایداری رزمندگان فلسطینی باعث شده است تا رویای اسرائیل تبدیل به یاس شود. این دولت در همه سال های گذشته به دلیل سرکوب و شکنجه فلسطینی ها محکوم شده است. شهرک سازی در خاکی که متعلق به بیگانه نبوده و همچنین سلب امتیاز کار از فلسطینی ها در سرزمین خودشان، کشورهای حامی حقوق بشر و اسرائیل را به شدت به زیر سوال برده است.

مولانا امیری افزود: عادی سازی روابط با دولتی که به فرزندان برادران ما رحم نمی کند، پشت کردن به اسلام می باشد. اراده ملت مسلمان این است که بیت المقدس را تنها نخواهند گذاشت. پس از شکست های اسرائیل در حمله به غزه و کشتار مردم عادی که احساسات عمومی را در اقصی نقاط جهان جریحه دار ساخت، طرح عادی سازی روابط با دولت های منطقه در دستور کار رهبران یهود قرار گرفت. در این طرح هیچ منافعی مردم فلسطین در نظر گرفته نشده است. دولتمردان سابق و کنونی رژیم صهیونیستی شرط به رسمیت شناختن کشور فلسطین را نشنیده گرفتمی گیرند. این گونه طرح ها منافع فلسطین را تامین نکرده و همچنین باعث مشروعیت اسرائیل در جهان اسلام نخواهد شد. وحدت تنها نیاز و راه حل برای اقتدار امت اسلامی می باشد و تکیه بر قدرت نظامی بیگانگان اقتدار یک ملت و نظام را رقم نخواهد زد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن