گفتگو و مصاحبه

مولانا نواب حوت : رفع مشکلات اقتصادی در اولویت کاری دولتمردان باشد

آوای سنت: مدیر مدرسه علوم دینی بخش کهیر، برطرف کردن مشکلات معیشتی را الویت کاری مسئولان دولتی عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت مولانا نواب حوت در گفتگو با خبرنگار ما ضمن اشاره به افزایش‌گرانی‌ اقلام مورد نیاز مردم و فشارهای اقتصادی و تاکید بر بر رفع مشکلات توسط مسئولین گفت: همان گونه که می دانید این روزها کشور ما به مشکلات اقتصادی گرفتار شده است. در گذشته هرگاه به ‌روزهای انتخابات نزدیک می‌شدیم نامزدها برای جلب رای به مردم به میان جامعه رفته و وعده به رفع آلام عمومی می‌دادند. اکنون این ملت از نمایندگان خود انتظار حل مشکلات شان را دارند. در حال حاضر متاسفانه شرایط بیشتر افراد جامعه به لحاظ روحی و روانی در تشویش و آشفتگی گذران کرده و در مقابل فروشگاه ها صف های طویلی را تشکیل می دهند.

مولانا حوت یکی از وظایف کنونی مهم دولت و کابینه را ارزیابی معیشت و کنترل قیمت ها دانست و افزود: نمی توان انتطار داشت که جامعه از طرح مطالباتش دست بکشد. آنها حق دارند به صورت قانونی حقوق شان را جویا شده و دست از تلاش و کوشش برندارند. مطالبه حقوق به معنای بی قانونی نیست. مسئولین به مطالبات و خواسته‌های مردم گوش داده و در صدد چاره جویی برآیند. قیمت ها در شبانه روز شناور بوده و فشار اقتصادی از هر طرف وارد است. مسئولین قول های خشک ‌و خالى ندهند. قول باید با عمل برابر باشد.

امام جمعه اهل سنت کهیر یادآور شد: یکى از خواسته ها از مسلمانان این است که براى حکومت‌ها دعا کنند؛ زیرا وقتى حکومت‌ها خوب شوند، مردم و جامعه خوب خواهند شد و اگر حکومت‌ها به فساد رو آورند، مردم و جامعه نیز به همان سمت خواهند رفت. در حکومتى که فساد و انحصارطلبى بیداد کند، جامعه را نیز به خود درگیر و گرفتار خواهد کرد. با چنین وضعیتی هر روز شاهد یک نوع مشکل خواهیم بود. به همین خاطر ملت باید دعاگوى حکومت باشد، زیرا جامعه به وسیله حکومت به رفاه و آسایش می رسد.

مولانا حوت رفع تبعیض از جامعه را باعث ایجاد نشاط و خرسندی مردم خواند و تاکید ورزید: رفع تبعیض این است که پذیرش‌ در مسئولیت‌ها و کارهاى اساسى طبق صلاحیت و استعداد مردم صورت بگیرد و مسائل مذهبی و قومیتی نباید در این قضایا اثرگذار باشد. با در پیش گرفتن چنین سیاستی تبعیض برطرف شده و ریشه فساد خشک خواهد شد. امنیت و سیاست ایجاب می کند که شایستگان در پست های مختلف بکار گرفته شوند. به این امر تا به امروز رسیدگی جدی نشده است. لازمه پیشرفت کشور در زمینه های صنعتی استفاده از دانش همه مبتکرین و کارآفرینان می باشد و هر چه زودتر به این مقوله بها داده شود دستیابی به خودکفایی آسان تر خواهد بود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن