گفتگو و مصاحبه

نظام اسلامی در اوج دشمنی بدخواهان قرار گرفته است

آوای سنت: امام جمعه روستای پُشته از توابع خراسان رضوی، حضور حاکثری مردم در روز انتخابات را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش آوای سنت، مولانا علی احمد رحیمی در گفتگو با خبرنگار ما، شرکت در انتخابات یازدهم اسفندماه را یک فرض و واجب شرعی برای کلیه مردم خواند و گفت: در این برهه از زمان دشمنان نظام اسلامی در راس هرم توطئه قرار گرفته و کلیه برنامه های شان را بر علیه کشور ما بکار بسته اند تا انتخابات اسفندماه را نیز مانند انتخابات های گذشته به چالش کشیده و حضور مردم در پای صندوق های آرا را ضعیف نشان دهند. از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن همیشه دو هدف دخالت در امور کشور و بازی با افکار مردم را دنبال کرده و یک کشور زمانی قوی خواهد بود که مجلس آن قوی باشد. بنابراین راه کوتاه کردن دست بیگانگان از دخالت در امور، بودن در میدان عمل است.

امروز همه کسانی که خود را به عنوان کاندیدا مطرح می کنند، افکار و ایده هایی دارند که به نفع مردم می باشد. لذا از یک حضور گسترده و مشارکت حداکثری بهترین اتفاق رقم خورده و اصلح ترین اشخاص به مجلس راه پیدا می کنند.

مولانا رحیمی با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: فرد اصلح کسی است که درد مردم را درد خود دانسته و در رفع موانع و آسیب ها بکوشد. امانتدار، کارآمد و دلسوز باشد و مرز خود با دشمن را بشناسد. خدمت به مردم از اساس دین است و انتخابات این امکان را به ما می دهد تا از میان کاندیداها اصلح ترین ها را به کرسی بنشانیم. در وضعیت امروز که تحریم های بین المللی طولانی شده است، مردم در تگنا بسر می برند. راه خروج از این وضعیت اعتماد به خِرّد جمعی می باشد. پیشرفت حاصل نخواهد شد مگر آن که به جوانان و نخبگان خود اعتماد کنیم. اراده یک جوان نخبه نشان دادن توانمندی هایش در میدان عمل است. زمانی که اراده انجام یک کار مهم در میان باشد، تلاش به جریان در آمده و نیست را به هست تبدیل می کند.

امام جمعه روستای پُشته از توابع خراسان رضوی، دینمداری و اخلاق حسنه را تضمین امانتداری دانست و افزود: مجلس عرصه وسیعی است که در آن اعتبارات زیادی به بدنه جامعه تزریق می شود. قانون اساسی کسب بودجه و نظارت بر امور را در حیطه اختیارات نمایندگان قرار داده است تا در موارد اشتغالزایی و توسعه عمران بکار گرفته شوند. اختیار در عمل مسئولیت را سنگین می کند. بسیاری افراد از طیف های مختلف تلاش می کنند تا از اعتبارات برای دستگاه های مجموعه خود جذب کنند. کشاورزان و دامپروران انتظاراتی از نماینده خود دارند. فرمانداران و دستگاه های اداری و بخش های خصوصی هر یک می کوشند تا طرح بهتری برای جذب بودجه از سرانه دولتی ارائه دهند و مدیریت همه این امور و بلکه بیشتر به عهده نماینده مجلس است.

مولانا رحیمی تاکید کرد: نبی مکرم صلی الله علیه وآله وسلم در امور کشوری به اصل شایسته سالاری توجه می داشت. همیشه کار از جایی خراب می شود که به جای شایسته سالاری به خویشاوند داری بپردازیم. کاندیدای به مجلس رفته در کانون توجهات قرار می گیرد. دوست و آشنا و فامیل انتظار دارند که نماینده مجلس با آنها مثل سابق در ارتباط گرم باشد. حفظ ارتباط از تاکیدات اسلام است، لیکن ارتباط نباید باعث توجه به امور یک قشر خاص شود. یک نماینده همچنین باید انتقاد پذیر باشد. حرف ها و سخنان نسنجیده را تحمل کند.

از این رو کاندیداها باید همه جوانب کار را در نظر گرفته و تنها در جهت برآورده کردن منلفع عموم ملت قدم بردارند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن