گفتگو و مصاحبه

وحدت باید در همه زمینه ها ایجاد گردد

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت روستای صفیه از توابع شهرستان عسلویه، وحدت در تمامی زمینه ها را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش آوای سنت، شیخ جاسم جابری در گفتگو با خبرنگار ما، تبیین ارزش ها در مقابل ضد ارزش، جا انداختن فرهنگ هنجار های سالم و کشیدن خط بطلان روی هنجارهای زشت و اغوا کننده، مبارزه با بردگی و جهالت و همچنین رد حاکمیت مطلق برخی بشر نسبت به همنوعان خود را مصاف همیشگی و دائمی حق در برابر باطل دانست و گفت: شهوت رانی نفسانی یکی از دلایلی است که عده ای خود خواسته و با آگاهی کامل برای خوش گذارانی در مدار کوتاه مدت دنیا، چشم ها را روی ارزش های زندگی بسته و لذا از گذشته کسانی که به دلیل خود برتربینی گرفتار عذاب شدند، عبرت های لازم را نگرفته اند.

فرعون با ادعای خدایی و مانند وی نمرود و ابرهه و سرنوشت امپراطوریی هایی که در دوره رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم حکمرانی می کردند، هیچ یک به سر منزل خوشبختی نرسیدند، زیرا همه آن سردمداران خود را مستثنی از دیگران پنداشته و علی رغم ارشادات انبیاء از فرامین اطاعت نکردند و اینگونه شد که همگی در عمق تاریخ دفن شده و نام نیکی از هیچ یک باقی نماند.

شیخ جابری با بیان این مطلب که بانیان قرآن سوزی دشمنی را علنی کرده اند، افزود: به جرات می توان مدعی شد که اگر این عمل زشت در صدر اسلام اتفاق می افتاد، دولت های مسلمان، عاملان چنین اعمال ننگینی را به اشد مجازات می رساندند. فردی تحت حمایت پلیس کشور سوئد مدعی حمایت از آزادی طی چند نوبت به کلام الهی جسارت می کند و دولت های مسلمان صرفا به محکوم کردن آن بسنده کرده اند.

در جایی دیگر یک دولت اروپایی که خود روزی قربانی کشتار دسته مردمش توسط قوای متجاوز بود، حجاب را غیرقانونی خوانده و قوانینی را برای تحت فشار قرار دادن طبقه مسلمان از تصویب می گذراند. حجاب محافظ زن در برابر نگاه بیگانه است و اگر نباشد، به همان فسادی مبتلا خواهیم شد که مردم اروپا به شدت درگیر آن هستند.

امام جمعه اهل سنت روستای صفیه از توابع شهرستان عسلویه تاکید کرد: به بیان ساده اگر بخواهیم به وحدت معنای عملی بخشیم، در تمام زمینه ها باید پایبند و معتقد به آن باشیم. وحدت در مسائل عبادی، وحدت در پاسداری از مقدسات و حفظ شئون و کرامت افراد در تمامی زمینه ها و وحدت نظر توسط مسئولینی که برای اقتصاد مردم تصمیم می گیرند. بعلاوه وحدتی که در میان اقوام مختلف جریان دارد. وحدت به منظور حراست از کیان کشور، وحدت برای مراوده مسالمت آمیز با دول سایر ممالک و از جمله ملل مسلمان تا بتوان به فاکتورهای مثبت در زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان دست یافت. اینها مصادیقی هستند که بزرگان صدر اسلام آنها را رعایت می کردند.

شیخ جابری، ساختار و تشکیلات یهود را در دشمنی با وحدت جهان اسلام معرفی کرد و خاطر نشان نمود: یهود می کوشد تا اسلام را دینی افراطی، تندمزاج و مخالف هرگونه آزادی برای مردان و زنان بشناساند. حال آنکه می بینیم اروپای مدرن در زمینه های پیشرفت از نسخ مسلمانان الگوبرداری کرده و در همین زمان نیز نخبگان جوان مسلمان را پذیرش می کند، زیرا می داند که توانایی انجام کارهای بزرگ را دارند، پس باید وحدت همراه با امید را به بطن جوامع خود تزریق کنیم تا به اتکا به آن مشکلات را از سر راه برداشته و به توازن مناسبی در زمینه مطالبات مردمی برسیم. وحدت با بستر ایجاد کار و تلاش نسخه ای است که ما را به سر منزل رسانده و شرایط پایدار را فراهم خواهد کرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن