گفتگو و مصاحبه

وحدت مقوله ای عقلانی برای سعادت جامعه است

آوای سنت: نماینده اهل سنت در مجلس خبرگان وحدت مقوله‌ای را دانست که عقل انسان آن را ‌طلب و دعوت می‌کند.

به گزارش آوای سنت، مولوی نذیر احمد سلامی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: وحدت مقوله‌ای است که عقل انسان آن را ‌طلب و دعوت می‌کند؛ وحدت از آموزه های مهم دینی در جامعه دینی و امت اسلامی می باشد که متاسفانه مورد غفلت و مغفول مردم قرار گرفته است.

وی افزود: طی دهه های اخیر در کشور مصر تلاش برای تقریب و وحدت با مشارکت علمای ایران و علمای جهان اسلام شروع شد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نیز این راه توسط امام راحل ادامه پیدا کرد و وحدت اسلامی احیاء گردید. بعد از حضرت امام، مقام معظم رهبری نیز همواره به وحدت اسلامی توصیه داشته و دارند. یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری وحدت امت اسلامی است که در سخنرانی ها و مناسبت هایی که به مقوله وحدت ارتباط پیدا می کند، مطالبی را در این باب بیان می دارند.

مولوی سلامی در ادامه بیان داشت: اگر به تمام توصیه‌های مقام معظم رهبری جامعه عمل پوشانده می شد ، تفرقه ای که هم اکنون در جامعه های اسلامی مشاهده می گردد صورت نمی گرفت. به هر حال سعی و تلاش ایشان در وحدت امت اسلامی بی تاثیر نبوده و نیست، حداقل این است که جامعه بیدار و متوجه شده که وحدت امت اسلامی از اهمیت و اهتمام بالایی برخوردار می باشد. بنابراین نیاز است که امت و صاحبان خرد و منبر به توصیه های ایشان گوش فرا دهند و به دغدغه‌های واقعی ایشان در امر وحدت در همه ابعاد جامعه عمل بپوشانند.

این عالم اهل سنت بلوچ با اشاره به نامگذاری شعار امسال با نام “جهش تولید” تاکید کرد: شعار امسال همانند شعار سال گذشته که با نام سال “رونق تولید”نامگذاری شده بود، در یک راستا و همسو با یکدیگر قرار دارد. با توجه به شرایطی که امروز تحریم های ظالمانه توسط استکبار در کشور ما حاکم کرده است، نیاز شدید به رونق تولید و همچنین جهش تولید بخوبی احساس می شود و همه علماء و اهل فکر متوجه هستند که امری مهم و پسندیده‌ در بعد اقتصادی است و برای اقتصاد کشور یک امر مهم بشمار می رود.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان افزود: جهش تولید این است که ما میزان تولید را بالا برده و کالاهایی که در داخل تولید می شود را حمایت کنیم و از ورود کالاهایی که احساس نیاز نمی شود ممانعت به بعمل آید، لازم است صنایع و کارخانجات مورد حمایت قرار بگیرند تا تراز تجاری به جای واردات به نفع صادرات باشد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن