گفتگو و مصاحبه

پیامدهای فاجعه بار بی حجابی در جامعه

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت دیگه سرا پیامدهای عدم رعایت حجاب را باعث پیدایش فساد و انحطاط فردی و اجتماعی دانست.

به گزارش آوای سنت، افندی محمد یوسفی طی گفتگو با خبرنگار ما در شرح بحث حجاب اسلامی و شرایط آن، لباس را یکی از انعامات خدای متعال برای فرزندان آدم علیه السلام خواند و گفت: رعایت و پوشش بدن تنها شامل امت اسلامی نمی شود، بلکه هر انسانی فارغ از رنگ و نژاد و بدون مد نظر قرار دادن دین و آئین مکلف به رعایت پوشش طبق دستور بارتعالی می باشد. متاسفانه در تمدن عصر حاضر بینش و نگاه بشر به مسئله حجاب تغییر کرده و درباره آن فلسفه های عجیبی مطرح می گردد.

افندی یوسفی، شرف و عزت انسان را در پوشش بر اساس احکام اسلامی دانست و یادآور شد: لباس به عنوان یک نیاز طبیعی همراه بشر بوده و این ادعای برخی از دانشمندان که فکر می کنند آدم از روز اول برهنه بوده و سپس به لباس و تکامل رسیده است، پندری کاملا اشتباه و بیهوده می باشد. هدف اصلی از پوشاندن عورت و زینت که با لباس ظاهر امکان میابد به دلیل تقوای مردان و زنان پرهیزگار و ترس از باریتعالی می باشد. شخص مومن نباید طوری لباس بپوشد که اعضای بدنش را مشخص کند. همچنین لباسی نپوشد که مایه فخر و غرورش شود.

امام جمعه اهل سنت دیگه سرا تواضع و فروتنی را زیبنده لباس زنان و مردان مومن و مسلمان عنوان نمود و اظهار داشت: زنان البسه مردان و مردان لباس زنان را نپوشند که اینکار از منظر خدای متعال ناپسند شمرده می شود. تفلید از مدهای ضد اسلامی نوعی بی اعتنایی به فرهنگ های اصیل قومی و اسلامی است. ایجاد تغییر در لباس جوامع غیر اسلامی به حدی پیشرفت کرده که پوشاندن سر برایشان مفهومی گنگ و ناآشنا دارد و طوری تربیت می شوند که حجاب را مانع بزرگی در پیشرفت خود می دانند. عدم رعایت حجاب از سوی زن و مرد به طور حتم فضای جامعه را آلوده سخته و به سمت انحطاط و نابودی می کشاند.

افندی یوسفی رعایت حجاب را از مشتقات عبادت توصیف و خاطر نشان ساخت: یک شخص تا مادامی که حجاب را رعایت می کند مشمول دریافت پاداش و ثواب می شود. زنان با عفت که داخل خانه خود مانده و جز برای رفع نیاز از منزل خارج نشوند و یا در صورت خروج از رفتن به محیط های مردانه پرهیز کنند، مانند شخص در حال عبادت به حساب می آیند. خدای متعال در اینباره فرمایش می دارد، در خانه های خود بمانید و مانند دوران جاهلیت نخستین در میان مردم ظاهر نشوید.

این عالم اهل سنت تاکید کرد: تلاش های زیادی می شود تا پدیده شوم بی حجابی در جوامع اسلامی ترویج پیدا کند. حجاب شخص مومنه را از ملاقات و تماس با شیاطین انس و جن محفوظ نگه می دارد تا بنا به فرمایش قرآن کریم شناخته شده و مورد آزار و اذیت قرار نگیرند. خودنمایی زن در اجتماع بیرونی خالی از خطر نبوده و چه بسا ممکن است دچار صدمات جسمی جبران ناپذیر ناشی از آزار و اذیت شود. لذا فراموش نکنیم برای هر مردی عفت و پاکی زن و همچنین قوت دین و عقل او مهمترین صفات برای انتخاب شریک زندگیش می باشد. آمارها نشان می دهند که بیشماری از زنانی که به دین اسلام مشرف شده اند حجاب را دلیل اصلی انتخاب این دین برتر معرفی می کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن