گفتگو و مصاحبه

مشارکت در انتخابات از ضروریات زندگی است

سخنان آخوند قدیری در گفتگو با آوای سنت

آوای سنت: استاد برجسته اهل سنت ترکمن هدف بیگانگان را دخالت در روند انتخابات برشمرد.

به گزارش آوای سنت، اسماعیل آخوند قدیری در گفتگو با خبرنگار ما با توجه به نزدیکی انتخابات گفت: همانطور که همه می دانیم در جمعه پیش رو شاهد انتخابات در سطح کشور تحت عنوان ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا خواهیم بود.این انتخاباتی است که طی آن سرنوشت کشور در راس کار به دست یک نفر و در انتخابات محلی بخشی از امور شهرها و روستاها به دست منتخبین مردم سپرده خواهد شد.

وظیفه مهمی هدف اصلی در آن خدمت به مردم و تقسیم منابع به شکل عادلانه است.

یک کاندیدای مورد تایید نظام وقتی بر مسند قدرت می نشیند، دیگر در اختیار خودش نیست و دغدغه های فردی و خانوادگی به وی این اجازه را نمی دهد تا از امور مردم باز بماند. یک رئیس‌جمهور و اعضای شوراها می آیند تا بیشترین وقت شان را صرف رسیدگی و حل و فصل مشکلات نمایند.

وی با اشاره به این مطلب که در جریان یک انتخابات همیشه عده ای در خود توانمندی خدمت به مردم را می بینند، افزود: در این کارزار عمومی، تعدادی از واجدین شرایط وارد صحنه شده و پا به میدان رقابت با دیگر چهره ها می گذارند. الان که در ایام تبلیغات رسمی بسر می بریم، شاهد آن هستیم اکثر کاندیداها وعده حفظ امانتداری و مراقبت از حیف و میل نشدن اموال بیت المال را سر می دهند.

در جوامع متعدد بشری کاندیداتوری در یک دوره از انتخابات  مورد علاقه کسانی بوده است که در روابط اجتماعی زبانزد در میان جامعه و در سخنوری متبحر و کارآمد هستند. لذا توصیه بر این است که به انتخابات و رسیدن به صندلی عضویت در شورا و یا ریاست جمهوری به عنوان محلی برای کسب درآمد و رسیدن به اهداف شخصی نگاه نکنیم.

آخوند قدیری با یادآوری این مطلب که شرکت در انتخابات چه از لحاظ شرعی و قانونی یک تکلیف بشمار می رود، اظهار داشت: در کشور اسلامی ما تشخیص اینکه چه کسی می تواند بر صندلی دولت تکیه زند، همیشه از سوی مردم رقم خورده است. بنابراین چه در انتخابات سطح کوچک محلی و چه در انتخابات گسترده کشوری مشارکت یک امر لازم و ضروری به حساب می آید.

ملت ما وظیفه سنگینی به عهده دارند تا برای اقتدار نظام اسلامی و سرزمین  مان در این صحنه حساس نقش اساسی ایفا کنند. سرزمین های اسلامی در طول تاریخ معمولا آماج حملات و بدخواهی های بیگانگان و دشمنان واقع می شدند.  سیاست بیگانگان هیچ فرصتی را جهت به یغما بردن منابع خدادادی مردم مسلمان هدر نداده و دست از دشمنی برنخواهند داشت.

استاد برجسته حوزه علمیه چنارلی در استان گلستان عنوان نمود: نتیجه کمرنگ شدن حضور مردم در انتخابات این است که ایادی دشمن دست به تخریب نظام اسلامی ما بزنند. از این رو نحوه مشارکت ما می‌بایست همچون گذشته، قوی، محکم و پرشور باشد.

تبعیت از مسئولین نظام در حقیقت تلاش برای حفظ منافع کشور به حساب می آید. دخالت در امور داخلی کشور ما موضوعی است که بیگانگان در هر دوره از انتخابات آن را در دستور کار خود قرار داده دادند،اگر چالش و مشکلاتی در جامعه حادث می شود باید به دست نماینده مردم در راس گشایش گردد.

آخوند قدیری مطالعه به موقع و پیدا کردن شناخت از یک کاندیدا را باعث تشخیص درست در انتخاب خواند و تاکید کرد: انتخاب ما نباید ساده و تنها به منظور رای دادن به یک فرد از میان جمع باشد.

در تشخیص میزان توانایی افراد اشتباه نکنیم. امروز معیشت عمومی در کشور سخت شده و وظیفه منتخبین در قبال مردم دو چندان می باشد. علی رغم مشکلات عدیده، امروز خوشبختانه آگاهی و بینش آحاد مختلف بالاتر رفته و هر شهروند ایرانی می داند که چطور و به شکل قانونی مطالبه گر باشد. از این رو کاندیدا ها مطمئن باشند که در صورت عمل نکردن به تعهدات خود از انتقادات دور نخواهند ماند.

این عالم اهل سنت خاطر نشان ساخت: کاندیدایی که عنوان نماینده مردم انتخاب می شود، باید توجه داشته باشد که مدت خدمتش خیلی زودتر از آنچه که تصور می کند، به آخر خواهد رسید، اما مردم عملکردها را فراموش نکرده و در موعد مقرر به قضاوت خواهند نشست.

قدرت و مقام دنیوی چیزی نیست که بتوان آن را برای مدت طولانی حفظ کرد، اما نام نیک از خاطره مردم پاک نمی شود. زمانی که مردم فرصت عمل را به ما بدهند، باید از آن به بهترین نحو ممکن در راستای خدمت به جامعه استفاده کنیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن