گفتگو و مصاحبه

الله متعال یاریگر بندگان مومن خود خواهد بود

گفتگوی اختصاصی آوای سنت با قاری بین المللی قرآن

آوای سنت : قاری بین المللی قرآن تاکید کرد :اگر احترام و ارزش می خواهیم از الله بخواهیم  و راه آن این است که محبت ما با الله برقرار باشد.

به گزارش خبرنگار آوای سنت قاری یحیی مکی قاری بین المللی قرآن از ولایت نیمروز افغانستان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما در افغانستان گفت : الله متعال در حدیث قدسی می فرماید : وقتی من کسی را دوست بدارم او ولّی من می شود،وقتی که محبت من با بنده ام کامل شد،به وی درجه اولیایی داده خواهد شد.هر زمان کسی بخواهد با این ولی من درگیر شود و در مقابل ولّی من قرار بگیرد من به آن شخص اعلام جنگ خواهم کرد.کسی که خدا با او اعلان جنگ کند در شکست،بدبختی و هلاکت وی آیا شکی وجود دارد؟صد درصد شکست خواهد خورد.

این قاری قرآن فزود: متاسفانه امروز کسانی هستند که به خاطر چهار روز قدرت، الله را فراموش کرده اند،هر جور که دلشان می خواهد علیه مردم ظلم و تعدی می کنند،اینها غافل از آنند که خدایی در بالای سرشان ناظر است؛خدا نکند که آن زمان صبر خدا به سر برسد،خدا به یک اراده وقت و زمان این ظالمان را تمام خواهد کرد.

قاری یحیی مکی در بخش دیگری از بیانات خود افزود : فرعون چهارصد سال حکومت کرد.چنان هیبت و قدرتش در دل  بنی اسرائیل بود که اگر شب در منزل بودند، از ترس فرعون نمی توانستند حرف بزنند. ولی الله متعال به یک آن و بدون هزینه با آبی که مایه ی حیات است،همین آب را مایه ی هلاکت فرعون قرار داد.

وی تاکید کرد :رابطه هر کس با الله خوب باشد، الله تعالی حمایتش می کند،هر کس در جهت مخالف حرکت کرد،یک روزی گردنش را می زند و می شکند.فرعون و فرعونیانی که امروزه در دنیا این چنین نسبت به مظلومان ظلم می کنند،بدانند که خداوند یک روزی با جباریت و قهّاریتش وارد میدان می شود و آنها را از این دنیا پاک و صاف می کند.

والله تعالی می فرمایند:{ إِنَّ اللَّهَ یُدَافِعُ عَنِ الَّذِینَ آمَنُوا ۗ}همانا خدا از مومنانش دفاع می کند؛نیازی به نیرو و لشکر و توپ و تانک هم نیست،خداوند می گوید من خودم وارد میدان می شوم.خدا خودش تعهد داده است، اما شرط آن است که عشق و علاقه و محبت فقط با خدا باشد.

این قاری افغانستانی در ادامه گفت : وقتی که محبت یک انسان با الله کامل باشد نه خشم دشمن ، نه آتش دشمن،نه توپ و تانک دشمن هیچ اثری برای انسان نخواهد داشت.بایستی محبت ما با الله صادقانه باشد.باید عشق به الله داشته باشیم و هر وقت حکم خداوند می آید، هیچ چیزی جلودار ما نباشد.

یحیی مکی تصریح کرد : انسان وقتی که با خدا محبت داشته باشد اجرای احکام الهی به هیچ وجه سخت نیست.مهمترین حکم خدا بر انسان نماز است،اگر انسان با خدا محبت داشته باشد نه سردی و نه گرمی و نه شب و روز  جلودارش نیست زیرا که او دنبال یک چیز دیگری است،او دنبال کسب محبت خدا با انجام  اوامر الهی است.سیدنا علی مرتضی رضی الله عنه می فرمایند:هر گاه من بخواهم با الله صحبت کنم، به نماز مشغول خواهم شد و وقتی که می خواهم الله با من حرف بزند قرآن می خوانم.

این قاری شاخص قرآن تاکید کرد :انسانی که به وسیله نوافل به الله نزدیک می شود،الله  او را دوست خواهد داشت،هر گاه الله  انسانی را دوست بدارد،الله گوش وی خواهد شد،چنین گوشی  که مهار آن به دست الله باشد هرگز لهو و لعب و موسیقی نخواهد شنید.خداوند چشم وی نیز خواهد  شد و هر جا خداوند بخواهد تنها نگاه می کند و جایی که شیطان بخواهد نگاه نخواهد کرد،خداوند دستش نیز می شود و هر جا خداوند بخواهد آن دست دراز خواهد شد و آن دست هرگز به سمت محرمات دراز نخواهد شد،خداوند پایش می شود و به سمت حلال می رود و به سمت حرام آن شخص نخواهد رفت.

این عالم اهل سنت ولایت نیمروز تصریبح کرد : پیام بنده به جامعه اسلام برگردیم توبه نماییم راه رسیدن به الله رجوع کردن به فرامین دستورات الهی بوده قرآن بخوانیم و تلاوت کنیم. پیام الهی به انسان نور ایمان قوت می دهد. تشکر قدردانی مینمایم از سایت آوای سنت که این وقت را به بنده دادند امیدوارم الله تعالی خدمات این سایت را قبول فرماید.

لازم به ذکر است که قاری بین المللی یحیی مکی از شخصیت های قرآنی شناخته شده کشور افغانستان و  ولایت نیمروز  بوده. و در سه کشور ایران پاکستان افغانستان مسابقه قرائت داشتند. و اول شدند.سایت آوای سنت از ایشان بابت وقتی که در اختیار ما گذاشتند تشکر می کند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن