گفتگو و مصاحبه

برخی از حکام اسلامی شایستگی حکومت بر ملل مسلمان را ندارند

آوای سنت: امام مسجد کماسی گرگان، سران برخی دول اسلامی را شایسته حکومت بر مردم و تحلیل وقایع غزه ندانست.

به گزارش آوای سنت، مولانا عبدالباری نوری در گفتگو با خبرنگار ما، دفاع از آرمان قدس شریف و مسجدلاقصی را پاسداری از حقانیت فلسطین به عنوان جزئی لاینفک از سرزمین های اسلامی در حریم امن الهی خواند و گفت: برای تبدیل شدن به یک انسان کامل باید دیندار بود. دین باعث می شود تا شخص در تقوا نمونه شده و در گذشت و بردباری به الگوی جوانان تبدیل شود.

در حقیقت اساس گسترش دین از سرزمین حجاز به اقصی نقاط تبلیغ اسلام بوسیله رفتار نیکو، گفتار پسندیده و اخلاق ایمانی بود که مردم را به خود شیفته کرده و روشنفکری دینی را در جوامع وقت ترقی بخشید. تجار اروپایی در معاملات شان با بازرگانان مسلمان دریافته بودند که یک اهل قرآن به مال کسی خیانت نمی کند. سخن کذب نمی گوید. سود حرام نمی خورد. لب به مشروب نمی زند و در اخلاق حرف اول را می زند، پس در کمال امنیت و آسایش به اسلام ایمان می آوردند.

یک مسلمان با تقوا که قانون تجارت را می داند به قانون کتاب خدا و احکام نیز پایبند می باشد و به سود معنوی بیشتر از سود مادی اهمی می دهد، زیرا سود معنوی اخروی است و پاداش آن تمامی ندارد. غربی ها چنین مرامی را نمی پسندند. آنها به خوشبختی در دنیا چسبیده و تنها به پیشرفت فکر می کنند. طبقه مسلمان را فرو دست فرض شمرده و فراموش کرده اند این اسلام بود که به آنها آداب، معاشرت و تجارت آموخت.

مولانا نوری، دفاع از غزه را یک تجارت معنوی با همه ارزش های اسلامی دانست و افزود: این یک امتحان و آزمایش سخت برای جهان اسلام بود که برتری را در چه چیزی بدانند. آیا برتری به این است که برای حفظ قدرت، ناظر بر کشته شدن کودکان بیگناه بوده و دفاع از آنها در پاره ای سخنان انتقادی نشان دهیم یا با دشمن وارد جنگ شویم. چطور می شود که آمریکا به اسرائیل تسهیلات جنگی می رساند، اما ما نمی توانیم دست برادران خود را بگیریم؟ امروز بر سر امت چه آمده که تهدید آمریکا آنها را ترسانده است؟ چرا ما نمی توانیم نیرو، سلاح و رزمنده به غزه بفرستیم و غیرت ما را چه شده است؟

خواهران ما در غزه در محاصره سربازان اسرائیل قرار دارند، اما از دولت های اسلامی جز صدای خشمی که دشمن آن را به هیچ هم نمی انگارد، بلند نمی شود! چه کسی نمی داند کودکان مظلوم غزه که بیگناه کشته می شوند در جوار رحمت الهی قرار می گیرند، ولی چرا پاسخی برای خون ریخته شده در غزه نداریم؟

امام جماعت مسجد اهل سنت کماسی از توابع گرگان با بیان این مطلب سازمان های بین المللی به آلت دست آمریکا و اسرائیل تبدیل شده اند، اظهار داشت: ایراد جهان اسلام این است که توانمندی خود را دست کم گرفته و بیش از حد به غرب وابسته هستیم. حمایت آمریکا از اسرائیل هویت دول پادشاهی و جمهوری را به چالش کشیده است. برخی اشخاص شیفته قدرت که در مناسبت های مختلف از رشادت و شهامت اصحاب رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم را برای مردم مثال می زنند بی شباهت به کسانی نیستند که در جنگ های صدر اسلام برای حفظ جان خود فرار را برقرار ترجیح می دادند. آنها در سخنوری استاد و در عمل بسیار ضعیف و ناتوان می باشند و لذا شایستگی زمامداری بر مردم و تحلیل وقایع غزه را ندارند.

در سوی مقابل اعتبار آمذیکا نیز در نزد ملل زیر سوال رفته است و اگر از این پس ابرقدرتی در گوشه ای دیگر از دنیا دست به جنگ بزند، ادعای دفاع از حقوق بشر توسط مقامات آمریکایی ارزش و اعتباری نخواهد داشت. آنها با رفتارهای دوگانه به خاورمیانه خیانت کردند و این چراغ سبزی شد تا دول قدرتمند با کشورهای ضعیف هر طور که منافع شان ایجاد کند، رفتار نمایند. سران اسلامی باید توسط نویسندگان، صاحب نظران و علمای اندیشمند بابت سکوت در برابر جنایات رژیم صهیونیستی مورد نکوهش و سرزنش قرار بگیرند. بدون شک جهانیان در آینده برای کشته شدن تعداد زیادی از بیگناهان غزه شد، به شدت پشیمان خواهند شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن