گفتگو و مصاحبه

تجربه و اشراف به امور از ویژگی‌های نماینده اصلح

آوای سنت: امام اهل سنت مسجد صالحین استان گلستان، وسعت نگاه، داشتن تجربه در مدیریت امور و اشرافیت به مسائل مختلف را از شروط یک انتخاب اصلح و به نفع ملت برشمرد.

به گزارش آوای سنت، عبدالخلیل آخوند توماچ در گفتگو با خبرنگار ما، جلب رضایت مردم در یکدوره از نمایندگی را پایبندی به شعارها و وعده های داده شده از سوی منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی دانست و گفـت: عهد بستن با عده کثیری از ساکنان یک حوزه جهت انجام بهترین خدمت و در طبق اخلاص گذاشتن عمل با تمام توان، شرط مهم برای بهبود شرایط و متضمن پیشرفت یک جامعه می باشد.پس همان طور که مشارکت مردم در پای صندوق های آراء را گامی مهم برای تعیین سرنوشت می دانیم، نماینده منتخب نیز باید شبانه روز کار کرده و همه تلاشش را بکار بگیرد تا موکلینش از پیشرفت و عمران جا نمانند.

امروز متاسفانه برخی از کاندیداها وعده هایی سر می دهند که به هیچ وجه در عقل نمی گنجد. در سخنرانی های شان چنان بر طبل پیشرفت و ریشه کن کردن بیکاری می زنند که گویی این کارها به سرعت عملی بوده و یا نمایندگان ادوار گذشته در این امور از خود کوتاهی نشان داده اند!

آخوند توماج، حصول پیشرفت در تصمیم گیری ها بدون اخذ متخصصین امر را ناممکن دانست و اظهار داشت: یکی از شعارهای کاندیداها اشاره به قابلیت های حوزه برای ایجاد شغل و توسعه درآمد می باشد. مشابه وعده هایی که در ادوار گذشته نیز تکرار شده و کمتر به مرحله عمل رسیده اند. فرصت سوزی دردی است که صدمات آن مستقیما به مردم می رسد.

برخی از نمایندگان سال اول کار در مجلس را به شناخت شرح وظایف خود سپری می کنند. این قبیل چهرها از رایزنی و روش گفتگو با وزراء و مسئولین رده بالای دولتی شناخت و تجربه کافی ندارند و از این رو بودن و یا نبودن شان برای ملت یکسان است. البته مردم نیز نباید هر شعاری را باور کرده و ارکان تصمیم گیری را به راحتی در اختیار یک شخص کارنابلد بگذارند!

امام اهل سنت مسجد صالحین استان گلستان ضمن تاکید بر این مسئله که انسان باید در همه شئونات زندگی از شخصی تا اجتماعی مطابق با دستورات قرآنی حرکت کند، متذکر شد: خلف وعده و فریب مردم با شعار از نگاه اسلام زیبنده نمی باشد. لذا همچنانی که نمی توانیم وظایف روزمره خود در امور شخصی و اجتماعی را با دل بستن به شعار پیش ببریم، در دوران عهده داری مسئولیت خطیر نیز باید مهمترین کارهای حوزه انتخابیه را حدالامکان در سریع زمان به انجام رسانده و از امور مردم غفلت نورزیم.
موضوعی که عموم را از مجلس دلسرد می کند، توجه بیش از حد برخی نمایندگان به نزدیکان شان است و فراموش می کنند که چشم یک ملت به اقدامات آنها می باشد!!

آخوند توماج، وسعت نگاه، داشتن تجربه در مدیریت امور و اشرافیت به مسائل در زمینه های مختلف را از نکات مهم برای یک انتخاب اصلح برشمرد و عنوان کرد: در هر دوره از انتخابات می بینیم که اسامی مختلفی مبنی بر اعلام کاندیداتوری در فضای مجازی منعکس می شود که در کارنامه بسیاری از آنها حتی یکدوره تجربه مدیریتی نیز به چشم نمی خورد. ما می دانیم که داشتن مدارک هویتی و تحصیلی بخشی از الزمات کاندیداتوری بشمار می روند، ولی قسمت اعظم قضیه به شناخت مردم از کاندیداها برمی گردد.

این عالم اهل سنت ترکمن خاطر همچنین نشان کرد: دامن زدن به مسائل فامیلی، قومی و قبیله ای به اصل هدف یک انتخاب آسیب می زند. یک انتخاب اصلح هرگز نباید تحت تاثیر حضور چهره های قدیمی در تشکیلات کاندیداها قرار بگیرد. البته نمی توان تجربیات افراد کارکشته در این کارزار را نادیده گرفت، لیکن یک نماینده نباید انتخاب شدن خود را مدیون یک عده اشخاص خاص دانسته و به مهره در اختیار آنها تبدیل شود. مردم نیز باید از این گروه ها دوری کرده و به کسانی رای دهند که از یک پشتوانه سالم برخوردار باشند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن